Ällöttää tämä suomalainen MIESTENpalvomis ja -miellyttämiskulttuuri!
Kävin ostamassa isomman erän kosmetiikkaa, ei herunut hymyä, hyvä ettei tuotteita heitetty minun syliini kun olin maksanut. En saanut edes tuotenäytteitä.
Mieheni kävi ostamassa minulle yhden tuoksun ja olivat olleet ihan mielin kielin, jopa kaksi myyjätärtä suurin piirtein kyljessä kiehnäämässä. Miestänikin oli alkanut ahdistamaan että mikä noille on tullut. Antoivat miestentuoksunäytteitä kourallisen mukaan.
Olen kuullut monelta muulta samaa, että tänä päivänä korostuu se että naisia dissataan surutta ja miesten eteen tehdään vaikka mitä. Yleensä nämä mielistelijänaiset ovat vielä sellaisia että kun miehiä ympärillä niin käytös muuttuu kikattelevan kanamaiseksi.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:39"]
Nimenomaan tuon takia Suomen palkkataso on epätasa-arvoinen eli miehen euro on naisella vain se 80 senttiä kun naiset eivät pidä toistensa puolta vaan hyysäävät äijiä jotka käyttävät heitä hyväksi ja panevat niinsanotusti halvalla!
[/quote]
Pitää myös muistaa, että naisen työvuosi päättyy jo syyskuussa, niin kyllä tuo naisen 80 senttiä on ihan riittävä. Tuntipalkka on kuitenkin miehellä ja naisella yhtä suuri Suomessa.
15 vuotta asiakaspalvelutyössä toimineena voin sanoa että palvelun laatuun ei vaikuta niinkään sukupuoli, vaan ihmisen persoona. Monesti miehet sattuvat olemaan "rennompia" ja helposti lähestyttävämpiä, vaikka tällaisia naisiakin on toki olemassa.
Kotona palvon kyllä miestäni enkä näe siinä mitään väärää, hän on niin mahtava ihminen että ansaitsee sen.
Mä oon huomannut kans jännän ilmiön. Ollessani laihempi ja mieheni kanssa liikkellä meille molemmille oltiin mukavia. Nytten kun on vähän kiloja tullut (noin 8kiloa, olen normaalipainon ylärajalla, ennen olin lähempänä alarajaa) mua kohtaan on muututtu töykeämmäksi. ja nimenomaan töykeämmäksi kun olemme yhdessä miehen kanssa ostoksilla. Eli kun käymme kaupassa, jos olen yksin, saan ihan jees palvelua. Mutta kun olemme yhdessä, mua katsotaan kuin halpaa makaaraa ja samalle miehelle flirtataan päin näköä kun en olis olemassakaan. Ihan uskomatonta! Kun olin laihempia, näin ei käynyt - onko siis ajatus että läskillä ei voi olla hyvännäköistä miestä ja jos on, se mies on "vapaata riistaa"? Ainakin näiden pissis- myyjien silmissä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 11:55"]
Mä oon huomannut kans jännän ilmiön. Ollessani laihempi ja mieheni kanssa liikkellä meille molemmille oltiin mukavia. Nytten kun on vähän kiloja tullut (noin 8kiloa, olen normaalipainon ylärajalla, ennen olin lähempänä alarajaa) mua kohtaan on muututtu töykeämmäksi. ja nimenomaan töykeämmäksi kun olemme yhdessä miehen kanssa ostoksilla. Eli kun käymme kaupassa, jos olen yksin, saan ihan jees palvelua. Mutta kun olemme yhdessä, mua katsotaan kuin halpaa makaaraa ja samalle miehelle flirtataan päin näköä kun en olis olemassakaan. Ihan uskomatonta! Kun olin laihempia, näin ei käynyt - onko siis ajatus että läskillä ei voi olla hyvännäköistä miestä ja jos on, se mies on "vapaata riistaa"? Ainakin näiden pissis- myyjien silmissä.
[/quote]
Samaa olen huomannut... Meillä tilanne että mies on hyvännäköinen, hoikka nuori espanjalainen, minua 9 vuotta nuorempi. Minä olen keski-ikäistyvä ylipainoinen, lyhyt maantienharmaa perustantta. Jotenkin käsittämätöntä, että jotkut pissismyyjät ihan meidän kuullen hihittelee, tai saattaa kommentoida että mitä tuo mies näkee tuossa naisessa, tai flirttaa miehelleni ihan selkeästi. Todella huonoa käytöstä.
Jos muita kohdellaan paremmin kuin sinua, niin se vika ei ole muissa...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:44"]
HAH! Hyvä esimerkki tästä eilen Hki-Vantaan lentokentällä! Minä ja jonossa edessäni seisova ulkomainen mies otettiin molemmat samanlaiset ja saman kokoiset latet. Kaksi työntekijää hääräsi hänen tilauksensa kimpussa ja tekivät hänen latten pintaan vielä sydämen. Minun kahvia ei koristeltu :D
[/quote]
Näin se vain menee. Suomessa ulkomaalainen seurue muutenkin saa parempaa palvelua kuin suomalainen. Pitäisi sanoa suomea puhuva.. kokeilkaa vaikka kaveriporukassa jos osaatte jotain muuta kieltä kuin suomea oikein hyvin ja keskustelkaa sillä ravintolassa. Palvelu paranee. Suomalaisille on niin tärkeää se mitä muut meistä ajattelevat, että ei riitä aina resursseja kantasuomalaisten palvelemiselle.
Lentoemot on pahimpia! Vieressäni istuvalta mieheltä kysyttiin "Would you like a drink, sir?" Ja minulle vai "And you? " Emme olleet samaa seuruetta.
En sanoisi vain suomalaiseksi kulttuuriksi tuota, samaa käytöstä on ihan jokaisessa tuntemassani kansalaisuudessa.
Käyn mieheni kanssa usein syömässä eräässä lounaskahvilassa, jossa pääasiassa käy raksamiehiä, ruoka annetaan annoksina lautaselle ja joka ainoa kerta kun on mun vuoroni, naisen hymy häipyy, tulee tyly kysymys "mitä sulle?!"" ja lautanen suurinpiirtein heitetään mulle. Mutta kun on mun miehen vuoro, naiselle tulee taas iloinen hymy ja kysymys esitetään iloisesti.
Tuo sama hymyn hyytyminen tapahtuu jokaisen naisasiakkaan kohdalla.
Se ottais päähän jos ei olisi niin naurettavaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 11:55"]
[/quote]
Samaa olen huomannut... Meillä tilanne että mies on hyvännäköinen, hoikka nuori espanjalainen, minua 9 vuotta nuorempi. Minä olen keski-ikäistyvä ylipainoinen, lyhyt maantienharmaa perustantta. Jotenkin käsittämätöntä, että jotkut pissismyyjät ihan meidän kuullen hihittelee, tai saattaa kommentoida että mitä tuo mies näkee tuossa naisessa, tai flirttaa miehelleni ihan selkeästi. Todella huonoa käytöstä.
[/quote]
Vau, tässä aito rakkausavioliitto.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:57"]
Lentoemot on pahimpia! Vieressäni istuvalta mieheltä kysyttiin "Would you like a drink, sir?" Ja minulle vai "And you? " Emme olleet samaa seuruetta.
[/quote]
No mitä ihmeellistä tuossa on? Olisiko sen pitänyt kysyä sinulta myös "Would you like a drink, mam?" jos kerran siinä olit koko ajan katsekontaktissa ja kuulit miehelle esitetyn kysymyksen?
Jaa, mun mies taas valittaa siitä miten naiset ovat hänelle töykeitä. Toisaalta mies on itsekin vähän sellainen tylyn oloinen. Mä taas saan lähes aina hyvää palvelua, johtuen varmaan siitä että olen hymyilevä ja kohtelias.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 13:32"]
Jaa, mun mies taas valittaa siitä miten naiset ovat hänelle töykeitä. Toisaalta mies on itsekin vähän sellainen tylyn oloinen. Mä taas saan lähes aina hyvää palvelua, johtuen varmaan siitä että olen hymyilevä ja kohtelias.
[/quote]
Enemmän tuo vaikuttaa kuin sukupuoli. Jos ei nyt ihan yksittäistapauksiin mennä.
Oon miettinyt tätä samaa viime aikoina. Nimittäin joka ikinen kerta kun mieheni on vauvan kanssa kaksistaan jossakin, tulevat naiset juttelemaan. Mies on itse kertonut tästä ja olen henk.koht. todennut saman. Viimeksi kun oltiin Stockalla ja olin kassalla maksamassa tavaroita, oli sinäkin aikana miehen seuraan tullut vieras nainen juttelemaan. Miehellä oli meidän 4kk ikäinen vauva rintarepussa. Ja juu, onhan tuo hyvännäköinen, mutta siltikin ihmetyttää. Jos minä olen vauvan, ei tasan kukaan kiinnitä mitään huomiota.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:41"]
En usko että on vaan suomalainen ilmiö mutta enemmän kaipaisin kyllä jotain girl power fiilistä naisten välille. Että ei kilpaistais vaan oltaisiin tovereita. Naiivi kai olen :)
[/quote]Jos kaikilla naisilla olisi elämässä samanlaiset, hyvät lähtökohdat, niin silloin varmasti naiset aina aidosti tukisivat toisiaan. Mutta näinhän ei ole. Osalla naisista on ollut vaikea isäsuhde, ja tällaiset naiset tulevat sairaalloisen riippuvaisiksi miesten hyväksynnästä ja huomiosta. Tällaiset naiset eivät ilkeyttään vihaa toisia naisia, vaan ovat mahdollisesti aika rikkinäisiä sieluja, jotka ovat joutuneet rakentamaan koko elämänsä miesten hyväksynnän varaan.
[/quote]
Mulla on ollut todella vaikea isäsuhde, eikä kyllä tulisi mieleenkään alkaa mielistelemään miehiä yllä kuvatuilla tavoilla. Mielestäni kyseessä on vähän typerämpien, ihan oikeasti kanamaisten naisten käytös, jonka he ovat oppineet jo lapsuudessa: isiltä saa huomiota näyttämällä söpöltä, olemalla avuton ja palvelemalla.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:47"]
En tiedä onko teille muille käynyt näin, mutta lapsen ollessa vielä päiväkodissa, vain minulle raportoitiin kaikki negatiivinen. Kokeiltiin sitten niin, että mies haki lapsen kaksi viikkoa putkeen- aina oli ollut mukava päivä kuulemma ja kaikki hienosti...vaan mitä kävikään, kun vein lapsen tuon jälkeen hoitoon? Kaksi hoitajaa tulee kertaamaan minulle kahden viikon ikävät tapahtumat, vieläpä lapsen kuullen. En pysty ymmärtämään tätä, sori.
[/quote]
On käynyt juuri noin. Muistan vieläkin yhden kerran, kun "täti" oikeesti vihaisesti raportoi edellisen viikon tapahtumista ja vielä lapsen kuullen. Ja sanoi vielä lopuksi, että "nyt äitikin tietää". Ollaan erottu lapsen isän kanssa, ja kysyin sitten myöhemmin että oliko puhetta siitä ja tästä päiväkodissa tapahtuneesta, niin ei mitään. Kaikki oli mennyt tosi hienosti. Jep. Sanoin kyllä että mä en niille asioille nyt enää mitään mahda (lapsikin oli sen verran pieni ettei ollut mieltä alkaa vatvomaan jotain vanhoja rikoksia), ja että olis varmaan kannattanut puhua sille isälle kun hän oli paikalla. Jotenkin ihan käsittämätöntä!
Mä hätkähdin kun kerran sain stockalla tosi hyvää palvelua kosmetiikkaosastolla. Mutta aika äkkiä sen jälkeen tajusin, että minusta on tullut keski-ikäinen.
Väärä päätelmä. Saan aina hyvää palvelua kosmetiikkaostoksilla. Mene Sokokselle, siellä palvellaan. Ainakin n. 40v naista.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 11:49"]
15 vuotta asiakaspalvelutyössä toimineena voin sanoa että palvelun laatuun ei vaikuta niinkään sukupuoli, vaan ihmisen persoona. Monesti miehet sattuvat olemaan "rennompia" ja helposti lähestyttävämpiä, vaikka tällaisia naisiakin on toki olemassa.[/quote]
Naiset OLETTAVAT aina että se mies joka tulossa kohti, on rennompi ja miellyttävämpi, ja että se toinen nainen joka näkökentässä, on joku heidän itsensä kanssa kilpaileva yksilö. Suomalaiset on eläimiä, naaraat mielistelevät uroksia, paitsi pingviinit ja merihevoset taitavat pitää molempia sukupuolia tasavertaisina? :-)
Suomalaiset naiset on todellisuudessa ihan miesten alistuksessa olevia rassukoita, useimmat tietämättään. Olimme kokouksessa ja eräs 50+ nainen kävi hakemassa miehille tarjottimellisen kahvia, ja jakoi niitä kikattaen. Kun eräs naisista kysäisi pilke silmäkulmassa että jaahas missäs meidän naisten kupposet on, niin tämä tiuskaisi todella veemäiseen sävyyn että hakekaa muijat itse!
Syynä lienee nuo vaikeat isäsuhteet mistä tuolla aiemmin jo mainittiin.
No en naisena huomannut tuollaista lainkaan. Ehkä olen sitten sokea.