Näen jatkuvasti unia, että olen unohtanut hoitaa lemmikin
Unissa olen palannut lapsuudenkotiini ja siellä iskee paniikki kun muistan, että voi ei eläimet ovat olleet täällä häkeissä vaikka kuinka kauan ilman ruokaa ja juomaa kun olen unohtanut ne. Sitten löydän ne sieltä henkitoreissaan. Kyseessä on aina vanhoja kaneja, hamstereita tai marsuja, joita meillä oli kun olin lapsi. Nuo eivät siis oikeasti ole olleet enää aikoihin elossa. Viimeksi yli 10 vuotta sitten oli joku tuollainen lemmikki.
Mitähän traumoja mulla on ja miten näistä unista pääsee eroon :0
Kommentit (13)
Musta tuollaiset unet kertoo stressistä.
Mulla samoja lasten lemmikeistä. Vaikka hoitivat ne hyvin kävin aina tarkistamassa, että esimerkiksi kanilla oli vettä ja ruokaa. Ja noista ajoista on jo yli 20 vuotta.
Koiria ja kissoja on ollut, mutta huoli on vain häkkieläimistä.
Minulla samanlaisia ja koskee aina jyrsijöitä. Minulla oli gerbiilejä, jotka olivat vanhoja ja tiesin niiden pian siirtyvän paremmille maille. Näin vähän väliä unia, että naaraat ja urokset olivat karanneet ja tekivät valtavasti poikasia, joista sitten jouduin huolehtimaan. Ja niitä poikasia löytyi aina vain lisää ja lisää häkkien siivouksian yhteydessä, kun joku oli taas karannut ja tehnyt lisää poikasia.
Nyt olen raskaana ja näen jatkuvasti unia, että olisin juonut tai polttanut, jota ei ole tapahtunut, varmistelen tätä välillä mieheltäkin, kun tuntuvat kamalan tosilta unilta.
Mulla sama. Lapsena oli akvaario ja näen nykyisin sellaista unta aika usein, että kalat on ruokkimatta ja akvaario siivoamatta ja ne kalat voi huonosti:(
Ihan sama juttu täällä. Ja sitten häkkejä on liian vähän ja joudun laittamaan eläimiä kaikenmaailman pieniin kuljetusbokseihin ja ahdistun. Luulin että tällaiset unet ovat suht. harvinaisia mutta taisin olla väärässä...
Näen aika usein samanlaisia unia. Juuri yleensä kans kaneista ja marsuista mitä meillä oli kun olin nuorempi. Yleensä juuri tollasia että kanit ollu kaks viikkoo ruokkimatta ja kylmissään aitauksessa.
Meillä tuli kerran chinchilloille vahinkopoikasia, ja sen jälkeen näin aina painajaisia siitä kuinka ne vaan lisääntyy ja lisääntyy. Lopulta siskoni otti chinchillani hoitoonsa, kun en vain enää voinut nukkua niiden kanssa samassa huoneessa näkemättä painajaisia. Vieläkin yksi chinchillani on siskollani lemmikkinä (kun ovat pitkäikäisiä), vaikka noista tapahtumista on jo yli 10 vuotta aikaa.
Samantyyppisiä unia täälläkin, tosin nyt ei ole pitkään aikaan ollut. Tyyliin, vuosikymmeniä tyhjillään olleeseen mummolaan on muka jäänyt kissoja, joskus jopa lehmiä hoidotta. Tai sitten sellaisia unia, että kadotan oman tai hoitooni uskotun eläimen tai lapsen, se/hän karkaa jne.
Ap, oletko raskaana? Mä näin raskausaikana unia kissanpennuista, jotka olin unohtanut hoitaa. Neuvolan terkka lohdutteli ja kertoi unien liittyvän siihen, että mieli valmistautuu suureen vastuuseen.
Voisiko olla, että ihmisestä alitajuisesti tuntuu pahalta pitää eläintä häkkiin vangittuna.
Näkeekö palstalaiset vielä tällaisia lemmikkienunohtelu-unia näinä stressaavina aikoina?
Mä näen toistuvastui ja unet vain pahenee. Olen keski-ikäinen nainen.
Mulla sama. Unessa marsuja jotka mulla oli 2004-2009 ja muka en ole hoitanut vaikka aina huolehdin lemmikeistä viimeisen päälle.