Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko antaa bensarahaa tässä tilanteessa?

Vierailija
08.06.2014 |

Matkaa 70km, kuski muutenkin menossa samaan paikkaan. Kaksi kyytiläistä hyppää kyytiin, paljonko on

ok bensaraha?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e

Vierailija
2/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min 5 max 10 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin 10€. Tai sit kahvipaketin :D tai tarjoisin pullakahvit huoltsikalla tai aterian mäkkärissä.

Vierailija
4/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:46"]Antaisin 10€. Tai sit kahvipaketin :D tai tarjoisin pullakahvit huoltsikalla tai aterian mäkkärissä.

[/quote]

kahvit ois ollu hyvä mut ei oo aikaa siihen ku junalle ollaan menossa

Vierailija
5/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen välillä tuon pituisen matkan bussilla ja pikavuorolla hinnaksi tulee 17 euroa. Toisaalta teidän kaverilla ei varmaan ole liikennelupaa eikä maksa veroja.

Työnantajan maksama veroton kilometrikorvaus olisi 45 senttiä per kilometri ja lisämatkustajista saa korvausta 3 senttiä kilometriltä kutakin henkilöä kohden.

Eli hänen omat kustannukset ajomatkasta ovat 31.50 € ja lisämatkustajat 2.10 € nuppi. Reiluuden vuoksi laskisin kaikki kustannukset yhteen 35,70 ja jakaisin sen kolmella eli 11.90 euroa per henkilö.

Maksakaa molemmat 12 euroa kuskille, niin saatte ehkä tulevaisuudessakin kyydin.

Vierailija
6/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:48"]Mä kuljen välillä tuon pituisen matkan bussilla ja pikavuorolla hinnaksi tulee 17 euroa. Toisaalta teidän kaverilla ei varmaan ole liikennelupaa eikä maksa veroja.

Työnantajan maksama veroton kilometrikorvaus olisi 45 senttiä per kilometri ja lisämatkustajista saa korvausta 3 senttiä kilometriltä kutakin henkilöä kohden.

Eli hänen omat kustannukset ajomatkasta ovat 31.50 € ja lisämatkustajat 2.10 € nuppi. Reiluuden vuoksi laskisin kaikki kustannukset yhteen 35,70 ja jakaisin sen kolmella eli 11.90 euroa per henkilö.

Maksakaa molemmat 12 euroa kuskille, niin saatte ehkä tulevaisuudessakin kyydin.

[/quote]

bussilla päästäis 7e/nuppi koska opiskelija :D

Vierailija
7/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heittäisin parikymppiä ja jos olisin ottavassa asemassa eli minun autolla en ottaisi rahaa vastaan tutuilta. Ns. rehti peli eikä mtn. kitsastelua ja laskemista paljon menee bensiinä.

Vierailija
8/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:48"]

Mä kuljen välillä tuon pituisen matkan bussilla ja pikavuorolla hinnaksi tulee 17 euroa. Toisaalta teidän kaverilla ei varmaan ole liikennelupaa eikä maksa veroja.

[/quote]

Voe jumalauta.... laske nyt vielä kulutetut kalorit ko. matkan aikana..

Vierailija
9/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensojen mukaan, en kyllä yli kymppiä.

Vierailija
10/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi molemmilta.

Vierailija
11/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:52"]

[/quote]

Menkää sitten bussilla...

Vierailija
12/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin kympin. Vitonen tuntuu naurettavalta, 15e taas liian isolta summalta tuollaisesta matkasta.

Vierailija
13/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femma tai kahvit. 

Vierailija
14/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70km matka keskivertoautolla kuluttaa noin viisi litraa bensaa, joka maksaa kahdeksan euroa. Dieselillä pääsee hieman halvemmalla. Kyydissä kolme ihmistä ja kuski menossa joka tapauksessa samaan suuntaan?

Jos olisin itse kuskina ja kyydissä kavereita, niin en todellakaan laskuttaisi mitään, vaan todettaisiin että tarjotkaa vaikka oluet tai kahvit seuraavan kerran kuin nähdään. Tuntisin oloni todella vaivautuneeksi, jos joku tyrkyttäisi kaksikymppistä.

Kilometrikorvausten mukaan kulujen laskeminen olisi jo ihan puhdasta ahneutta, kun ottaa huomioon että niistä jää valtaosalle kuskeista voittoa ja kun itse on vielä menossa samaan suuntaan.

Vierailija
15/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:48"]

[/quote]

Kun nyt haluat lukunikkari päteä tarkoilla laskutoimituksilla, niin käytä nyt edes vuoden 2014 kilometrikorvauksia (43c/km).

Vierailija
16/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:52"]

[/quote]

Menkää sitten bussilla...

[/quote]

No kun niitä ei kulje tänään. Ei asuta kehä 3:n sisäpuolella..

Vierailija
17/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ota muita kyytiin, koska aina syntyy tuo "ei tarvitse maksaa, kun kuitenkin olet menossa" -juttu. Asia selvä, minä olen menossa 70 km päähän, matkaan kuluu aikaa noin tunti (alussa ja lopussa nopeusrajoitus 50 km/h). Lähden kotipihasta ja päädyn aseman parkkiin. Kyytiläiset voivat mennä bussilla eli ensin kotoa pysäkille, sieltä linja-autoasemalle, sieltä bussiin ja matkaan. HInta on halpa, mutta aikaa kuluu kotoa asemalle noin 2 tuntia. Valinta on heidän eli maksavatko nopeudesta ja helppoudesta vai pelkästä matkasta.

Tai jos otan kyytiin, niin vien oman kodin pihasta sinne, minne itse olen menossa enkä aja mitään sivureittejä, koska joku pitää noutaa jostain tai jättää johonkin. Taksit on keksitty, menkööt niillä.

Vierailija
18/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossahan ei muu maksakkaan, kun bensa...

On vähän eri mennä autolla, kun julkisilla.

Vierailija
19/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:48"]Mä kuljen välillä tuon pituisen matkan bussilla ja pikavuorolla hinnaksi tulee 17 euroa. Toisaalta teidän kaverilla ei varmaan ole liikennelupaa eikä maksa veroja.

[/quote]

[/quote]

Kuski varmasti tietää että olette pienituloisia opiskelijoita, eikä odota teiltä osallistumista kustannuksiin. En minäkään odottaisi sukulaisilta tai naapurin tai kaverin lapsilta, toisaalta jos on täysin tuntemattomasta kyse odottaisin jotain osallistumista kustannuksiin. Laskun tarkoitus oli osoittaa että matkustaminen on oikeasti kallista Suomessa, jos aina kulkee toisten kyydissä sitä menettää todellisuuden tajun mitä auton pitäminen ja sillä liikkuminen oikeasti maksaa.

Mukavaa kesää ja matkailun iloa!

6

Vierailija
20/23 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 10:09"]

Kun nyt haluat lukunikkari päteä tarkoilla laskutoimituksilla, niin käytä nyt edes vuoden 2014 kilometrikorvauksia (43c/km).[/quote]

Miekin haluan päteä. Se on 43snt/km eli se on sentti ja sen lyhenne on snt.