Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta 2021

Vierailija
26.12.2020 |

Alkaa vuoden alussa. Mukava tienata vähän extraa ja muutenkin päästä vähän tuulettumaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Vertaistuki kelpaa aina. Kiitos päättäjille jälleen kerran!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa keittää kahvia ja pussittaa ruuveja!

Vierailija
22/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin työkokeilijana työpajalla 5x7 tuntia viikossa. Ja monelle tämä 4h oli aivan liian pitkä aika. Tulivat myöhässä, lähtivät etuajassa jne.

Espoossa ainakin noiden työaikojen suhteen oltiin tarkkoja, oliko se niin, että jos tuli yli 15 minuuttia myöhässä paikalle, niin myöhästyjä sai lähteä takaisin kotiin, koska se jo merkittiin luvattomaksi poissaoloksi.

Ei meillä. Tosin ohjaajat aina varoittelivat että heille se on pääasia että eksyy paikalle, mutta Kelan tädit ja sedät on hyvinkin tarkkoja siitä, että jos työaika jää selvästi lyhyemmäksi niin Kela saattaa sitten viedä rahat siltä päivältä. En tosin kuullu näin käyneen kertaakaan. Mut olihan siellä muutamat jotka ei edes ilmottanu olevansa pois. Lisäksi oli nimenhuuto mistä ei kannattanu myöhästyä kun sit sai l:n eli luvattoman poissaolon. Itse sain älliä nolla, mut olihan siellä niitäkin keillä oli jo monta ällää kertyny.

Vantaalla on ilmeisesti sitten vähän löysempi meininki. Kahteen paikkaan olen Espoossa "tutustunut", ja molempiin piti tullessa kirjautua ihan niin kuin mihin tahansa valtion tai kunnan virastoon. Ruokailun yhteydessä saattoi kyllä ehkä pitää vähän pitempää taukoa, jos työnohjaajia ei ollut paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuesta kun otetaan verot pois, niin käteen jäävä ylimääräinen on noin 20e/kk. Siis kuntouttava nostaa työmarkkinatukea noin 200e, mutta verotuksen jälkeen käteen jäävä osuus toi 20e. Työn tapaisessa siis kuukaudessa tienaat 20 egee ylimääräistä.

Vierailija
24/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin työkokeilijana työpajalla 5x7 tuntia viikossa. Ja monelle tämä 4h oli aivan liian pitkä aika. Tulivat myöhässä, lähtivät etuajassa jne.

Espoossa ainakin noiden työaikojen suhteen oltiin tarkkoja, oliko se niin, että jos tuli yli 15 minuuttia myöhässä paikalle, niin myöhästyjä sai lähteä takaisin kotiin, koska se jo merkittiin luvattomaksi poissaoloksi.

Ei meillä. Tosin ohjaajat aina varoittelivat että heille se on pääasia että eksyy paikalle, mutta Kelan tädit ja sedät on hyvinkin tarkkoja siitä, että jos työaika jää selvästi lyhyemmäksi niin Kela saattaa sitten viedä rahat siltä päivältä. En tosin kuullu näin käyneen kertaakaan. Mut olihan siellä muutamat jotka ei edes ilmottanu olevansa pois. Lisäksi oli nimenhuuto mistä ei kannattanu myöhästyä kun sit sai l:n eli luvattoman poissaolon. Itse sain älliä nolla, mut olihan siellä niitäkin keillä oli jo monta ällää kertyny.

Vantaalla on ilmeisesti sitten vähän löysempi meininki. Kahteen paikkaan olen Espoossa "tutustunut", ja molempiin piti tullessa kirjautua ihan niin kuin mihin tahansa valtion tai kunnan virastoon. Ruokailun yhteydessä saattoi kyllä ehkä pitää vähän pitempää taukoa, jos työnohjaajia ei ollut paikalla.

Kyllä Vantaallakin on tämä sisään -ja uloskirjautumisjärjestelmä käytössä. Mut ne niinsanottujen avaimien tiedot menee vain pajan esimiesten tietoon. Ei ne ohjaajat sitä tiedä kuka on kirjautunu mihinkin aikaan. Lisäksi ne lähetetään Kelalle kerran kuussa, jotta Kelakin saa tietää nämä kirjautumisajat. Tosin jos tulee liian monta ällää niin joutuu keskustelemaan pajalla olevan sosiaaliohjaajan kanssa siitä miksi myöhästyy ja miksi niitä älliä on kertyny. Itse en joutunu käymään sellasella kertaakaan.

Vierailija
25/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuesta kun otetaan verot pois, niin käteen jäävä ylimääräinen on noin 20e/kk. Siis kuntouttava nostaa työmarkkinatukea noin 200e, mutta verotuksen jälkeen käteen jäävä osuus toi 20e. Työn tapaisessa siis kuukaudessa tienaat 20 egee ylimääräistä.

9 euron kulukorvaus on verotonta tuloa, joten siitä ei mitään veroja makseta. Lisäksi noin 60 euron matkakorvaus on verotonta tuloa, joka tulee tilille täysimääräisenä. Jos olet työkokeilija niin tienaat sen vähän vajaa 600 euroa työmarkkinatukea verojen jälkeen + noin 180 euroa kuussa verotonta tuloa eli kulukorvauksen. Työkokeilija ei saa matkakorvausta. 

Vierailija
26/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaako 9 euron kulukorvaus toimeentulotukea? 

Vierailija
27/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on melkoisen turhaa! Porissa ainakin pelkkä askartelu kerho ja työturvallisuudesta ei niin väliä! Silloin kun itse olin niin kukaan ei päässyt töihin! Tämä pitäisi olla työllisyys toimien tarkoitus aina!

Vierailija
28/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Vantaallakin on tämä sisään -ja uloskirjautumisjärjestelmä käytössä. Mut ne niinsanottujen avaimien tiedot menee vain pajan esimiesten tietoon. Ei ne ohjaajat sitä tiedä kuka on kirjautunu mihinkin aikaan. Lisäksi ne lähetetään Kelalle kerran kuussa, jotta Kelakin saa tietää nämä kirjautumisajat. Tosin jos tulee liian monta ällää niin joutuu keskustelemaan pajalla olevan sosiaaliohjaajan kanssa siitä miksi myöhästyy ja miksi niitä älliä on kertyny. Itse en joutunu käymään sellasella kertaakaan.

Espoossa tässä toisessa paikassa oli sellainen systeemi, että piti kirjautua tietokoneelle, ja siinä oli ruudulla kaikille näkyvillä, ketkä olivat paikalla ja miten kauan olivat olleet. (Tämä oli myös se paikka, josta se yksi myöhästyjä sai lähteä takaisin.) Mutta molemmissa oltiin poissaolojen suhteen tiukkoja. Työpäiviä saattoi kyllä vaihtaa, jos oli jotain muita menoja sille päivälle. Itse jouduin vaihtamaan päivää hammaslääkärin takia.

Vierailija
29/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että nämä kuntouttavat on leikkikerhoa, työttömät eivät tuota lisäarvoa, vaan pelkästään lorvivat

näitä työttömiä pitäisi patistaa korvaan työhön

Sinä et selkeästi tiedä mistään mitään. Ota selvää asioista ennenkuin kommentoit.

On ohjaajasta mutta myös itsestä kiinni, saako irti mitään. Esim. meillä yksi on aloittanut keskeyttämänsä lukio-opinnot, yksi jatkanut keskeyttämiään datanomiopentojaan näyttötutkinnoilla, yksi hakenut työpaikkaa, mutta on paljon niitä, jotka ovat esim. korvaushoidossa ja kuntouttava ei ole ehkä vielä oikea paikka, ovat omissa mailmoissaan ja häiriköivät niitä, jotka oikeasti haluava edetä eteenpäin. T. Työvalmentaja

Vierailija
30/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei eikä myöskään matkarahat käytät sn sitten miten hyvänsä.  matkarahan saa vaikka asuisit tien toisella puolella.

Vierailija
31/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakorvaukset tulee automaattisesti. Tälläkin hetkellä kun kuntouttava työtoiminta on tauolla koronan takia ja työpajat ovat ns. kiinni niin kuntouttavat saa matkarahat vain vastaamalla puhelimeen!

Noin 60 euroa tippuu joka kuukausi kunhan muistaa vastaa puhelimeen! En nyt heti keksi yhtäkään syytä miksi en menisi kuntouttavaan jos olisin menossa. Paikankin saa päättää itse. Toki jos haluaa mieluummin maata kotona niin mikä estää, mut kyl itse mieluummin menisin jonnekkin tekemään jotain. Ja kyllä sitä noilla työpajoilla ihan oikeaa duunia tehdään.

Vierailija
32/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei eikä myöskään matkarahat käytät sn sitten miten hyvänsä.  matkarahan saa vaikka asuisit tien toisella puolella.

Ei saa muuten ainakaan Salossa. Täytyy olla tietty kilometrimäärä. Muuten tuo summa pimitetään.

Vierailija
33/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulukorvauksesta ei mene veroa.

Vierailija
34/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta etänä, se olisi oikein.

Vierailija
35/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta heille joilla ei ole työtä on r a s istista.

Vierailija
36/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja jossain päin ei saa rahana  vaan matkalippuna.   tapa vaihtelee, kyllä.    vantaalla ainakin saa rahat vaikka on etäyhteydessä.

Vierailija
37/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava- sanaa on väärin käyttää työttömästä henkilöstä.

Jos olet sokeutunut tms, silloin kuntoutetaan

Vierailija
38/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän se määritelmä muuttuu   vuoden alusta.   se olisi tarkoitettu vain niille jotka sitä tarvitsee  eikä enää työkykyisille .   miten sitten korona tähän vaikuttaa  jää nähtäväksi.

Vierailija
39/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa alkaa ensi vuonna työvoimahallinnon kuntakokeilu ja voin luvata, että monelle on tulossa yllätyksiä ja kylmää kyytiä.

Vierailija
40/63 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassa alkaa ensi vuonna työvoimahallinnon kuntakokeilu ja voin luvata, että monelle on tulossa yllätyksiä ja kylmää kyytiä.

Parempi todellisuus sekin kuin leikkityö ja päiväkoti larpaaminen aikuisten kesken. Onhan tuo kokeilu myös ainakin jossain mielessä reilumpaa. Sitä ainakin tietää mitä saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi