Syrjähyppy on ihanaa! YLE Areena Audio ,Tutkija ja tietokirjailija Salla Nazarenko ihmettelee, miten syrjähypyt ovat seksin viimeisiä tabuja.
Karkean arvion mukaan noin joka kolmas suomalainen ajautuu joskus vieraaseen syliin. Silti asenteet pettämiseen ovat tiukentuneet. On aika uskaltaa sanoa ääneen, että näihin sivusuhteisiin liittyy myös nautintoa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää nämä sinkkunaiset, jotka kuvittelevat itsensä niin puhtoisiksi, kun naivat varatun kanssa. Media on kuohinut nämä aivottomiksi ja kyvyttömiksi erottaa oikeaa väärästä.
Sama se on avioliitossa olevilla pettäjillä. Mitä eroa? Jos siis se mies on varattu.
Onko Nazarenko saanut sukunimensä isältään? Silloin asenne tulee jo sieltä, että naisilla eiole mitään arvoa, sopivat miestensä pettäjiksi. Jos nimi taas tulee mieheltään, niin ajaa sitten sellaista m a m u j e n asiaa taas. Että naimisissa olevilla pitää olla oikeus pettää!
Kun me ei oikein jakseta harrastaa yhdessäkään seksiä kovin usein tässä lapsiperhehärdellistä. Kuinka sitä sitten jaksais säätää vielä jonkun ulkopuolisen kanssa? Miestä oon joskus kannustanut käymään jossain ihmisten ilmoilla, mutta kun ei huvita. Köllötellään lukien täällä kotona jos joskus on vähän omaa aikaa, ei todellakaannraaski tuhlata sitä jonkun tuntemattoman kanssa säätämiseen. Osalle seksi on selvästi vaan paljon tärkeämpää.
Minusta uskollisen parisuhteen yksi iso bonus on se, että ei tarvise käyttää kondomia puolison kanssa. Seksi paljailla elimillä on ihan toista kuin kondomilla vuoratuilla. Mutta jos harrastaa ulkopuolisia suhteita, kondomi parisuhteessakin on aika välttämätön. Aika kova hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä onko pettämistä jos ”se” tapahtuu thaimaassa ladyboyn kanssa? Teknisesti sen voisi mieltää telakoitumiseksi, eli bro-toiminnaksi, miesten väliseksi kisailuksi tms...?
Lisäksi se mikä tapahtuu Thaimaassa, jää Thaimaaseen.
Uskomatonta, miten vaikeaa on muistaa, että se on Thaimaa, eikä mikään Thaimas. Taivas ja Thaimaa ei taivu samalla tavalla. Tippuuko tavaratkin maaseen vaiko kenties maahan?
Ja itse väitteeseen: Se tippuri matkustaa kyllä sujuvasti lentokoneessa kantajansa mukana myös kotimaahan.
Hassua miten yhdessä tuutissa julistetaan että pitäkää turvavälit muihin kuin samassa taloudessa asuviin, toisessa tuutissa taas tämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Öööh, eikös syrjähyppyjä NIMENOMAAN tehdä nautinnon vuoksi? Tuskin kukaan pettää ihan vain itseään kiduttaakseen? Tai ehkä joku sekopää, mutta suurin osa tekee sen juuri nautinnon vuoksi. Välittämättä puolisonsa tunteista ja nautinnosta. Se nyt vaan on itsekästä, mutta itsekkyys on upeaa nykyaikana. Muut saa polkea pskaan kunhan itsellä on kivaa. Jes.
Noin se on ja yleensä se hauskuus loppuu siihen, kun kumppani ilmoittaa että tekee sitten samoin. Jostain syystä se ei käy ja on raukkamaista jos esim kostaa paneskelut vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämmellä: tekisitkö yhden yön syrjähypyn jos kukaan muu ei saisi koskaan ikinä tietää? Se pysyisi ikuisena salaisuutena.
En tekisi, tietäisin itse tekoni ja se riittäisi.
Pettäminen - eli valehteleminen, kaksinaamaisuus ja lojaliteetin sekä luottamuksen rikkominen - on ihmisyyden vastenmielisimpiä puolia.
Jos haluat kuksia ympäriinsä niin tee se sitten niin ettei tarvitse valehdella ja pitää kumppaniasi pellenä sekä pilkan kohteena. Älä ole p*skiainen.
Ihme ettei jollekin vasurille, joka muutenkin haluaa tuhota länsimaisen valkoisen ydinperheen, uskonnon, yhteiskunnan ja kaiken muunkin normaalin, tällainen ole mitään muuta kuin uusi suositeltava normaali.
Harva ihminen haluaa elää liitossa, jossa syrjähyppyjä tapahtuisi. Ja vaikka jätettäisiin itse seksi sivuun, niin on muitakin syitä. Kannattaa muistaa, että ehkäisy voi aina pettää, ja raskaus voi olla mahdollinen. Minä elän rauhallisessa ja tasaisessa ydinperheessä mieheni kanssa, eikä minua nappaisi lainkaan mitkään liiton ulkopuoleiset lehtolapset. En lähtökohtaisesti halua sellaisia elämäämme sotkemaan, eikä siksi minusta olisi hyvä asia, jos mies ottaisi tuollaisia riskejä. Sitä kolmatta osapuolta kun ei voi kontrolloida. Ja jos minulla olisi syrjähyppyjä, ei niitä toisia miehiä voisi kontrolloida. En kaipaa mitään draamaa elämäämme, enkä mitään tauteja, joita voisi tulla kondomin rikkoutuessa.
Ja on toki muitakin, tunteisiin liittyviä syitä, miksi en kannata syrjähyppyjä. Tarkoitukseni oli mainita, ettei kyse ole aina pelkistä tunteista ja hetken huumasta, että "keneltä se on pois joa vähän käy vieraissa".
Niinpä, jos on lapsia, miten joku KEHTAA pettää? Jos taas ei ole lapsia, niin miksi ei sitten eroa? Ja voihan lapsiperheestäkin erota. Itse en katselis ketään muita himoavaa ja ilman himon toteuttamista elämään kykenevää kumppania sekuntiakaan.
Yle se vaan jatkaa iloista mådätyskampanjaansa. Tuhotaan ydinperhe, ylistetään pettämistä, homoja, trånsuja ja muita friikkejå ja katsotaan miten yhteiskunta murenee.
No ei todellakaan ole viimeisiä tabuja. Enemmän tabu ovat vielä esim aikuisten ihmisten seksisuhteet alle kymmenvuotiaisiin tyttöihin ja poikiin.
En halua maistaa vieraan ihmisen ruumiineritteitä kun pusuttelen vakituista kumppania.
Kutsukaa vaan omituiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole viimeisiä tabuja. Enemmän tabu ovat vielä esim aikuisten ihmisten seksisuhteet alle kymmenvuotiaisiin tyttöihin ja poikiin.
No se ei ole mikään tabu koskaan ollutkaan, vaan pelkästään rikollista ja sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Yle maksaa suomalaisille puoli miljardia vuosittain ja sisältö on tämmöistä punavihreää sontaa. Toisen ihmisen vahingoittaminen halutaan saada hyväksytyksi. Tämäkin aivopieru uppoaa Ylen punavihreään kohdetyhmään kuin veitsi voihin ja itsekäs elämä lisääntyy yhteiskunnassa.
Ja höpö höpö, mä olen ns. punavihreä enkä todellakaan kannata mitään syrjähyppyjä. Enkä itse juokse vieraissa, en todellakaan. Kyllä tää on nyt ihan kuule tän yhden ihmisen mielipide eikä mikään yleinen vihervasemmiston suuntaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle maksaa suomalaisille puoli miljardia vuosittain ja sisältö on tämmöistä punavihreää sontaa. Toisen ihmisen vahingoittaminen halutaan saada hyväksytyksi. Tämäkin aivopieru uppoaa Ylen punavihreään kohdetyhmään kuin veitsi voihin ja itsekäs elämä lisääntyy yhteiskunnassa.
Ja höpö höpö, mä olen ns. punavihreä enkä todellakaan kannata mitään syrjähyppyjä. Enkä itse juokse vieraissa, en todellakaan. Kyllä tää on nyt ihan kuule tän yhden ihmisen mielipide eikä mikään yleinen vihervasemmiston suuntaus.
Yle kuitenkin julkaisee tuon jutun ja samalla hyväksyy mielipiteet. Tätä ei olisi julkaistu laatumediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle kuitenkin julkaisee tuon jutun ja samalla hyväksyy mielipiteet. Tätä ei olisi julkaistu laatumediassa.
Yle ei silti edusta meidän ihan tavallisten ihmisten mielipiteitä. Eikä edes muokkaa niitä, en minä ala juosta vieraissa tuon jutun takia ja tuskin niin tekee kovin moni muukaan. Me jatkamme elämäämme ihan kuten tähänkin asti. Pysyen ihan sen oman puolisomme kanssa. Ei meitä Ylen juttu hetkauta mihinkään, kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi ok, jos vaimo hakisi seksiä muualtakin. Parilla reunaehdolla, tunteita ei saa olla, ja kukaan muu lisäkseni ei saisi tietää.
Itse en halua suhteen ulkopuolista seksiä.
Mamma hyvä, nyt puhutaan oletuksena heteroliitoista. Lesbosuhteissa seksuaalinen uskottomuus on ihan eri asia kuin naisen seksuaalinen uskottomuus heterosuhteessa.
Tämä on toimintaa jota Ohisalo sekä Marin ajavat Suomeen. Kutsuvat sitä feminismiksi.