Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepeti. Miten estää vauvan putoaminen sängystä?

Vierailija
26.05.2014 |

Onko vauva koskaan pudonnut?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan vauva keskelle sänkyä jotta vanhemmat ei uskalla nukkua kunnolla ettei murskaa lasta.

Vierailija
2/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pudonnut yöllä tai nukkumiseen liittyen. päivällä joskus sängyssä möyriessä kyllä. pieni vauva liikkuu yöllä vähän. isompi tajuaa olla konttaamatta alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukkui meidän keskellä. Minä ja mies molemmat tykkäämme nukkua ihan sängyn reunalla, joten vauvalla oli tilaa nukkua meidän välissä.

Jos mies oli yövuorossa, korotin miehen puoleista sängynreunaa laittamalla koko reunan mitalta tyynyjä patjan alle.

Vierailija
4/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pudonnut. Sänky 180 leveä ja huoneen nurkassa. Kun vauva nukkuu välissä keskellä, ei sieltä pääse mitenkään putoamaan mihinkään suuntaan. Tuttavilla oli joskus lattialla patjat, eli pudotus alle 20 cm korkeudelta ei ole paha riski jos teitä pelottaa.

Vierailija
5/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukkui keskellä ja hyvin nukuttiin. Ei pelätty vauvan "murskaamista". Kyllä sitä oppii nukkumaan tiedostaen, että kallis aarre tuhisee vieressä!

Vierailija
6/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva vanhempien väliin. Itse yksinhuoltajana tein niin että kasasin ylimääräisistä tyynyistä ja peitosta "muurin" toiselle puolelle ja itse tietysti nukuin toisella puolella. Sitten kun lapsi alkoi kieriä ja ryömiä niin siirsin omaan sänkyyn ettei vahingossakaan pääse kierähtämään/ryömimään peittomuurin yli

Vierailija
7/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva melkein keskelle sänkyä, äiti reunalle ja iskä vierashuoneeseen.

Vierailija
8/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pieni? Meillä on parisänky pinnasängyssä kiinni. Vauva osaa nyt seitsenkuisena kieriä ja hitaasti ryömiä. Yritän estää putoamista jalkopäästä tyynyllä lapsen takana ja nukun itse ihan vieressä, mutta kohta lienee unikoulun paikka ja pakko opettaa lapsi nukkumaan pinnasängyssä turvallisuuden takia. Tai otetttava parisängystä jalat irti.

Isoveli 3v. osaa jo varoa putoamista. Hän putosi kerran vauva-aikana ja pelästyimme kovastu, mutta ei onneksi käynyt kuinkaan.

Vierailija
9/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:31"]

Laitetaan vauva keskelle sänkyä jotta vanhemmat ei uskalla nukkua kunnolla ettei murskaa lasta.

[/quote]

Varmaankin noin, jos toinen tai molemmat painaa 100 kg tai juotte itsenne jurriin. Jos taas ollaan 65 ja 50 kg ja raittiita, niin riski on aika vähäinen. En minä pystyisi minkään vauvan kokoisen päälle kääntymään, aivan mahdotonta. Heräisin paljon pienemmästä korotuksesta ja vaihtaisin paikkaa.

Vierailija
10/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä nukkuu seinän puolella, yläpuolella pyyherulla jottei lähde "ylämäkeen", herään jos käsi heilahtaa.

Päivällä tyynyt petarin alla ympäri sänkyä eikä pääse möyrimään "ylämäkeen".

Toimii, toistaiseksi. Mulla on 25cm pudotusta ettei se nyt paha ole...

Vierailija
11/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies nukkui toisessa huoneessa, minä vauvan kanssa parivuoteessa. Sänky oli joka sivulta suojattu, vauvan puolella oli pinnasänky ja päädyssä matkasänky. Sitten vielä pari tuolia reunoilla varmistamassa. N. 9-10 kk iässä pidettiin unikoulu ja siirrettiin lapsi omaan sänkyyn, nykyisin kaikki nukkuu paremmin.

Vierailija
12/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu välissä, ja kun toinen herää niin tyynyt ja peitot muuriksi. Nyt lapsi on oppinut kyllä tulemaan jo takaperin alas, mutta extrakorkea sänky, niin edelleen varotaan. Ikinä ei ole ollut pelkoa, että jäisi alle tai ei voisi itse nukkua.

Yhdesti vauva on tippunut sängystä, vaikka nukkui välissä. Olin laskeutunut yöllä lähemmäs jalkopäätä, ja konttasi yöllä unisena tyynyni päältä matolle. Ei edes itkenyt, vaan nukahti heti uudestaan kun nostin syliin.

Vierailija
13/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset nukkui meidän välissä. Esikoinen taisi olla noin kaksivuotias, kun tippui sen ainoan kerran sängystä. Oli sen verran hämillään, ettei edes itkenyt. Toinen lapsistamme ei ole koskaan kierinyt sängystä alas.

Vierailija
14/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luovuttiin ihanasta sängystä jossa oli kivat "taotut" koristerautakiekurat: ne näytti just siltä että vielä pikku koululainen haluais kokeilla meneekö pää läpi. Nyt koko perhe nukkuu patjalla lattialla. Vauva 11kk tulee siitä joskus päiväuniltä herätessään itse konttien olohuoneeseen. <3 Tosin on pari kertaa päikäreiltä kierähtänyt lattialle unissaan kun ei olla oltu vieressä. Laitan yleensä yhden tyynyn kummallekkin puolelle jos nukkuu yksin, ei sen enempää.

Vierailija
15/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna pinnat pinnasänkyyn olet, että niitä ei ole koska epäilet vauvan putoavan.

Vierailija
16/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perhepedissä, kun meillä lapset (vauva ja pieni taapero) menevät nukkumaan jo 19:00? Miten esim tuollainen pyörivä vauva pysyy siinä sängyssä, kunnes vanhemmat tulevat nukkumaan?

Joskus tuntuu, että olisi ihana, jos lapset nukkuisivat vieressä, mutta pelkäsin kätkytkuoleman lisääntyvää riskiä, ja meillä on todella muhkea sänky + muhkeat petivaatteet, niin pelkäsin lasten myös tukehtuvan niihin. 

Meillä lapset ovat aina nukkuneet joko kantoliinassa tai omassa sängyssään.

Vierailija
17/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:48"]Miten perhepedissä, kun meillä lapset (vauva ja pieni taapero) menevät nukkumaan jo 19:00? Miten esim tuollainen pyörivä vauva pysyy siinä sängyssä, kunnes vanhemmat tulevat nukkumaan?

Joskus tuntuu, että olisi ihana, jos lapset nukkuisivat vieressä, mutta pelkäsin kätkytkuoleman lisääntyvää riskiä, ja meillä on todella muhkea sänky + muhkeat petivaatteet, niin pelkäsin lasten myös tukehtuvan niihin. 

[/quote]

Imetystyyny ja pari muuta tyyntä "muuriksi".

Vierailija
18/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:48"]Miten perhepedissä, kun meillä lapset (vauva ja pieni taapero) menevät nukkumaan jo 19:00? Miten esim tuollainen pyörivä vauva pysyy siinä sängyssä, kunnes vanhemmat tulevat nukkumaan?

[/quote]

No meillä menee kyllä huomattavasti myöhemmin lapsi nukkumaan, mutta yleensä olen vieressä kunnes nukahtaa ja sitten asettelen tyynyt ym ympärille. Ja meillä vauva on aina ollut liikkuvaa sorttia, pyörii, konttaa ja nousee sängynpäätyä vasten seisomaan yms, mutta silti ei ole tippunut. Lisäksi ei nuku peiton kanssa ollenkaan, tyynynäkin oma lättänä meidän tyynyjen välissä.

Vierailija
19/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:31"]

[/quote]

Varmaankin noin, jos toinen tai molemmat painaa 100 kg tai juotte itsenne jurriin. Jos taas ollaan 65 ja 50 kg ja raittiita, niin riski on aika vähäinen. En minä pystyisi minkään vauvan kokoisen päälle kääntymään, aivan mahdotonta. Heräisin paljon pienemmästä korotuksesta ja vaihtaisin paikkaa.

[/quote]

Ei 65 kilonen oo edes mies, joku kukkakeppi.

Vierailija
20/29 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä (äiti) nukun keskellä, miehen ja lapsen välissä.

Lapsen puolella on reunassa turvalaita (saa ostettua lastentarvikeliikkeestä) ja lapsen jalkopäässä tyynyjä estämässä jalkopäästä putoaminen.

Lapsi nukkuu seinän puolella ja turvalaidan siirtyminen on estetty tyynyllä, joka on tungettu laidan ja seinän väliin. Näin turvalaita pysyy paikallaan.

Lapsella on hyvä paikka nukkua ja tykkää kääntyä seinää vasten, kun rauhoittuu unille. Minä tykkään, kun saan nukkua kummankin rakkaani vieressä. Ja mies tykkää, kun saa nukkua minun vieressäni:)

Ollaan joskus kyläreissuilla nukuttu niin, että lapsi meidän välissä, mutta kyllä siinä tulee miestä ikävä! 

Kerran olen herännyt lapsemme itkuun yöllä ja säikähdyksekseni sain huomata, että lapsi oli jotenkin valunut turvalaidan ja seinän väliin. Vaikka turvalaita tulee patjan alle, niin sen alle jää rako, josta pieni lapsi pääsee putoamaan, jos laita liikkuu ulospäin. Tämän jälkeen kehitin tuon tyynysysteemin sinne väliin ja ei ole laita enää liikkunut mihinkään. Toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan