Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohturuokasi/ruokapaheesi?

Vierailija
28.05.2014 |

Minun on kiinalainen paistettu riisi ja paksusti maksamakkaralla, venäläisellä suolakurkulla ja kermajuustolla päällystetty voileipä.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:16"]

En harrasta tuollaista. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi syödä mitään jos surettaa. Eikö toi tarkoita psykologisessa mielessä sitä, että on jäänyt kiinni johonkin äiti-tissi vaiheeseen?

[/quote] Otsikossa on lohturuoka/RUOKAPAHEESI.

[/quote]Lohturuoka tarkoittaa juuri sitä että syö suruunsa. Ja mikä ihme on ruokapahe? Sama asia mutta toisin ilmaistuna? Ihan sama, mä en harrasta tuollaista. Syön vain nälkääni ja joskus kylässä seuran vuoksi.

Koettakaa nyt aikuiset ihmiset päästä irti tuollaisesta ruokariippuvuudesta ja löytää elämään muuta sisältöä kuin syöminen niin pysyy painokin kurissa.

[/quote]

Minun ei olisi ehkä pitänyt ollenkaan tehdä tätä elämäni ensimmäistä avausta tällä palstalla. Harmi, sillä pidän ruokajutuista ja olisin ihan vilpittömästi halunnut lueskella ihmisten herkkuruoista ilman mitään elämäntapojen tuomitsemista tai paheksumista.

[/quote]

Älä välitä noista idiooteista, jokaiseen ketjuun tulee joku elämää vailla oleva urpo levittämään pahaa oloaan.

Voisin syödä pizzaa vaikka joka päivä. Käytännössä syön sitä ehkä pari kertaa vuodessa, koska en voisi olla vetämättä koko lättyä kerralla, ja se on kokoiselleni ihmiselle puolet liikaa.

Pidän suklaasta, 100g menee alas ilman että edes huomaan mitä teen. Viiniä voisin myös juoda joka päivä, jos ei tarvitsisi välittää terveysvaikutuksista.

[/quote]Niin älä välitä. Syö vaan lisää ja tule sitten ihmettelemään mikset pysy mitoissasi ja vaan lihot.

Vierailija
62/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi + viinilasillinen uppoaa aina ja helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin aloituksessani mainita, että rakastan myös hyviä leikkeleitä. Ohut siivu kylmäsavustettua hevosta tai naudan palvilihaa. Ah.

Vierailija
64/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, täällä kelpaisi juusto ja viini vaikka joka viikonloppu ja viikollakin jos ei tarvitsisi mennä töihin =)

Vierailija
65/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:16"]En harrasta tuollaista. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi syödä mitään jos surettaa. Eikö toi tarkoita psykologisessa mielessä sitä, että on jäänyt kiinni johonkin äiti-tissi vaiheeseen?

[/quote]

Pahoittelen ehkä epäselvää avaustani. Tarkoitin tällä lähinnä sellaista omaa ruokahimotusta.

[/quote]Okei. Mulla ei ole mitään tuollaista. Kannattaa pitää säännölliset ruokailuajat niin ei tule mitään himotuksia.

Vierailija
66/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut meetvursti!

Vierailija
67/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza ehdottomasti, paljon täytteitä ja valkosipulia, juomaksi iso olut. 

Vierailija
68/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äyriäiset! Esim. ostan sellasen pakasteäyriäissekoituksen ja kypsennän pannulla öljyssä valkosipulisilpun ja valkoviinitilkan kera. Pelkät kampasimpukat paistettuina toimivat myös. Koska nämä paheet on hintavia, säästän niitä hetkiin, jolloin oikeasti tunnen ansainneeni ne. 

Vierailija
69/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säännölliset ruoka-ajat ja silti välillä tulee himo esim. mansikoihin, fetajuustoon tai suklaaseen. Paino on normaali (BMI 20) ja ollut aina enkä esim. napostele pitkin päivää tai ahmi ylettömästi.

Silti minäkin syön joskus lohturuokaa, jos on paska päivä niin teen illalliseksi jotain erityisempää. Lohturuoka ei ole synonyymi ylensyömiselle, ei myöskään ruokapahe. Ruokapahe voi olla esim. joku erityisen epäterveellinen juttu, mutta ei tämäkään tarkoita että sitä syötäisiin hallitsemattomasti. Ihme pätemisentarve ruveta tästäkin noin vääntämään omaa erinomaisuutta korostaen.

Ja sitten niihin ruokiin. Mulle erityisiä ovat esim. kylmäsavu- ja graavikalat perunoiden (ja voin!) kanssa, manchego ja punaviini, lempparipizza (ilmakuivattua kinkkua, tomaatteja, mozzarellaa ja valkosipulia, päälle runsaasti tuoretta basilikaa).

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:16"]En harrasta tuollaista. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi syödä mitään jos surettaa. Eikö toi tarkoita psykologisessa mielessä sitä, että on jäänyt kiinni johonkin äiti-tissi vaiheeseen?

[/quote]

Pahoittelen ehkä epäselvää avaustani. Tarkoitin tällä lähinnä sellaista omaa ruokahimotusta.

[/quote]Okei. Mulla ei ole mitään tuollaista. Kannattaa pitää säännölliset ruokailuajat niin ei tule mitään himotuksia.

[/quote]

Vierailija
70/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERUNAMUUSI!!!

Ainoa ruoka jonka edessä olen täysin voimaton...

Vierailija
71/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta + juusto.... mac n cheese

Vierailija
72/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikko, ranskalaiset, nakit, hodarit..yöks :)

Vierailija
73/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylät juustolla. Saatan syödä koko leipäpussin tyhjäksi :(

Vierailija
74/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylät juustolla. Saatan syödä koko leipäpussin tyhjäksi :(

Vierailija
75/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustonaksut

Vierailija
76/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ruokia täällä. Olin se joka totesi, että / on "tai", ei "ja" eli &. Eli ketjuun voi ihan hyvin vastata pelkillä lohturuuilla. 

Olen samaa mieltä monen kanssa: makaronilaatikko ja perunamuussi lohduttavat. Mua lohduttaa myös kaalilaatikko, makkaraleivät (HK:n Krakovan salami!), virolaiset suolakurkut ... Onhan noita :)

Ruokapaheesta tuli mieleen kerran tuntemani nainen, joka söi voita suoraan paketista lusikalla. Kaikki, mikä menee kohtuuttomaksi on pahe. 500 g suklaata yhdellä istumalla on pahe, rivi Fazerin sinistä on lohtua jne. Monet lohturuuat ovat myös herkkuja, kuten jonkun mainitsema hyvä pihvi ja lasillinen hyvää viiniä. Mulle juustot ovat herkkua, eivät niinkään lohtua. 

Vierailija
77/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore leipä, esimerkiksi Ruispalat tai Fazerin kestileipä juustolla. Noita voisi syödä vaikka kuinka paljon kerralla, jos ei järki pakottaisi jossain vaiheessa lopettamaan.

Vierailija
78/91 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa ja jäätelö. Kumpaakin menee ennemmän kuin laki sallii ja jäätelöä syön myös talviaikaan. Helposti uppoo ainakin puol litraa kerralla, joskus mennyt jopa koko litran paketti, hups :D

Vierailija
79/91 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohrapuuro kokonaisista suurimoista keitettynä voisilmällä

Halloumijuusto-salaatti

Vierailija
80/91 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeittoa suruun. Herkutteluun pitsaa ja fetasalaattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme