Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogeja, joiden kirjoittajilla loistava kirjoitustyyli?

Vierailija
26.05.2014 |

Olen aivan totaalisen kyllästynyt näihin "ammattilaisbloggaajiin", joiden tekstien lukemisesta saa vain syövän. Ehdotelkaa vähän tuntemattomienkin (miksei myös suosittujenkin) blogeja, joiden kirjoittajilla on jollain tapaa mielenkiintoinen tyyli. Iällä, sukupuolella tai rodulla ei merkitystä. Tähän kastiin ei sitten kuulu Indiedaysin life of siljat ja vastaavat, jotka eivät ole koskaan kuulleet ees yhdyssanoista! :P Erityisesti muhun uppoaa esimerkiksi leikkisä tai ironinen kirjoitustyyli, eli linksuttelemaan vaan, mutta perustelut olisivat kivoja.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Demin Kiljuva Pikkunälkä ainakin. On hänkin "ammattibloggaaja", jos portaalin alla bloggaavia tarkoitat, mutta neidillä on kyllä sana hallussa! :)

Vierailija
62/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ei näemmä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chigago iida

Vierailija
64/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä rakastin

Vierailija
65/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mennä ulos saunaiholla.

Vierailija
66/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
67/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omaansakaan harva kai uskaltaa antaa ilmi, vaikka ehkä luokitteluun kuuluisikin. Tietäen sen paskaryöpyn, mitä täältä saa.

Vierailija
68/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kaipaan! Ennen blogien lukeminen oli kiva aamukahvirutiini, nykyään vähän silleen "huoh, taasko nelly-kollaasi"

Vierailija
69/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä rakastin: esimerkiksi tämä pätkä nostaa hymyn huulille:
 Leffojen seuraaminen on hankalaa, koska en erota henkilöitä toisistaan, paitsi jos tunnen näyttelijät entuudestaan. Jos saisin valita, kaikissa elokuvissa saisi olla kunkin hiusmallin tai ihonvärin edustajia vain yksi kutakin. Kasvosokean painajaisia ovat poliittiset draamat, koska ne vilisevät keski-ikäisiä valkoihoisia miehiä, joilla kaikilla on puku päällä.

Aina kun joku puolituttu esittelee itsensä uudestaan tyyliin moi, en tiedä muistatko mua, mutta oon se ja se ja tavattiin siellä ja siellä, tekee mieli tehdä pieni kiitollisuustanssi. 

Oc-Julia, koska suloinen ja hieman sarkastinen kirjoitustyyli. Tykkään!

Let's fake it (nokkelaa huumoria ja kärkästä sanailua, kannattaa ehdottomasti tsekata) Hänen "linkitä blogisi"-postauksen kautta naurattaa huonona päivänä pienemmän ja tuntemattomamman blogin teksti: Ostin itselleni ja Sebastianille liput Turmion Kätilöiden keikalle, siis sen bändin, jonka nimi antaa vahvasti osviittaa meikäläisen kohtalosta. Nimittäin niinä joulukuisen aamuyön pikkutunteina kun putkahdin tähän maailmaan, oli veristä ja ties minkä eritteiden ja suolenpätkien kuorruttamaa meikäläistä vastaanottamssa taatusti vakavasti turmioitunut kätilö, kun minusta kerta tuli ihan aavistuksen viallinen ihmisyksilö. Liekö hän sitten kiskonut minua tiedätte-kyllä-mistä turhankin kovakouraisesti vai pääsinkö äitini rinnan päälle ensiksi synnytyssalin lattian kautta, mutta jotain helvetin häiriintynyttä siellä sairaalassa on sinä päivänä tapahtunut. Se kätilön vieno horjahtelu selittäisi ainakin takaraivossani kuumottelevan jättiläiskuhmun, jota pidän ikään kuin sotamerkkinäni aina kun kerran vuodessa älykkyys nostaa päätään ja osoitan poikkeuksellista viisautta tajuamalla jonkun heittämän vitsin tai onnistun itse murjaisemaan jotain ylettömän fiksua. Ai niin, jotta tämä ei menisi täysin itsekehuskelun puolelle, niin paino lauseessa "kerran vuodessa", sillä se älykkyys ilmenee minun harmikseni vain erittäin harvoin.

Keikka ainakin oli mahtava.

Vierailija
70/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite puin

This is not the life I ordered

Let's fake it

Vierailija
71/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaiset LOISTAVAT kirjoittajat yleensä kait hakeutuvat kirjoituspainotteisiin töihin, tai kirjoittavat vaikkapa sitten romaania pöytälaatikkoon. Niin hassulta kuin se kuulostaakin, bloggaaminen ei ole nykypäivänä "kirjoituspainotteinen" työ. Moni kirjailijakin toki pitää blogia, jota päivitetään joskus ja jouluna, mutta ne blogit, joilla pääsee kansan tietoisuuteen, ovat nykyään kuvapainotteisia, ja some-verkostoituminen on bloggaajille koko ajan vain tärkeämpää.

Ihan ok kirjoittaja, joka ottaa hyviä kuvia + on sen verran some-ajan hermolla että osaa pitää aihepiiriltään mielenkiintoista blogia ja viehättää ihmisiä persoonallaan = ei ollenkaan mahdoton yhtälö. Mutta LOISTAVAT kirjoittajat ovat muutenkin aika harvassa - jopa alan ammattilaisissa - ja jostain syystä suurin osa heistä on sosiaalisesti kömpelöitä jopa netissä. Ei oikein bloggaajamatskua.

Tämä on siis oma kokemukseni kirjailijapiireistä.

Vierailija
72/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin the fuck ups

Sininen zeppeliini

Vierailija
73/88 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ainakaan oc-julia vai mikä lie Julia nyt onkaan. Luin ennen, mutta nyt on alkanut vaikuttaa hieman lapsellisesta ja liian naiivilta. Ehkä se johtuu muutaman vuoden ikäerosta.

Vierailija
74/88 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä blogeista - kamalaa lukea tekstiä, jossa yhdyssanat ovat hukassa ja joissa kirjoitetaan "niimpä", "ompa" . Kärsin hiljaista tuskaa ja siirryn blogista samantien pois. En ole nipottaja, mutta oikeinkirjoituksen pitää toimia, jotta blogia on miellyttävää lukea. Ne kirjoitusvirheet vaan hyppäävät silmille ja häiritsevät, jos yritän jatkaa blogin lukemista.

Vierailija
75/88 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 20:28"]

Kaikki mitä rakastin: esimerkiksi tämä pätkä nostaa hymyn huulille:
 Leffojen seuraaminen on hankalaa, koska en erota henkilöitä toisistaan, paitsi jos tunnen näyttelijät entuudestaan. Jos saisin valita, kaikissa elokuvissa saisi olla kunkin hiusmallin tai ihonvärin edustajia vain yksi kutakin. Kasvosokean painajaisia ovat poliittiset draamat, koska ne vilisevät keski-ikäisiä valkoihoisia miehiä, joilla kaikilla on puku päällä.

Aina kun joku puolituttu esittelee itsensä uudestaan tyyliin moi, en tiedä muistatko mua, mutta oon se ja se ja tavattiin siellä ja siellä, tekee mieli tehdä pieni kiitollisuustanssi. 

Oc-Julia, koska suloinen ja hieman sarkastinen kirjoitustyyli. Tykkään!

Let's fake it (nokkelaa huumoria ja kärkästä sanailua, kannattaa ehdottomasti tsekata) Hänen "linkitä blogisi"-postauksen kautta naurattaa huonona päivänä pienemmän ja tuntemattomamman blogin teksti: Ostin itselleni ja Sebastianille liput Turmion Kätilöiden keikalle, siis sen bändin, jonka nimi antaa vahvasti osviittaa meikäläisen kohtalosta. Nimittäin niinä joulukuisen aamuyön pikkutunteina kun putkahdin tähän maailmaan, oli veristä ja ties minkä eritteiden ja suolenpätkien kuorruttamaa meikäläistä vastaanottamssa taatusti vakavasti turmioitunut kätilö, kun minusta kerta tuli ihan aavistuksen viallinen ihmisyksilö. Liekö hän sitten kiskonut minua tiedätte-kyllä-mistä turhankin kovakouraisesti vai pääsinkö äitini rinnan päälle ensiksi synnytyssalin lattian kautta, mutta jotain helvetin häiriintynyttä siellä sairaalassa on sinä päivänä tapahtunut. Se kätilön vieno horjahtelu selittäisi ainakin takaraivossani kuumottelevan jättiläiskuhmun, jota pidän ikään kuin sotamerkkinäni aina kun kerran vuodessa älykkyys nostaa päätään ja osoitan poikkeuksellista viisautta tajuamalla jonkun heittämän vitsin tai onnistun itse murjaisemaan jotain ylettömän fiksua. Ai niin, jotta tämä ei menisi täysin itsekehuskelun puolelle, niin paino lauseessa "kerran vuodessa", sillä se älykkyys ilmenee minun harmikseni vain erittäin harvoin.

Keikka ainakin oli mahtava.

[/quote]

Ihanko oikeestiko tommonen hirmuisella pinnistämisellä väännetty mukahauskuus on jonkun mielestä hyvää tekstiä?

Vierailija
76/88 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuvapikkunälkä on kyllä ihana blogi, sanavalmis nuori nainen! :)

Vierailija
77/88 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
78/88 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en viitsi linkata mun suosikkia koska täällä kirjotellaan niin kauheaan sävyyn bloggaajista..

Vierailija
79/88 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
80/88 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset