Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta 2021

Vierailija
26.12.2020 |

Alkaa vuoden alussa. Mukava tienata vähän extraa ja muutenkin päästä vähän tuulettumaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Vertaistuki kelpaa aina. Kiitos päättäjille jälleen kerran!

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienata? 9 euroa päivä kun olet paikalla. Itse joudun myös alkuvuodesta samaan ja suorastaan pelottaa miten jaksan

Vierailija
2/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu että pääset toivomaasi paikkaan. Toivottavasti ei jouduta korona takia taas keskeyttämään. Ja toivottavasti pääset tavoitteeseesi kutyjaksolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kasvomaskit ja turvavälit. Ottakaa oma käsidesi mukaan kun eihän noista mestoista koskaan tiedä.

Vierailija
4/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on että nämä kuntouttavat on leikkikerhoa, työttömät eivät tuota lisäarvoa, vaan pelkästään lorvivat

näitä työttömiä pitäisi patistaa korvaan työhön

Vierailija
5/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienata? 9 euroa päivä kun olet paikalla. Itse joudun myös alkuvuodesta samaan ja suorastaan pelottaa miten jaksan

Kuntouttava työtoiminta on idealtaan sellaista että sitä tehdään jokaisen oman jaksamisen mukaan, mitä taitoja on, mikä kiinnostaa, mitä haluaa oppia lisää jne. Jokaisella on oma suunnitelma ja tavoitteet omien resurssien ja elämäntilanteen mukaisesti.

Vierailija
6/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etänä.

Vierailija
7/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu että pääset toivomaasi paikkaan. Toivottavasti ei jouduta korona takia taas keskeyttämään. Ja toivottavasti pääset tavoitteeseesi kutyjaksolla.

Toivottavasti sitten korona jatkuu ja paikat pysyisi kiinni. Saisivat ihmiset vapautuksen kuty orjuudesta ja siihen liittyvistä epäoikeudenmukaisuuksista.

Vierailija
8/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan niin!

Ap

Vierailija
9/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että nämä kuntouttavat on leikkikerhoa, työttömät eivät tuota lisäarvoa, vaan pelkästään lorvivat

näitä työttömiä pitäisi patistaa korvaan työhön

Sinä et selkeästi tiedä mistään mitään. Ota selvää asioista ennenkuin kommentoit.

Vierailija
10/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ap varmasti tutustua oikein mielenkiintoisiin ihmisiin siellä kuntouttavassa! Nim. "Kokemusta on"

Vierailija
11/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sitten korona jatkuu ja paikat pysyisi kiinni. Saisivat ihmiset vapautuksen kuty orjuudesta ja siihen liittyvistä epäoikeudenmukaisuuksista.

Kuty on niille tärkeää joille se on tarkoitettu, eli niille jotka siitä hyötyy. Se että siihen liittyy jotain väärinkäytöksiä ei poistu sillä että paikat pidetään kiinni, siinä kärsii vain se enemmistö jolle se on hyvä juttu.

Vierailija
12/63 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta on idealtaan sellaista että sitä tehdään jokaisen oman jaksamisen mukaan, mitä taitoja on, mikä kiinnostaa, mitä haluaa oppia lisää jne. Jokaisella on oma suunnitelma ja tavoitteet omien resurssien ja elämäntilanteen mukaisesti.

Minä sain homealtistuksen takia oireita jo ennestään diagnosoidulle sairaudelle. Vähät välitetään työturvallisuudesta näissä paikoissa.

Vierailija
13/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kaupunki ja paikka? :D

Vierailija
14/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää paikat on yleensäkin sellaisissa rakennuksissa missä on sisäilmaongelmia.niistä on muuttaneet toisiin tiloihin entiset "asukkaat" sen takia mutta työttömät niihin kyllä kelpaa laittaa. ei haittaa ketäään.

Vierailija
15/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä samaa mitä kutsuttiin ennen suojatyöksi?

Vierailija
16/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei puutu tähän lakiasetukseen? Miten tällainen voi olla mahdollista NYKYPÄIVÄNÄ? Pitääkö päättäjät tätä oikeasti hyvänä juttuna tai puhtaasti vain säästötoimena saada tilastoja kauniimmaksi?

Miten moni henkilö prosenteissa on innokas kuntouttavaan työtoimintaan ja saa siitä hyötyä omasta mielestään, ei ainoastaan virkamiesten mielestä.

Vierailija
17/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta = mene jonnekkin työpajalle 4 tunniksi (jossa miltei 1h taukoja) ja lähde pois. Tämä 2-4 kertaa viikossa. Tästä tienaat 9 euroa päivässä + matkakorvauksen joka täällä Vantaalla on noin 60 euroa. Eli noin 240 euroa lisärahaa! Kahvit maksaa 20 senttiä kuppi ja ruoat 2 euroa eli hirveästi ei edes rahaa kulu jos käy syömässä. Suurin osa 4 tuntia päivässä tekevistä ei syömässä käy. 

Itse olin työkokeilijana työpajalla 5x7 tuntia viikossa. Ja monelle tämä 4h oli aivan liian pitkä aika. Tulivat myöhässä, lähtivät etuajassa jne. Mut miltei jokainen, joka siellä kävi, myös tykkäsi käydä siellä kun pääsi kodin ulkopuolelle ja sai jotain tekemistä eikä tarvinnut vain istua 4 seinän sisällä.

Vierailija
18/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin työkokeilijana työpajalla 5x7 tuntia viikossa. Ja monelle tämä 4h oli aivan liian pitkä aika. Tulivat myöhässä, lähtivät etuajassa jne.

Espoossa ainakin noiden työaikojen suhteen oltiin tarkkoja, oliko se niin, että jos tuli yli 15 minuuttia myöhässä paikalle, niin myöhästyjä sai lähteä takaisin kotiin, koska se jo merkittiin luvattomaksi poissaoloksi.

Vierailija
19/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin työkokeilijana työpajalla 5x7 tuntia viikossa. Ja monelle tämä 4h oli aivan liian pitkä aika. Tulivat myöhässä, lähtivät etuajassa jne.

Espoossa ainakin noiden työaikojen suhteen oltiin tarkkoja, oliko se niin, että jos tuli yli 15 minuuttia myöhässä paikalle, niin myöhästyjä sai lähteä takaisin kotiin, koska se jo merkittiin luvattomaksi poissaoloksi.

Ei meillä. Tosin ohjaajat aina varoittelivat että heille se on pääasia että eksyy paikalle, mutta Kelan tädit ja sedät on hyvinkin tarkkoja siitä, että jos työaika jää selvästi lyhyemmäksi niin Kela saattaa sitten viedä rahat siltä päivältä. En tosin kuullu näin käyneen kertaakaan. Mut olihan siellä muutamat jotka ei edes ilmottanu olevansa pois. Lisäksi oli nimenhuuto mistä ei kannattanu myöhästyä kun sit sai l:n eli luvattoman poissaolon. Itse sain älliä nolla, mut olihan siellä niitäkin keillä oli jo monta ällää kertyny.

Vierailija
20/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuty on niille tärkeää joille se on tarkoitettu, eli niille jotka siitä hyötyy. Se että siihen liittyy jotain väärinkäytöksiä ei poistu sillä että paikat pidetään kiinni, siinä kärsii vain se enemmistö jolle se on hyvä juttu.

Kuntouttavaan työtoimintaan on ohjattu ja painostettu myös paljon sellaisia, jotka eivät sinne olisi halunneet tai saaneet siitä mitään hyötyä. Itse asiassa on yipäätän kyseenalaista, onko siitä kellekään hyötyä siinä mielessä, että se auttaisi elämässä eteenpäin, oikeisiin työsuhteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi