"haaveilu on yksi pettämisen muoto"
ei jumalauta! että älkääpäs mammat haaveilko brad pittistä, se on pettämistä!
pääseekö tällä aivopieru-osastolle?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:39"]
Muuttakaa vittu Pohjois-Koreaan, siellä ei sallita omaa ajattelua eikä fantasiointia. Kyllä tuntuu olevan sairasta sakkia nämä av-palstalaiset suurelta osin, huh huh.
[/quote]
Taas yksi mieleltään saastainen loukkaantui ;)
[/quote]
Minusta tuollainen trollailu on oikeasti vastuutonta. Joku lukee tätä keskustelua ihan tosissaan ja saatat aiheuttaa nuorille ja epävarmoille paljon mielipahaa, kun he luulevat ettei oma ajattelu ole hyväksyttävää.
Olisin ollut myös kiinnostunut ihan keskustelemaan tästä aiheesta mutta kun taso on tuo...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:39"]Esimerkki: Ajatuksissani ryhmäseksi tutun pariskunnan ja mieheni kanssa on mahtavaa. Kuitenkin tosielämässä tiedän, että olisin vain kiusaantunut ja hämmentynyt sellaisessa tilanteessa, en halua muuta miestä kuin omaani enkä kiihotu naisista. Ajatus on silti hauska mutta tiedän sen niin höhläksi etten halua jakaa sitä mieheni kanssa, enkä kenenkään muunkaan. Eihän ajatuksilleen mitään voi. Nyt olen sitten hirveä petturi vai?
[/quote]
No kyllä minä pahoittaisin mieleni jos saisin tietää että mieheni haaveilee tuollaisesta. En kuitenkaan käytä päiviäni pelkäämällä mitä mies ajattelee milloin mistäkin naisesta, vaan nautin hänen läheisyydestään ja hänestä haaveilemalla. Luotan siihen että jos hän alkaa haaveilla muista, hän kertoo sen minulle ja sittenpä voin miettiä asiaa eteenpäin. Siihen asti olen onnellinen meidän rakkaudestamme.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:30"]
Ei kai kukaan ole väittänyt että muista haaveilu olisi rikos.
Jos kumppanisi tietäisi haaveistasi, loukkaisiko se häntä? Jos vastaat: kyllä loukkaisi ja siksi en kerro, se on pettämistä. Jos vastaat: kyllä loukkaisi ja siksi kerrot sen hänelle, se on henkistä väkivaltaa. Jos vastaat: ei se loukkaisi häntä, mutta en halua kertoa koska ne ovat yksityisasioita petät myös itseäsi uskottelemalla itsellesi tätä & olet pelkuri. Jos vastaat: ei loukkaa ja olet kertonut ja hän hyväksyy asian, silloin asia on yhtä ok kuin varsinainen seksi yhteisesti sovitussa avoimessa suhteessa.
[/quote]
Voihan ne asiat tehdä vaikeiksi tuollakin tavalla.
Tämä "henkinen pettäminen" on vain yksi tapa naisille saada syyllistettyä miehiä parisuhteen ongelmista. Ei kundi itsessä ole ikinä mitään vikaa, vaikka toki sitä mielellään katselee kun hyväkroppainen asfalttimies tekee töitä, ritke vorresteri on telkkarissa, tai kun päiväunen vieraileva tähti onkin hyväkroppainen naapurinmies...
Joo olen nainen. Ärsyttää vain kun suurin osa naisista tuntuu olevan tekopyhiä ja sairaalloisen mustasukkaisia. Ajatuksista ei voi toista ihmistä syyllistää.
Joku raja tuolla kyttäämisellä ja mustasukkaisuudellakin saisi olla.
Olettaisin että tässä keskustelussa pätee sama kuin homofobiassa: ne jotka tiukimmin ja aggressiivisimmin kieltävät "eieiei se on väärin, minä en ainakaan niin tee, eikä minun tuttunikaan, te olette ne sairaat ja ei saa ajatella toista miestä, ja minä en varmana ainakaan ajattele ja se on väärin!" taitavat tuntea piston sydämissään...
Se pistos on ihan aiheeton. Omat fantasiat ovat sinun omiasi eikä sinun ole pakko jakaa niitä edes puolisollesi, eikä fantasia tarkoita sitä että oikeasti haluaisit. Miksi siis riehut täällä kun muut voivat avoimesti myöntää haaveilevansa? ;)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:30"]
Ei kai kukaan ole väittänyt että muista haaveilu olisi rikos.
Jos kumppanisi tietäisi haaveistasi, loukkaisiko se häntä? Jos vastaat: kyllä loukkaisi ja siksi en kerro, se on pettämistä. Jos vastaat: kyllä loukkaisi ja siksi kerrot sen hänelle, se on henkistä väkivaltaa. Jos vastaat: ei se loukkaisi häntä, mutta en halua kertoa koska ne ovat yksityisasioita petät myös itseäsi uskottelemalla itsellesi tätä & olet pelkuri. Jos vastaat: ei loukkaa ja olet kertonut ja hän hyväksyy asian, silloin asia on yhtä ok kuin varsinainen seksi yhteisesti sovitussa avoimessa suhteessa.
[/quote]
Voihan ne asiat tehdä vaikeiksi tuollakin tavalla.
Tämä "henkinen pettäminen" on vain yksi tapa naisille saada syyllistettyä miehiä parisuhteen ongelmista. Ei kundi itsessä ole ikinä mitään vikaa, vaikka toki sitä mielellään katselee kun hyväkroppainen asfalttimies tekee töitä, ritke vorresteri on telkkarissa, tai kun päiväunen vieraileva tähti onkin hyväkroppainen naapurinmies...
Joo olen nainen. Ärsyttää vain kun suurin osa naisista tuntuu olevan tekopyhiä ja sairaalloisen mustasukkaisia. Ajatuksista ei voi toista ihmistä syyllistää.
Joku raja tuolla kyttäämisellä ja mustasukkaisuudellakin saisi olla.
[/quote]
Amen, sister! Se koira älähtää...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:39"]Esimerkki: Ajatuksissani ryhmäseksi tutun pariskunnan ja mieheni kanssa on mahtavaa. Kuitenkin tosielämässä tiedän, että olisin vain kiusaantunut ja hämmentynyt sellaisessa tilanteessa, en halua muuta miestä kuin omaani enkä kiihotu naisista. Ajatus on silti hauska mutta tiedän sen niin höhläksi etten halua jakaa sitä mieheni kanssa, enkä kenenkään muunkaan. Eihän ajatuksilleen mitään voi. Nyt olen sitten hirveä petturi vai?
[/quote]
No kyllä minä pahoittaisin mieleni jos saisin tietää että mieheni haaveilee tuollaisesta. En kuitenkaan käytä päiviäni pelkäämällä mitä mies ajattelee milloin mistäkin naisesta, vaan nautin hänen läheisyydestään ja hänestä haaveilemalla. Luotan siihen että jos hän alkaa haaveilla muista, hän kertoo sen minulle ja sittenpä voin miettiä asiaa eteenpäin. Siihen asti olen onnellinen meidän rakkaudestamme.
[/quote]
Sitäpä kun ei koskaan voi tietää. Miehillä on tapa sanoa, mitä naiset haluavat kuulla. Minäkin antoin miehelleni rakkautta ja hellyyttä. Nyt jälkeen päin ajattelen, ettei hän sellaista ansainnut, kun sain tietää millaisia ajatuksia hän päässään pyörittelee.
Jos ihailee kadulla jotain hyvin muodostunutta vastakkaisen sukupuolen edustajaa, se ei haittaa. Kyse on siitä, että ajatuksella herkutellaan jälkeenpäin hekumallisesti ja lastit heitettyä mennään kumppanilta kerjäämääjään läheisyyttä. Hyi hitto.
Jaahah. Ripulointi on yksi paskantamisen muoto.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:14"]
Fantasiat kuuluvat vain minulle eivät puolisolle. Ne eivät myöskään ole pettämistä.
[/quote]
Miksi näin? Eikö ne kerro paljon tarpeistasi ja haaveistasi? Siitä minkälainen ihminen olet ja mitä haluat.
[/quote]
Fantasia ja haave on eri asia.
Milloin parisuhteessa on ollut oikeus kontrolloida toisten ajatuksia ja haaveita. Eivät ne ukkokullat uskalla jakaa teidän kanssa mitään, jos pelkkä haave on suhteessa rikos. Te olette niitä joita vedätetään täysillä. Uskomatonta paskaa...
Elokuvanäyttelijät ja muut tähdet nyt ovat niin kaukaisia ja epätodellisia kohteita, että heidän ajatteluaan ei voi laskea miksikään. Tuttavasta kiinnostuminen siinä määrin että fantasioi hänestä on jo hieman hälyttävää jos olet vakituisessa parisuhteessa, koska kyllä se kertoo siitä että sinulla alkaa olla valmiuksia pettämiseen, ja sen takana taas on jonkinasteinen oman parisuhteen ongelma. Silloin pitäis pysähtyä miettimään mikä omassa suhteessa on mennyt niin ikäväksi että ajatukset vaeltelevat tuohon malliin, ja mitä voisi tehdä asian eteen. Jos niille ajatuksille antaa tilaa niin se voi alkaa kasvaa tunnetasolla etäisyydeksi omasta kumppanista.
Itse aloin fantasioida muista miehistä siinä vaiheessa kun oma eksmies oli kohdellut minua jo jonkin aikaa huonosti. Se oli säälittävää kaipuuta siihen tilanteeseen jossa ollaan vielä vasta ihastuneita ja kohdellaan toista hyvin.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:58"]
[/quote]
Näinhän se on, kuten myös haaveilu muista yks pettämisen muoto. Oikein hoksattu! :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 16:03"]
Milloin parisuhteessa on ollut oikeus kontrolloida toisten ajatuksia ja haaveita. Eivät ne ukkokullat uskalla jakaa teidän kanssa mitään, jos pelkkä haave on suhteessa rikos. Te olette niitä joita vedätetään täysillä. Uskomatonta paskaa...
[/quote]
Vedättäminen ei kuulu parisuhteeseen. Ketään ei voi pitää itsellään kepluttelulla ja pimittämällä oikea luonne ja ajatukset. Tästä syystä ukkokullat ihan rehdisti vaan on syytä paljastaa oma olemus.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 16:04"]
Elokuvanäyttelijät ja muut tähdet nyt ovat niin kaukaisia ja epätodellisia kohteita, että heidän ajatteluaan ei voi laskea miksikään. Tuttavasta kiinnostuminen siinä määrin että fantasioi hänestä on jo hieman hälyttävää jos olet vakituisessa parisuhteessa, koska kyllä se kertoo siitä että sinulla alkaa olla valmiuksia pettämiseen, ja sen takana taas on jonkinasteinen oman parisuhteen ongelma. Silloin pitäis pysähtyä miettimään mikä omassa suhteessa on mennyt niin ikäväksi että ajatukset vaeltelevat tuohon malliin, ja mitä voisi tehdä asian eteen. Jos niille ajatuksille antaa tilaa niin se voi alkaa kasvaa tunnetasolla etäisyydeksi omasta kumppanista.
Itse aloin fantasioida muista miehistä siinä vaiheessa kun oma eksmies oli kohdellut minua jo jonkin aikaa huonosti. Se oli säälittävää kaipuuta siihen tilanteeseen jossa ollaan vielä vasta ihastuneita ja kohdellaan toista hyvin.
[/quote]
Mainio esimerkki ja olen samaa mieltä, tästäkin syystä haaveista tulisi kertoa!
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:58"]
[/quote]
Näinhän se on, kuten myös haaveilu muista yks pettämisen muoto. Oikein hoksattu! :)
[/quote] Huhhuh. Onneks en oo sun puoliso. Jos jonkun tuntemattoman ihmisen koet noin uhkaavaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 16:09"]
[/quote]
Mainio esimerkki ja olen samaa mieltä, tästäkin syystä haaveista tulisi kertoa!
[/quote] Ei se mies batmaniksi tai spidermaniksi muutu, vaikka kuinka kertoisit.
Haaveilun ja henkisen pettämisen yhteys aiheuttaa näköjään aika paljon näkemyseroja. Ehkä tämäkin on yksi syy siihen, miksi omista ajatuksistaan tulisi kertoa. Halut ja toiveet joita haaveissa esiintyy voivat vaikuttaa myös muille parisuhteen alueille. Tästäkin syystä kumppanin on syytä olla perillä näistä.
Minulla - yllätys yllätys! - on fantasioita, ja joskus kirjoitan niitä jopa ylös novellien muodossa. Enkä koe, että loukkaisin miestäni saati että pettäisin häntä, vaikka en niitä hänelle kuvaile tai etten varsinkaan näytä niitä kirjoitelmia. Kuten joku (onneksi!) tuolla sanoikin jo aiemmin: ne ovat minun ajatuksiani, minun omia fantasioitani ja omia päänsisäisiä ajatusleikkejäni.
Saisin kyllä pääni kipeäksi jos spekuloisin, mitä kaikkea mieheni fantasioi päänsä sisällä ja että liittyykö niihin minua kauniimpia naisia, mutta ehkä siinä onkin se pointti: en mieti sellaisia. Muuta kuin jos se sattuisi ilahduttamaan meitä molempia makuuhuoneessa.
Olemme parisuhteessa ja rakastamme toisiamme, mutta emme ole symbioottisia sienieliöitä. Joillekin sopii se että jaetaan ihan kaikki, jotkut taas tarvitsevat jotakin omaa. Jollekin se on harrastehuone. Jollekin se on metsäretki yksikseen. Ja useimmilla meistä taatusti on se yksi osa-alue päämme sisällä, jota emme halua paljastaa kenellekään, eikä siinä ole mitään väärää.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:39"]
Muuttakaa vittu Pohjois-Koreaan, siellä ei sallita omaa ajattelua eikä fantasiointia. Kyllä tuntuu olevan sairasta sakkia nämä av-palstalaiset suurelta osin, huh huh.
[/quote]
Taas yksi mieleltään saastainen loukkaantui ;)