Kuntouttava työtoiminta 2021
Alkaa vuoden alussa. Mukava tienata vähän extraa ja muutenkin päästä vähän tuulettumaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Vertaistuki kelpaa aina. Kiitos päättäjille jälleen kerran!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mä ite olin ollut aivan koko ajan kuntouttavassa työtoiminnassa (pakotettu siihen) siitä asti kun valmistuin 2014, tosin nyt oon äitiysvapaalla ja aloitan opiskelut ens vuonna. Töitä ei vaan löydy ja lukuunottamatta paria pätkätöitä sekä työkokeiluita, olen koko ajan ollut kuntouttavassa työtoiminnassa. Aikoinaan silloin, mut pakotti siihen nuorten yksilövalmentaja joka koko ajan raivosi että on pakko koko ajan jatkaa sitä kuntouttavaa. Alussa oli 5 päivää viikossa, 6 tuntia päivässä ja työ oli pajatoiminta, jossa todellakin oli koko ajan tehtävä jotain. En saanut itse vaikuttaa päivien määrään tai tuntien määrään, nekin määrättiin. Jossain vaiheessa kun tuli se että ei saa olla 5 päivää viikossa, ja laitoinkin että haluan olla vain sen 3 päivää, niin mulle raivostuttiin siitä siellä työpajalla koska kuulemma on "laiskuuden merkki" jos vähentää päiviä. Jos oot paikassa jossa sua koko ajan alistetaan, mollataan ja määrätään, niin ei se mun mielestä oo mitään "kuntouttavaa" työtoimintaa. Vaihdoin kyllä lopulta tuolta työpajalta pois, menin kuntouttavaan ryhmään jonka koin tärkeämmäksi. Olinkohan jossain vaiheessa sairaslomalla peräti 1 kuukauden auto-onnettomuudesta saamani vamman takia, niin tämä yksilövalmentaja oletti että menen sairaana sinne ryhmään koska ei ole hyväksi jäädä kotiin edes vähäksi aikaa. Joskus siltikin tuntuu, esim noina pajakausina että tein töitä enemmän kuin silloinen mieheni joka oli siis palkkatöissä. Pakko sanoa että kun oli se pakollinen tauko koronan takia, niin oli elämäni ihaninta aikaa. Sain keskittyä itseeni, raskauteeni ja vain olla ja rentoutua.
Hyi hitto. Onneksi pääsit pois…:D
Täällä peräkylällä kävivät vain ilmoittamasi itsensä joivat kahvin ja lähtivät pois ihan naurettavaa koko homma.
Kuntouttava työtoiminta on aikuissosiaalityötä, eli olet typin asiakas. Mikä oli sun tavoite siellä kuntouttavassa ja saavutitko sen? Ja tuollainen painostaminen ei ole lainmukaista, sellaisesta pitää tehdä valitus korkeammalle taholle.