Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää tämä suomalainen MIESTENpalvomis ja -miellyttämiskulttuuri!

Vierailija
27.05.2014 |

Kävin ostamassa isomman erän kosmetiikkaa, ei herunut hymyä, hyvä ettei tuotteita heitetty minun syliini kun olin maksanut. En saanut edes tuotenäytteitä.

Mieheni kävi ostamassa minulle yhden tuoksun ja olivat olleet ihan mielin kielin, jopa kaksi myyjätärtä suurin piirtein kyljessä kiehnäämässä. Miestänikin oli alkanut ahdistamaan että mikä noille on tullut. Antoivat miestentuoksunäytteitä kourallisen mukaan.

Olen kuullut monelta muulta samaa, että tänä päivänä korostuu se että naisia dissataan surutta ja miesten eteen tehdään vaikka mitä. Yleensä nämä mielistelijänaiset ovat vielä sellaisia että kun miehiä ympärillä niin käytös muuttuu kikattelevan kanamaiseksi.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan atk-tarvikkeita tai jotain autoon liittyvää, en varmastikaan saa asiallista palvelua. Ystävän kanssa käytiin katsomassa ihan kalliita asuntovaunuja, myyjä moikkasi kun oli samalla puhelimessa ja meni suoraan meidän jälkeen tulleen MIESASIAKKAAN luokse...se mies etsi jotain budjettikohdetta rahoituksella, ystävälläni olisi ollut samantien rahaa. Ei tullut kauppoja, kun seistiin yli vartti pihalla ilman mitään kontaktia.

En tiedä onko teille muille käynyt näin, mutta lapsen ollessa vielä päiväkodissa, vain minulle raportoitiin kaikki negatiivinen. Kokeiltiin sitten niin, että mies haki lapsen kaksi viikkoa putkeen- aina oli ollut mukava päivä kuulemma ja kaikki hienosti...vaan mitä kävikään, kun vein lapsen tuon jälkeen hoitoon? Kaksi hoitajaa tulee kertaamaan minulle kahden viikon ikävät tapahtumat, vieläpä lapsen kuullen. En pysty ymmärtämään tätä, sori.

Vierailija
42/56 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihise kiukusta ämmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainenhan ei saa suinkaan miehiä parempaa palvelua miehiltä? Vai mitä luulette? Muistan tässä eräänkin youtube-videon, jossa erilaiset miehet olivat varastamassa pyörää rautasaha kädessä. Heihin kaikkiin suhtauduttiin enemmän tai vähemmän epäilevästi hieman ihonväristä riippuen. Sitten asialle laitettiin kaunis nainen. Kukaan ei sanonut mitään ja jotkut miehet tulivat jopa auttamaan häntä sahan käytössä.

Vierailija
44/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia kokemuksia nimenomaan kauneudenhoitoasioissa.

Tapaus 1: Lahjakortti kosmetologille oli menossa muutaman viikon sisällä umpeen. Soitin kosmetologille ja kysyin aikoja, mutta hänellä ei ollut tarjota minulle niin minkäänlaisia aikoja. Oli kuulemma aivan täyttä joka päivä aamusta lähtien. Ei varmaan olisi pitänyt mainita lahjakortista mitään. Jotenkin saimme päähämme testata samaa niin, että mieheni soitti ja kysyi aikaa. Hänkin sanoi lahjakortista. Hänelle löytyi aika samalle päivälle.

Tapaus 2: Jonotin pienessä kemikaliossa vuoroani. Edelläni oli mies (keski-ikäinen, ei mitenkään erityisen hurmaava - mainittakoon, koska täällä on epäilty hyvän palvelun syyksi edullista ulkomuotoa), joka oli tullut ostamaan deodoranttia tms. Sainkin odottaa vuoroani pitkään, sillä mies osti kaiken, mitä myyjä keksi hänelle tarjota, ja vieläpä tuplana, koska mökillekin tarvitsi saman saippuan, deodorantin, kynsisakset ym. ym. Jutuista kävi ilmi myös, että mies oli ihan kanta-asiakas ("mikä se sampoo olikaan, mitä ostin viimeksi, sitä vielä pari pulloa"). Hintoja tai muita tietoja (alkuperämaa, miten sopii millekin ihotyypille, onko luomua, onko testattu eläinkokeilla, onko hajusteita tms.) ei kyselty. Mies lähti parin ison kassin kanssa kaupasta. Tuli siinä mieleen, että jos miehet yleensäkin ovat noin helppoja asiakkaita, että jäävät kanta-asiakkaiksi yhteen paikkaan ja ostavat kyselemättä kerralla kaiken tarjottavan, niin ei ihme, jos myyjä on häntä kohtaa hövelimpi kuin minua, joka ostan heiltä tarjousaurinkovoiteen, laivalta hajuvedet, Hulluilta päiviltä valokynän, nettikaupasta meikkisienet jne. :) (Tosin varmaan kannattavinta olisi olla ystävällinen ihan kaikille asiakkaille.)

Vierailija
45/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut monta kertaa erilaisissa pikkuasioissa. Mitään isompaa ei ole sattunut omalle kohdalle eikä yksittäiset tapaukset ärsytä, mutta kun samaa huomaa vähän väliä alkaa yleinen asenne harmittamaan. 

Meillä esim. mies käy usein ostamassa Prismasta kalan savustettavaksi ja pyytää aina lihatiskillä, että he laittaisivat suolan valmiiksi kalaan. Koskaan tämä ei ole ollut ongelma, vaan aina palvelu on ollut iloista ja hymyileväistä ja suolan lisääminen on tehty mielellään. Kerran mies pyysi minua käymään hakemassa kalan ja neuvoi pyytämään suolauksen tiskiltä. Iso virhe!!! Myyjä katsoi happamasti ja tiuski ettei heillä ole tapana sellaista tehdä ja lopulta paiskasi äkäisesti paketin minulle.

Lisättäköön vielä, että mieheni on ihan tavallisen näköinen ylipainoinen suomalainen mies, kävimme samassa kaupassa, puhumme molemmat ystävällisesti, hymyillen ja silmiin katsoen ja käymme vuorotellen samassa kaupassa, joten kumpikaan ei ole sen enempää vakiasiakas tms.

Vierailija
46/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:51"]Miehiä kannattaa mielistellä. Niillä on fyffee ja jos hyvä tuuri käy saa varakkaan miehen itselleen. ; )

Ja onhan miehelle flirttaileminen sata kertaa hauskempaa kuin yrittää miellyttää jotakin ryppystä sitruunaa ( ihan minkä ikäistä vaan).

[/quote] Taidat olla itse mies!?

Vierailija
47/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh. Minä olen ns. kaunis, hoikka nuori nainen eli av:n mukaan kaikkien myyjäkanojen vihan ja epäystävällisyyden primäärinen kohde. Kuitenkin saan lähes kaikkialla hyvää, ystävällistä ja miellyttävää palvelua - ja siis nimenomaan naisilta. Toinen virsi onkin, kun menen johonkin Giganttiin, jossa niiden kolmikymppisten nörttien palvelu on lähinnä tiuskimista ja pilkkaamista.

Kaikkiin myyjiin suhtaudun ystävällisesti ja ennen kaikkea alansa asiantuntijoina - en siis palvelijoina ("osaisitko neuvoa..." jne.). Ehkä siksi naismyyjät (esim. kosmetiikka) monesti suhtautuvat tosi hyväksyvästi ja innoissaan palvelemiseeni, kun taas ne Gigantin lassukat miettivät, että ehkä en koskaan saisi pillua tuolta, mutta sepä ei tiedä Blu-ray soittimista mitään. Noh, kuulemma Gigantissa ihan kaikkialla ja yleensäottaen on huonoa palvelua.

Myöskin jokaisen yhteiskunnan jäsenen on ihan hyödyllistä opetella todellista suvaitsevaisuutta kanssaihmisiä kohtaan. Eli jos se kana siellä kosmetiikkakaupassa näyttää hapanta naamaa, ei tarvitse heti alkaa hautoa että miestäni se olisi mielistellyt mutta minua vihaa koska olen nainenvalivalivali, vaan vaikka jatkaa elämää, sillä kaikilla on pahoja päiviä...

Vierailija
48/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman olen huomannut. Suomi on pullollaan palveluammatissa olevia naisia jotka käyttäytyy just noin miestä kohtaan. Heti kun asiakkaana on mies, mielistellään, naama on yhtä hymyä ja käytös tosiaan aivan kuin treffikutsua kalastelisi. Ja näin jopa silloin jos vaimo seisoo vieressä. Erityisesti kaikki hoitajat on tällaisia. Plus muut naisvaltaisella alalla työskentelevät. Joo ja lentoemännät, ne on sieltä pahimmasta päästä. Itse työskentelen miesvaltaisella alalla ja voin kertoa että miehet ei ole ainakaan naisia parempia noin henkisesti tai muutenkaan. Tekis joskus mieli äänittää miestenkeskeisiä kahvipöytäkeskusteluja ja soittaa niitä näille miehiä romantisoiville kanoille, tajuaisivat itsekin todellisuuden. Kuulisivat mitä miehet naisista oikeasti ajattelevat. :)

Vierailija
49/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. no ei se varmaan mikään ihme ole, että ihminen palvelee parhaiten niitä henkilöitä, joista on seksuaalisesti kiinnostunut. Esim. homomies ehkä palvelee vähän hymyilevämmin miesasiakkaita kuin naisasiakkaita ja heteronaiselta irtoaa hymy parhaiten kivannäköiselle miesasiakkaalle. Ja heteromiesportsari satavarmasti kohtelee söpöjä tyttöjä paljon armollisemmin kuin miespuolisia baarissakävijöitä, miespoliisi antaa sakot mieluummin kaahailevalle miehelle kuin kaahaavalle tyttöselle yms..Eli en allekirjoita sitä, että miehiä "palvotaan" kaikissa tilanteissa.

Vierailija
50/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun entisellä työpaikalla naiset puukottivat toisiaan selkään minkä ehtivät mutta miehet pitivät yhtä ja menestyivät näinollen paremmin. Tietty epätoivoinen naislauma yritti päästä näiden miesten suosioon, jopa tyrkyttämällä toosaa heille (ehkä joku onnistuikin siinä) ja aina tunkemalla itsensä miesten keskelle joka tilanteessa hihittelemään kuin kana konsanaan.

Vierailija
51/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikan sihteeri varaa aina miehille parhaat paikat lennolta ja parhaat hotellit, ja sitten vasta meille muille naisille jos jaksaa edes tehdä varausta enää samana päivänä. Joskus käynyt niin että miehet matkustaneet business-classissa ja me naiset koneen perällä vaikka samoille messuille menossa, miehille otettu sviitit mutta meille naisille ankeimmat perushuoneet. Luultiin pitkään että tuo sihteeri on vaan niin miehen puutteessa että yrittää iskeä työkavereistaan itselleen miestä ja siksi lellii niitä, mutta hän onkin naimisissa.

Vierailija
52/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:41"]

En usko että on vaan suomalainen ilmiö mutta enemmän kaipaisin kyllä jotain girl power fiilistä naisten välille. Että ei kilpaistais vaan oltaisiin tovereita. Naiivi kai olen :)

[/quote]Jos kaikilla naisilla olisi elämässä samanlaiset, hyvät lähtökohdat, niin silloin varmasti naiset aina aidosti tukisivat toisiaan. Mutta näinhän ei ole. Osalla naisista on ollut vaikea isäsuhde, ja tällaiset naiset tulevat sairaalloisen riippuvaisiksi miesten hyväksynnästä ja huomiosta. Tällaiset naiset eivät ilkeyttään vihaa toisia naisia, vaan ovat mahdollisesti aika rikkinäisiä sieluja, jotka ovat joutuneet rakentamaan koko elämänsä miesten hyväksynnän varaan.

Vierailija
53/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet juonittelee ja puhuu pahaa toistensa selän takana. Arvostelee kanssatyöntekijöitään ja tapaamiaan naisia. Naureskelee porukassa mm. raskaana olevan vaimonsa gynekologikäynnin yksityiskohdille, yms. yms. Tällaista olen havainnoinut miesvaltaisella työpaikalla. Naisvaltaisella alalla en ole koskaan ollut töissä, mutta tuskin naiset on yhtä pahoja kuin miehet.

Vierailija
54/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:12"]

Miehet juonittelee ja puhuu pahaa toistensa selän takana. Arvostelee kanssatyöntekijöitään ja tapaamiaan naisia. Naureskelee porukassa mm. raskaana olevan vaimonsa gynekologikäynnin yksityiskohdille, yms. yms. Tällaista olen havainnoinut miesvaltaisella työpaikalla. Naisvaltaisella alalla en ole koskaan ollut töissä, mutta tuskin naiset on yhtä pahoja kuin miehet.

[/quote]

Tää oli vitsi? Että naiset ei puhuis pahaa toistensa selkien takana? Oh honey.

Vierailija
55/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman oon huomannut. Esim. terveyskeskukseen ei meinaa millään saada lääkärinaikoja. Mutta kun mies soittaa niin aina on tullut lääkärinaika, vaikka olisin miestä pyytänyt varaamaan ajan vaan sairaanhoitajalle. Niinpä mies nykyään varaa lapsille lääkärinajat. Saa paljon parempaa palvelua.

Vierailija
56/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista käytöstä naisilta kuin kerran, että miehille ollaan ystävällisempiä kuin naisille. Eräässä marketin vieressä olleessa erikoisliikkeessä huvitti aina, kun yksi myyjätär lirkutteli miesasiakkaille mutta kun nainen tuli kassalle, hyvä että tervehti. Päti niin minuun kuin moneen muuhunkin:) Muuten en ole kyllä koskaan huomannut että mies saisi jotenkin parempaa kohtelua kuin minä.

Ja jos nyt joku vähän miehenkipeä myyjätär alkaisi miehelle lirkuttelemaan enemmänkin minun vieressä ollessani, eihän sille voisi kuin nauraa. Ymmärrän toki että mies muillekin kelpaisi mutta sille käytökselle. Kyllähän se nyt kertoo ihmisestä aika paljon, jos on tarve itseään alkaa varatulle tyrkyttämään vielä kumppanin ollessa vieressä:D Noh, kaikille ei ole suotu onnea rakkauselämässä eikä käytöstapojakaan, minkäs tekee. Hassua vaan että luulevatko jotkut sitten jotenkin olevansa joku taivaan lahja sille miehelle, ja miehen olevan tahdoton ja heti jättävän kumppaninsa siihen paikkaan ja lähtevänsä kassaneidin kanssa? :D

Kun täällä jotkut kirjoittivat että jotkut naiset käyttäytyvät huonosti heitä kohtaan ja miehelle flirttaavat, niin sehän on niiden naisten häpeä jotka niin tekevät. Jotkut voivat olla niin pakkomielteisiä löytämään miehen että eivät välitä miten muita kohtaan käyttäytyvät, toki surullista että nainen on toiselle naiselle niin tökerö. Mitä tuollaisista silti mieltään pahoittamaan, eikös se kerro eniten että mies valitsee olla juuri oman naisensa kanssa vaikka olisikin painoa ja muuta, eikä ole niin pinnallinen että jättäisi heti jonkun muun takia? Jännä että joidenkin naisten on ilmeisesti vaikeaa ymmärtää / kestää sitä että joku painavampi nainen kuin he, on saanut hyvän miehen ja se mies ei ole heistä kiinnostunut:) Eihän sitä muilla asioilla ollutkaan parisuhteessa väliä kuin ulkonäöllä;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi