En aio hoitaa syöpääni.
Kommentit (126)
Haimasyöpiä on monia, esim haiman adenokarsinooman ennuste on aika toivoton. Toivottavasti suostut kivunlievitykseen ja saat hyvää saattohoitoa kotipaikkakunnallasi, nelonen. Toivotan voimia ja kaikkea hyvää!
Ap on tunnistettu.
En täysin ymmärrä koska en ole itse kokenut mutta hyvin läheltä seurannut. Löytyisikö teille jokin vertaistuki ryhmä jossa pystyisi puhumaan samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa?
Uskon että kukaan muu ei voi kunnolla ymmärtää tilannettanne?
Paljon halauksia!
Muistakaa pyytää kipulääkkeitä ja keskustelu tukea niin paljon kun on tarvetta!
Uskomatonta. Säikähdin kun luin ton, koska olen täysin samassa tilanteessa.
Mikä lymfooma sinulla sitten on, ap? Oletko edes ottanut selvää hoidoista? Monet lymfoomathan voidaan parantaa tyyliin 6-8kk hoidoilla. Sytostaattikuureja kolmen viikon välein 8-10kpl, onhan se rankkaa, mutta sitten vajaan vuoden kuluttua olet täysin terve ja voit elää loppuelämäsi todennäköisesti ilman, että lymfooma uusiutuu.
Jos on pieniä lapsia niin on itsekästä kieltäytyä hoidosta jos siitä olisi apua.
Yksinäinen tehköön mitä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 08:52"]
Jos on pieniä lapsia niin on itsekästä kieltäytyä hoidosta jos siitä olisi apua.
Yksinäinen tehköön mitä haluaa.
[/quote]
Samaa mieltä, ja varsinkin lymfooman osalta. Se on parasennusteisia syöpiä! Toki jokainen tapaus on erilainen, onko ap:llä jotenkin erityisen toivoton tilanne? Mutta yleisesti ottaen lymfoomaan on todella tehokkaita hoitoja, joilla pystytään jopa parantamaan vaikeasti levinneitäkin tauteja. Tai ainakin pidentämään laadukasta elinaikaa merkittävästi, vuosilla.
Jatkan vielä, että kukaan ei pysty lupaamaan kahta vuotta elinaikaa hoitamatonta syöpää sairastavalle.
Lapsia on 4. Kohta 15 ja 14 täyttävät tytöt. Pojat ovat 11 ja 9. Naimisissa olen ollut pian 17-vuotta. En ole kertonut vielä heille. Sain itse tietää viikko sitten ennusteen. Läheisille olen sanonut joutuvani käymään lääkärissä huonojen veriarvojen,kovien vatsakipujen ja liian herkän oksennusrefleksin vuoksi. Miten ihmeessä kertiosin, etten ole enää ensi jouluna täällä?
Minäkin tunnistin teidät käsialasta. Toivotan voimia!
Minullakin epäillään syöpää ja toivoisin, että minulla olisi se. Haluaisin jo päästä pois täältä enkä pysty enkä halua itsemurhaa tehdä. Minun lapseni ovat jo omillaan eli olen tehnyt tehtäväni. Mieheni on vahva ihminen, joka pärjää ilman minuakin, vaikka varmasti on surullinen. Itse en missään tapauksessa halua jäädä leskeksi.
No ei kai nyt kukaan vaadikaan turhia hoitoja läpikäymään vaan tässä tapauksessa hyvin suurella todennäköisyydellä paranemiseen johtavia.
Kyllä on taas nyyhkytarinaa toisensa perään. Ryhdistäytykää äidit ja ajatelkaa lapsianne, olette itsekkäitä. Jos hoitoja on tarjolla ne todellakin otetaan vastaan, perheen takia jossei muuten.
Ja tämä ei nyt koske haimasyöpää sairastavaa, sinulle lähetän lämpöisen halauksen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:16"]
Minullakin epäillään syöpää ja toivoisin, että minulla olisi se. Haluaisin jo päästä pois täältä enkä pysty enkä halua itsemurhaa tehdä. Minun lapseni ovat jo omillaan eli olen tehnyt tehtäväni. Mieheni on vahva ihminen, joka pärjää ilman minuakin, vaikka varmasti on surullinen. Itse en missään tapauksessa halua jäädä leskeksi.
[/quote]
Jatkan vielä: luulin olevani poikkeus, mutta on ihana huomata, että en ole aivan hullu, vaan on muitakin samoin tuntevia. Ne, ketkä eivät ymmärrä, olkaa onnellisia siitä, että haluatte elää.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:19"]Kyllä on taas nyyhkytarinaa toisensa perään. Ryhdistäytykää äidit ja ajatelkaa lapsianne, olette itsekkäitä. Jos hoitoja on tarjolla ne todellakin otetaan vastaan, perheen takia jossei muuten.
Ja tämä ei nyt koske haimasyöpää sairastavaa, sinulle lähetän lämpöisen halauksen.
[/quote]
Itsekkäintä on vaatia ihmisiä menemään raskaisiin ja kivuliaisiin hoitoihin. Jokainen saa ihan itse päättää haluaako hoitoja vai ei.
Ei se ole itsekyyttä todeta, että omat voimat ei riitä käymään syöpähoitoja läpi. Ennenmmin mun mielestä pitää kunnioittaa tuossa potilaan omaa tahtoa.
Miksi kukaan syöpää sairastava ei saisi luovuttaa, vaikka on lapsia? Lastenko takia muka pitäisi elää? Ei, jokaisella on oikeus valita tuossa kohtaa.
Toivon jokaiselle syöpää sairastavalle ja hoidoista kieltäytyvälle mahdollisimman lyhyen, mutta elämän täyteiset hetket ja mahdollisimman kivuttoman loppuajan! On raskasta päästää irti, mutta muistakaa se, että kipuja pystytään lievittämään hyvin!
Ei ne hoidot nyt niin kamalia ole! Nykyään on myös paljon oireita lievittäviä lääkkeitä.
Terv. Yksi syöpää sairastava (joka todellakin ottaa kaikki hoidot vastaan, minullakin pienet lapset)
Ja syöpäkuolemako ei ole raskas ja kivulias? Miksi ihmeessä ottaisi sen mieluummin kuin hoidot?
Mies pärjää varmasti lapsen kanssa kaksin. Mulla ollut niin hankala ja vaikea elämä ettei mulla ole enää taistelutahtoa en jaksa lapsenkaan takia elää. Otan vain kipulääkityksen en muuta. ap
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:58"]Mies pärjää varmasti lapsen kanssa kaksin. Mulla ollut niin hankala ja vaikea elämä ettei mulla ole enää taistelutahtoa en jaksa lapsenkaan takia elää. Otan vain kipulääkityksen en muuta. ap
[/quote]
voimia sinulle ja perheellesi loplumatkalle.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:58"]Mies pärjää varmasti lapsen kanssa kaksin. Mulla ollut niin hankala ja vaikea elämä ettei mulla ole enää taistelutahtoa en jaksa lapsenkaan takia elää. Otan vain kipulääkityksen en muuta. ap
[/quote]
voimia sinulle ja perheellesi loplumatkalle.
[/quote]
Kiitos.
Elä ne kaksi vuotta niin täysillä kuin suinkin voit.