Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sanoi, että meidän joulupöytä oli nolo

Vierailija
27.12.2020 |

Ruokana oli:
rosolli (kaupasta)
silli (purkista)
4,5 kg kinkku
lanttulaatikko (tein itse)
porkkanalaatikko (tein itse)
keitetyt potut tillin kera

Lanttulaatikko tosin loppui jo aattona.

Jälkkäriä ei tänä vuonna ollut, kun ei sitä kukaan jaksa syödä kuitenkaan.

Ihan tavallinen joulu pöytä minusta ja nätä meillä on syöty 15 vuotta ja sitä ennen minun kotona.

Kommentit (734)

Vierailija
621/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ruuat, eikä liikaa lajikkeita. Meillä kun on lapset jo aikuisia, niin keskitytään vähiin ruokiin, mutta ne ovat sitten vähän kalliimpia. Portviiniä ja juustoja ja sen sellaista. Kinkku on kuitenkin aina.

Vierailija
622/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä salaatit/hedelmät? Kaikki tuore loistaa poissaolollaan.

No tuskin niitä salaatteja ainakaan ois kaivannut. Salaatti ei oo ikinä kuulunut suomalaiseen joulupöytään, eikä siinä oo ees vitamiineja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olikin lähes arkiruokaa laatikoita lukuun ottamatta ja kinkku on vain isompi pala tavallista lihaa. Laatikotkin ovat sitä ruokaa, mitä sota-aikana oli tarjolla kuppiloissa silakan kanssa. Ymmärrän poikaa. Juhlapöytään voisi vähän satsata. Olisiko liikaa vaadittu kerran vuodessa kysyä, mitä poika haluaisi?

Vierailija
624/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset kakarat on itse noloja myös vanhemmat on noloja, odotan innolla tulevaa nälänhätää katsotaan sitten onko mikään ruoka noloa.

Vierailija
625/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa itse päättää mitä on tai ei ole, ihmiset on kylmiä ja tyhmiä, vain kalliit jutut kalliit ruoat,lahjat merkitsee tämän päivän ihmisille jotakin ja asenne siirretään seuraavaan sukupolveen, ennen oli tärkeintä yhdessäolo vaikka pöydässä ei olis ollut kuin perunoita ja kinkkua vaan.

Vierailija
626/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka luettelette mielettömän määrän ruokalajeja: Montako siinä teidän joulupöydässä on syöjiä?

Meillä on nimittäin kahden hengen perhe. Ei siinä sen seitsemää ruokalajia ja salaattia tehdä. Ne jää syömättä, kun ei kenenkään maha sellaisia määriä ruokaa vedä.

Lasken siis myös hävikin. Esim. 400g jotain punajuurisalaattia on tällä meidän kahden hengen porukalla ihan hyvin syöty, jos sen jaksaa joulun pyhinä syödä - ja sitten se alkaa jo vanheta. Ei niitä salaatteja siis montaa sorttia tee mieli ostaa, kun roskiin menee puolet.

Meillä taitaa olla pöytä koreana hyvin siihen tyyliin, kuin aloittajalla - eli ankea siinä mielessä. Ihan tosin vain siksi, että hävikkiä ei tulisi ainakaan mahdottomia määriä.

Meillä tänä vuonna sama juttu eikä ole todellakaan miljoonaa ruokaa ja kastikkeita yms niinkuin monilla,hävikkiin menis meilläkin jos olis montaa tuhatta sorttia kaikkea mahdollista eli tunnekylmien mielestä kyllä,meilläkin ankea ja surkea juhlapöytä, toisaalta on myös monia yksinäisiä ja sairaita joilla ei ole varaa edes siihen vähään näistä monista kommenteista paistaa läpi mitä mässäilijöitä ja ilkeitä ihmiset ovat.

Vierailija
627/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset kakarat on itse noloja myös vanhemmat on noloja, odotan innolla tulevaa nälänhätää katsotaan sitten onko mikään ruoka noloa.

Itse olet nolo. Takuulla yrität nauttia elämästäsi siinä kuin tämä poikakin. Niin tekopyhää.

Vierailija
628/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka luettelette mielettömän määrän ruokalajeja: Montako siinä teidän joulupöydässä on syöjiä?

Meillä on nimittäin kahden hengen perhe. Ei siinä sen seitsemää ruokalajia ja salaattia tehdä. Ne jää syömättä, kun ei kenenkään maha sellaisia määriä ruokaa vedä.

Lasken siis myös hävikin. Esim. 400g jotain punajuurisalaattia on tällä meidän kahden hengen porukalla ihan hyvin syöty, jos sen jaksaa joulun pyhinä syödä - ja sitten se alkaa jo vanheta. Ei niitä salaatteja siis montaa sorttia tee mieli ostaa, kun roskiin menee puolet.

Meillä taitaa olla pöytä koreana hyvin siihen tyyliin, kuin aloittajalla - eli ankea siinä mielessä. Ihan tosin vain siksi, että hävikkiä ei tulisi ainakaan mahdottomia määriä.

Meillä tänä vuonna sama juttu eikä ole todellakaan miljoonaa ruokaa ja kastikkeita yms niinkuin monilla,hävikkiin menis meilläkin jos olis montaa tuhatta sorttia kaikkea mahdollista eli tunnekylmien mielestä kyllä,meilläkin ankea ja surkea juhlapöytä, toisaalta on myös monia yksinäisiä ja sairaita joilla ei ole varaa edes siihen vähään näistä monista kommenteista paistaa läpi mitä mässäilijöitä ja ilkeitä ihmiset ovat.

Kyllä meillä on työttömyysaikaankin panostettu ruokapöytään muovikrääsästä luopuen.

Vierailija
629/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet nolo. Takuulla yrität nauttia elämästäsi siinä kuin tämä poikakin. Niin tekopyhää.

Itsekin taidat olla tekopyhä ja kamala aikuisteini lapsesi ovat varmana pahimman luokan koulukiusaajia. Häpeä jos osaat.

Vierailija
630/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kysyt nuoreltakin mitä toivoo joulupöytään eikä vaan samat laatikot ja kinkku ( kun aina on ollut). Nuori voi tykätä kalasta vaikka itse tykkäätkkn vain purkkisillistä. Ikävää ett äidit laittaa oman maun mukaan.

Vierailija
631/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini kritisoi, ettei ruoka tunnu juhlavalta, voi panostaa kattaukseen ja pukeutumiseen. Ruokailla niistä "paremmista" astioista kynttilänvalossa. Silitetään ruokapöydälle liina. Pukeudutaan juhlavasti /eri vaatteisiin, kuin arkena. Kohotetaan malja. Ei ole pakko luopua laatikoista, rosollista, kinkusta ja potuista, mutta ne voi tarjota juhlavasti. Ei siis laatikoita kaupan alumiinipakkauksesta...

Vierailija
632/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavalla samanlainen joulupöytä on ollut meilläkin. Nuorena perheenäitinä pyrin laittamaan kaikenlaista pöytään, joita sitten söin mieheni kanss väkisin loppuun, kun meillä ei periaatteessa heitetty mitään hukkaan. Lapset tyytyivät lihapulliin ja pikkuriikkisiin lusikllisiin laatikoita. Myöhemmin kelpasi kinkku ja jokin laatikko sekä valmissalaatit, mutteivat kalat, rosolli, mädit, juustot eikä lopulta porkkanalaatikkokaan eikä varsinkaan keitetyt perunat.

Siispä meidän joulupöytä oli vielä ankeampi, sillä eihän ruokaa kannata ostaa koristeeksi. Jataoaninpäivänä haetaan aina pizzaa kotiin

Vierailija
633/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kestoaihe, kun aloituksesta on kaksi vuotta. Teinikin taitaa olla jo vähän vanhempi, toivottavasti myös fiksumpi.

Vierailija
634/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienisalaatti, karjalanpaisti, graavilohi, graavisiika, bataattilaatikko, palsternakkalaatikko, ruisnapit kylmäsavulohimoussella, waldorfin salaatti, tervasilakka, erilaisia juustoja, jouluomenat, karjalanpiirakat, maustekakku, joulutortut, piparkakut, nekut, glägikakku, piparkakkumousse...

Ehdota noita teinille. Vois olla hauska juttu hänelle tehdä itse tervasilakkaa purkkiin tai jotain. Nekkujen keittäminen on helppoa. Siitä vois tulla uusi perinne.

Osallistaminen on aina hyvä.

Teinien jutuista ei kannata kyllä liikaa ottaa itseensä. Ainakaan tuntemattomien kommentoijien. Normaali kehitysvaihe jossa harjoitellaan itsenäistä ajattelua ja irtaudutaan vanhemmista.

Vierailija
635/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuo kyllä oikeastikin aika köpönen jouluruoka. Jouluruoan itseasiassa tekee kaikki muu kuin nuo. Graavilohet, luumu- ym muut kastikkeet, olut, tuore ruisleipä, juustot, hedelmäiset salaatit, kotikalja. 

Vierailija
636/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Graavikala ja mädit loistavat poissaolollaan, aika noloa tosiaan. Muutenkin aika aneeminen.

en ole ttottunut syömään tollasia. Maustesilli on ainoo mitä syön.

ap

Yksinkö ruokailet?

Vierailija
637/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kenenkään ei tarvitse tehdä jouluna yhtään mitään, mitä ei halua. Mutta itse luokkanousun tehneenä voin sanoa, että joulu tuo esiin yhteiskuntaluokan eli perheen sosioekonomisen aseman esimerkiksi joulupöydässä, perinteissä tai lahjoissa. Ja teini-ikäiset alkavat kiinnittää näihin asioihin huomiota ja vertailla muihin. Itse juttelisin teinin kanssa vähän enemmän siitä, mitä hän ajatteli, kun sanoi joulupöytää noloksi.

Vierailija
638/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No makuja on erilaisia. Itse tykkään, että joulupöydässä pitää olla imellettyä perunalaatikko, kinkkua, savukalaa ja salaattia (EI rosollia). Lisäksi jos on, syön ehkä siivun graavilohta ja vähän porkkanalaatikkoa. Toki jos on maksalaatikkoa, siitä tykkään, mutta mulle se on enemmän arkiruokaa kuin jouluruoka, jota taas nuo muut ehdottamasti pöytään kuuluvat nimenomaan ovat, no salaattia syön arkenakin, ainakin joskus.

Vierailija
639/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tyttö olisi sanonut, että joulupöytä on nolo? Silmät aukesivat?

Vierailija
640/734 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on viisi aikuista, joten ruokaa menee paljon. Jokainen syöjä tykkää jouluruuista, joten hävikkiä ei juurikaan tule. Muut ruuat teen itse, paitsi nykyään ostetaan lanttu- ja porkkanalaatikot valmiina. Rosollia ei saa tehtyä niin isoa astiaa etteikö se loppuisi kesken. Aattona ja joulupäivänä syödään kinkkua, tapaniksi olen usein ostanut kalkkunarullan.