Arvioi päivän ruokani
Yritän, painotus sanalla yritän, saada ruokavaliota järkevämpää suuntaan. Olen lähinnä vain syönyt herkkuja pitkän aikaa; karkkia, jädeä ym. Vaikka tietää miten pitää syödä se on jotenkin hirveän vaikeaa...
Tänään olen syönyt seuraavasti:
Aamulla puolikas moniviljasämpylä ja sen päällä juustoa, kinkkua, kurkkua, paprikaa ja salaattia. Voita vähän. Kahvia täysmaidon kanssa.
Päivällä kahvipaussilla Lidlin kerrosrahka ja kahvia kevytmaidon kanssa.
Lounaaksi kasvismuussia (parsakaali, kukkakaali) ja paistettu sei. Muusissa vähän voita, sei paistettu voissa.
Äsken söin purkillisen 4,5% raejuustoa ja samanlaisen sämpylänpuolikkaan kuin aamulla.
Pitäisi kai vielä jotain syödä illalla? Tuota raejuustoa piti kyllä mennä vain puoli purkkia... Omassa päässä tuo kuulostaa vain niin kovin isolta määrästä. Ja kaksi lämmintä ruokaa pitäisi päivässä syödä?
Kommentit (10)
Itsekin vähän mietin sitä kerrosrahkaa... Mutta 80kcal/100g, proteiinia 13g mutta olikohan se koko purkin sisältö vai 100g, ei makeutusaineita. Pitäisi varmaan tehdä kuten sanoit ja ostaa maustamatonta rahkaa ja marjoja. Vaikka hunajaa makeuttamaan jos sitä kaipaa.
Joo, tuo kasvismuussi on todella hyvää! :) En pidä perunasta, riisistä tai pastasta joten tuo on erittäin hyvä vaihtoehto. Enkä sitä paitsi pidä salaatissa joten tuolla tavalla kasviksiakin saa tarpeeksi.
Eli noi vaan keitetään ja soseutetaan? Tuleeko muuta?
Joo, keitetään ja soseutetaan. :) Vähän voita oman maun mukaan sekaan, kuten myös suolaa, ja se on siinä. Usein olen laittanut myös pinaattia sekaan. Todella nopeaa ja hyvää.
Ap
Ei laihdutuskuurillakaan tarvitse miettiä ihan kaikkia ruokia sen kannalta, onko laihduttajalle sopivia vai ei. Jos se kerrosrahka on mielestäsi hyvää ja ruokavalio on muuten terveellinen ja kasvispainotteinen, niin hyvin sekin mahtuu ruokavalioon. Eikä kyse ole mistään suklaalevystä vaan välipalarahkasta.
Kiitos kommentista. :) Erittäin maalaisjärkevää. Ja totta.
Ap
Kuulostaa ihan hyvältä mutta (hyvän) rasvan määrää kannattaisi lisätä ihan reippaasti :)
Vaikka sekin on hassua, aiemmin mätin kaikkea herkkua naamaan huoletta ja nyt miettii paniikinomaisesti sitä että onko se rahka terveellinen vai ei. Oliko sitä raejuustoa puoli purkkia liikaa. Mikä on ruuan sopiva rasvaprosentti, esim maito ja juusto. Totuushan on kuitenkin että miten sitä sitten katsookin niin tämä ruokavalio on 100% parempi kuin kaikki ne karkit ym.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:48"]
Yritän, painotus sanalla yritän, saada ruokavaliota järkevämpää suuntaan. Olen lähinnä vain syönyt herkkuja pitkän aikaa; karkkia, jädeä ym. Vaikka tietää miten pitää syödä se on jotenkin hirveän vaikeaa...
Tänään olen syönyt seuraavasti:
Aamulla puolikas moniviljasämpylä ja sen päällä juustoa, kinkkua, kurkkua, paprikaa ja salaattia. Voita vähän. Kahvia täysmaidon kanssa.
Päivällä kahvipaussilla Lidlin kerrosrahka ja kahvia kevytmaidon kanssa.
Lounaaksi kasvismuussia (parsakaali, kukkakaali) ja paistettu sei. Muusissa vähän voita, sei paistettu voissa.
Äsken söin purkillisen 4,5% raejuustoa ja samanlaisen sämpylänpuolikkaan kuin aamulla.
Pitäisi kai vielä jotain syödä illalla? Tuota raejuustoa piti kyllä mennä vain puoli purkkia... Omassa päässä tuo kuulostaa vain niin kovin isolta määrästä. Ja kaksi lämmintä ruokaa pitäisi päivässä syödä?
[/quote]
Miksi ihmeessä aikuisen pitäisi syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä? En sitten ala-asteen jälkeen ole syönyt kahta lämmintä ateriaa pv:ssä... Nykyäänkin menee päiviä etten syö edes sitä yhtä. Kyllä aikuinen ja jopa teini-ikäinen pärjää yhdellä, jos syö tietenkin jotain muutakin päivän mittaan.
Ihan hyvältä kuulostaa. Paitsi onko tuo Lidlin kerrosrahka millainen? Syö vaikka maitorahkaa ja sekaan paljon marjoja ja vehnäleseitä. Hyvältä kuulostaa toi kasvismuussi, onko hyvää? :)