En aio hoitaa syöpääni.
Kommentit (126)
Olen itsekin ollut 15 vuotta masentunut joten tiedän miten raskasta on kun haluaisi kuolla eikä voi, mutta juttu on niin että sinä päivänä kun hankkiutuu raskaaksi menee oikeus itsemurhaan. Jos tätä ei pysty hyväksymään niin sitten ei tehdä niitä lapsia!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:07"]
Olen itsekin ollut 15 vuotta masentunut joten tiedän miten raskasta on kun haluaisi kuolla eikä voi, mutta juttu on niin että sinä päivänä kun hankkiutuu raskaaksi menee oikeus itsemurhaan. Jos tätä ei pysty hyväksymään niin sitten ei tehdä niitä lapsia!!!!!!
[/quote]
Ei se minusta ole itsemurha jos syöpään kuolee. ap
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:09"]
[/quote]
[/quote]
On se jos ei ota hoitoja.
[/quote]
[/quote]
MIeti sun lasten tuskaa kun ne joutuu seuraamaan kuolemaasi tietäen että olisit voinut parantua mutta itsekkäästi päätit jättää heidät äidittömäksi. Tuo on vielä hirveämpi taakka lapsille kuin itsemurha. He joutuvat voimattomina SEURAAMAAN äitinsä itsemurhaa kuukausitolkulla. Jos tuosta ei seuraa vuosikausien ptsd niin mistä sitten.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:07"]Olen itsekin ollut 15 vuotta masentunut joten tiedän miten raskasta on kun haluaisi kuolla eikä voi, mutta juttu on niin että sinä päivänä kun hankkiutuu raskaaksi menee oikeus itsemurhaan. Jos tätä ei pysty hyväksymään niin sitten ei tehdä niitä lapsia!!!!!!
[/quote]
Miksi muka menettäisi oikeuden itsemurhaan jos hankkii lapsia? Nainenko menettää oman elämänsä hallinta oikeudet tyystin? Todella naurettava väite!!!!
Lapset eivät ole todellakaa syy yrittää edes jaksaa elää elämää! Kaikille kun se elämän jatkaminen ei ole itsesrään selvyys vaikka olisi 15 lasta hankittuna. Samoin pitkä masennushan on täysin sama asia kuin syöpä.
Sinä et ehkä halua itsellesi tehdä mitään, mutta et voi muilta vaatia samaa. On paljon syöpiä joiden hoidostakaan ei ole apua, ainoastaan pitkitetään elämää ja kuvitellaan voivansa elää paremmin.
Kyllä minusta jokaisella on oikeus tehdä omalla elämällään mitä haluaa! Ei siihen vaikuta lapset, perhe tai mikään. Jos haluaa kieltäytyä syöpähoidoista se on jokaisen oma päätös ja halu.
Aivan naurettavia syytöksiä aloittajaa ja muita hoidoista kieltäytyviä kohtaan!! Ajatelkaahan nyt asiaa laajemmin kuin oman navan kautta! Kaikki eivät olet täydellisyyttä hipovia hikipinkoja, kuin sinä ja kaltaisesi! Jokaisella on oikeus luovuttaa elämässään juuri silloin kun siltä tuntuu!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:11"]
[/quote]
[/quote]
On se jos ei ota hoitoja.
[/quote]
Yritä nyt ymmärtää, että ne hoidot voivat olla niin rankkoja, ettei niitä vain jaksa käydä läpi! Mitä iloa siitä on lapsille että katsovat kärsivää vanhempaa pitempäään? Luuletko että on joteinkin herkkua seurata vuodesta toiseen kituvaa ihmistä? Voin kertoa että ei ole.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:13"]
[/quote]
[/quote]
MIeti sun lasten tuskaa kun ne joutuu seuraamaan kuolemaasi tietäen että olisit voinut parantua mutta itsekkäästi päätit jättää heidät äidittömäksi. Tuo on vielä hirveämpi taakka lapsille kuin itsemurha. He joutuvat voimattomina SEURAAMAAN äitinsä itsemurhaa kuukausitolkulla. Jos tuosta ei seuraa vuosikausien ptsd niin mistä sitten.
[/quote]
Vaikka voittaisin syövän niin elämäni ei ole elämisen arvoista. Ei se että on mies ja lapsi riitä mun elämäni sisällöksi. Varmasti lapsi saa uuden äidin aikanaan.
Olen tehnyt itse saman päätöksen. Minulla ei ole lapsia eikä muitakaan lähiomaisia tai edes ystäviä, joten ketään en satuta tällä päätökselläni. Tosin eipä tähän taida ikinä kuolla, todetun rintasyövän kanssa eletty jo 9 vuotta...
Ja minusta ei missään nimessä ole itsemurha jos kuolee sairauteensa, siksi että valitsee antaa luonnon tehdä tehtävänsä eikä ota hoitoja. MInä en ole edes masentunut tai inhoa elämää, mutta enpä enää elämää kaipaakaan. Olisin valmis lähtemään, ja olen valmis jäämään jos niin on. Mutta en ole halukas jatkamaan omaa elämääni lääketieteen keinoin, kun maailmassa on ihmisiä muutenkin ihan liikaa ja tosiaan itsekin koen jo olevani elämästä kyllikseni saanut.
Olet varmaan keskustellut ja puntaroinut vaihtoehtoja sekä seuraamuksia hoitavan lääkärisi kanssa. Sinulla on oikeus kieltäytyä syöpähoidoista. Oireenmukaiseen hoitoon ja kivunlievitykseen saat tietenkin apua ja hoitoja. Toivon sinulle voimia ja kaikkea hyvää! Tee hoitotahto kirjallisena!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:15"]
Vaikka voittaisin syövän niin elämäni ei ole elämisen arvoista. Ei se että on mies ja lapsi riitä mun elämäni sisällöksi. Varmasti lapsi saa uuden äidin aikanaan.
[/quote]
Paskat, olet vain nyt masentunut ja sairaus puhuu. Tilanne voi muuttua, varsinkin jos olet nuori, viimeistään keski-iässä alkaa helpottaa. Nyt hoidat syöpäsi ja hankit terapiaa masennukseesi, olet sen velkaa lapsillesi. Ne ei pyytäneet syntyä tähän maailmaan, heidän syntymänsä on tasan ja tarkkaan sun tekosia ja tilanteen hoitaminen on sun vastuulla, olit sairas tai et. Jos et itse jaksa hoitaa asioitasi pyydä tukea.
Mitä miehesi on mieltä tästä päätöksestä, ap?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:20"]
[/quote]
Hänelle se sopii ja en ole enää nuori vaan 41v.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:20"]
[/quote]
Hänelle se sopii ja en ole enää nuori vaan 41v.
[/quote]
Ahaa, tämä onkin provo. Kaikenlaisella sairaalla ihmiset jaksaakin provoilla.
Olen kateellinen ap:lle, itse haluaisin syövän tms jotta kuolen pois. Lapseni ovat jo itsekeskeisiä aikuisia eivätkä piittaa minusta yhtään. Yhtään ystävää minulla ei ole, kukaan ei koskaan soita. Ilahdun jo siitä, jos bussikuski tervehtii, kukaan muu ei puhu kanssani, teen kaiken yksin. Olen täysin turha tässä maailmassa, en pysty tappamaan itseäni, joten syöpä olisi pelastus, pääsisin täältä turhasta ja tyhjästä elämästäni pois.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:15"]
[/quote]
Paskat, olet vain nyt masentunut ja sairaus puhuu. Tilanne voi muuttua, varsinkin jos olet nuori, viimeistään keski-iässä alkaa helpottaa. Nyt hoidat syöpäsi ja hankit terapiaa masennukseesi, olet sen velkaa lapsillesi. Ne ei pyytäneet syntyä tähän maailmaan, heidän syntymänsä on tasan ja tarkkaan sun tekosia ja tilanteen hoitaminen on sun vastuulla, olit sairas tai et. Jos et itse jaksa hoitaa asioitasi pyydä tukea.
[/quote]
Tämä on minusta kummallista, että väitetään automaattisesti masentuneeksi siksi, jos on sitä mieltä ettei halua jatkaa enää elämistä. Kyllä sellaisen päätöksen voi ihminen tehdä ihan ilman mitään masennustakin, ihan täysissä sielunvoimissaan.
Minusta näyttää että näissä kommenteissa puhuu kauhea kuoleman ja läheisen menettämisen pelko, ja siksi haluttaisiin kieltää tai patologisoida ihmisen oikeus päättää omasta elämästään sairauden hoidon suhteen. Kun ei kestetä ajatella sellaista päätöstä omalle kohdalle, tai varsinkaan esim. puolison kohdalle. Minusta taas se on itsekkyyttä, että toisen ei anneta mennä silloin kun hän haluaa siksi, että itse ei halua kohdata menettämisen suruaan.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:28"]
Tämä on minusta kummallista, että väitetään automaattisesti masentuneeksi siksi, jos on sitä mieltä ettei halua jatkaa enää elämistä. Kyllä sellaisen päätöksen voi ihminen tehdä ihan ilman mitään masennustakin, ihan täysissä sielunvoimissaan.
[/quote]
No ei kyllä voi. Ja ap:n tapauksessa merkit on ilmiselvät jollei tää ole provo. Mieskään ei välitä vaikka kuolen (en usko) ja kyllä lapset saa sitten uuden äidin blaa blaa. Tuo on just sitä masentuneen maailmankuvaa. Kaikilla olisi parempi olla ilman minua jne jne.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 07:47"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 07:40"]
En minäkään. Mikä syöpä ja mikä ennuste?
[/quote]
Lymfooma ja elinaikaa 2v.
[/quote]
Trolololloloooooooooooooo. Porvoosta.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:28"]
[/quote]
No ei kyllä voi. Ja ap:n tapauksessa merkit on ilmiselvät jollei tää ole provo. Mieskään ei välitä vaikka kuolen (en usko) ja kyllä lapset saa sitten uuden äidin blaa blaa. Tuo on just sitä masentuneen maailmankuvaa. Kaikilla olisi parempi olla ilman minua jne jne.
[/quote]
Mitä sitten jos paranisin? ei mun elämäni siitä paremmaksi muuttuisi mä haluan päättää omasta elämästä ja sen mä saan tehdä.
Ettekö te nyt huomaa että tämä on se ammattivalittaja monisairas heikkolahjainen, jonka mies on yrittäjä. Mites se mies sitten meinaa lapsen kanssa jatkaa kun pitää olla vuorokauden ympäri töissä, missä lapsi on sen aikaa?
Voimia teille toivotan koko sydämestäni!