Pahimmat kuulemasi aivopierut?
Mikä on käsittämättömin juttu, jonka olet kuullut jonkun toisen sanovan aivan tosissaan? Minä olin tänään Kajaanilaisessa ruokakaupassa kuulemassa seuraavanlaista. Puhujana oli teinityttö:
"Siis Jyväskylä? Onko se joku ihan pikkunen paikkakunta? Onko se jossakin Kajaania pohjosemmassa?"
Ai kamala, en ole vieläkään toipunut järkytyksestä.
Kommentit (584)
Katsottiin kavereiden kanssa näiden viimeisimpien Olympialaisten avajaisia, muut alko siin keskustella jotain Suomen jääkiekkojoukkueen mahdollisuuksista, ni yks 30v. nainen kysyy: "Siis onks jääkiekkokin tuolla lajina? Mä luulin et Olympialaisissa on vaan pituushyppyä, keihäänheittoa ja semmosta..." Arvatenkin kaikki repes. Mut hän jatkaa vaan "Nii ni siis jos tuol on noita joukkuelajeja, niin onks sitten Suomen jalkapallojoukkue tuolla myös". Kukaan ei jaksanut koko iltana selventää asiaa hänelle. Sanotaan ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan, mutta en olis asiasta niin varma...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 18:52"]
Mikä on käsittämättömin juttu, jonka olet kuullut jonkun toisen sanovan aivan tosissaan? Minä olin tänään Kajaanilaisessa ruokakaupassa kuulemassa seuraavanlaista. Puhujana oli teinityttö:
"Siis Jyväskylä? Onko se joku ihan pikkunen paikkakunta? Onko se jossakin Kajaania pohjosemmassa?"
Ai kamala, en ole vieläkään toipunut järkytyksestä.
[/quote] No Jyväskylä on pikkupaikkakunta. [/quote]
Riippuu näkökulmasta. Suomen mittakaavassa ei niinkään pieni, maailman mittakaavassa kyllä. Ja varmaan monen ikänsä Helsingissä asuneenkin mielestä ihan tuppukylä. On se kuitenkin Kajjaania isompi.
"..Mut eihän hylje ole nisäkäs, koska se elää vedessä." Eräs 30+ ikäinen akateemisesti koulutettu nainen. Sanattomaksi veti.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:02"]
Teini kysyi äidiltään, että paljonko tämä meidän asunto maksaa? Äiti sanoi, no sellainen 180000€:a. Tämä kommentoi, että miten mä sitten ostan oman asunnon, kun muutan pois. Mulla on vaan 1000€:a tilillä. Äiti selitti, että pitää mennä töihin ja ottaa lainaa. Teinistä tämä oli tietenkin tyhmää.
[/quote]
Osittain hän oli oikeassa. Työn tekeminen on erittäin järkevää. Mutta lainan ottaminen erittäin tyhmää.
[/quote] ^ hah! Tämä on yksi parhaista aivopieruista hetkeen :D
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:36"]
Kaveri väitti useaan otteeseen (siis saman keskustelun aikana), että Panacod sisältää kokaiinia.
[/quote]
Voi hyvänen aika tuota sinun tyhmyytesi määrää! Suomen omakotitalot on viisi- ja kuusikymmenluvuilla rakennettu inflaation syömien lainojen turvin! Ja nyt on monta vuottaa lainankorot olleet erittäin alhaalla, esim. molemmat lapseni ovat hankkineen heti omat asunnot, vuokraaa eivät ole maksaneet, vaan koko ajan itselle, käytännöllisesti katsoen nollakorolla! Lainaa on helppoa ottaa, kun on hyvät tulot ja hyvä pankki, josta lainan saa erittäin hyvillä ehdoilla. Eip' ole tarvinnut pinissä kopperoissa asua, ja vuokranantajan omaisuutta kartuttaa!
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:36"]
Kaveri väitti useaan otteeseen (siis saman keskustelun aikana), että Panacod sisältää kokaiinia.
[/quote]
Voi hyvänen aika tuota sinun tyhmyytesi määrää! Suomen omakotitalot on viisi- ja kuusikymmenluvuilla rakennettu inflaation syömien lainojen turvin! Ja nyt on monta vuottaa lainankorot olleet erittäin alhaalla, esim. molemmat lapseni ovat hankkineen heti omat asunnot, vuokraaa eivät ole maksaneet, vaan koko ajan itselle, käytännöllisesti katsoen nollakorolla! Lainaa on helppoa ottaa, kun on hyvät tulot ja hyvä pankki, josta lainan saa erittäin hyvillä ehdoilla. Eip' ole tarvinnut pinissä kopperoissa asua, ja vuokranantajan omaisuutta kartuttaa!
[/quote]
Mitä hel...?
T: Se panacod-viestin kirjoittaja
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:38"]
Nuoret keskustelivat jokunen vuosi sitten tulevasta Helsingin reissusta ja toinen ehdotti että mennään käymään siinä kahvila Kentaurissa :D
[/quote]
Mikä toi Kentaur sit on?
Lavaste kahvila tv ohjelmassa Salatut elämät
[/quote]
Tuoko pitäis tietää? Ei tule kaikkea wt -ohjelmaa seurattua...
[/quote]
Melkoisena aivopieruna pidän salattujen elämien seuraamista. Nimimerkki eipä ole onneksi koskaan tarvinnut katsoa!
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 16:22"]
Tuttu parikymppisenä ihmetteli tien varressa olevaa hirvivaara-merkkiä, "tunnistaako hirvi noi värit, vai mistä se tietää mennä tien yli just tässä kohtaa" :D
[/quote]Ihan sairaan vanha vitsi. Ei aivopieru. Taisit ottaa vitsin todesta :D
Kylläpäs mollataan helsinkiläisten maantiedon taitoja. Muuten hauska ketju, lisää aivopieruja!
Usien kuulemani väitteet siitä että sejase kärsii lapsettomuudesta, koska on syönyt e-pillereitä niin pitkään. (Ja tällä ei ole tarkoitettu, että e-pillereitä olisi syöty neljäkymppiseksi saakka ja vasta sitten alettu yrittämään lasta.)
Helsinkiläinen mies kysyi minulta, että onko siellä jyväskylässä paljon hyttysiä? Meinasin tukehtua aamukahviini.
Pääkaupungin asiat ovat osa kansalaistaitoa. Muilla alueilla ollaan alueellisesti, tunnetaan lähin ja tarpeellisin. Sitä en siis pitäisi pieruna, ettei nuori kajaanilainen tiedä varmaksi, missä Jyväskylä on.
Mielenkiintoinen ilmiö kyllä se ilmiö, että kun helsinkiläinen kysyy oululaiselta, missäpäin Oulua Tuira sijaitsee, helsinkiläinen on "tietämätön etelän juppi".
Sitten kun oululainen suorittaa vastavierailun ja kyselee Helsingin rautatientorilla, että missäpäin on itä ja missä länsi, häntä ei saa sanoa idiootiksi vaan pitää sanoa, että mistäs tuo aito pohjoisen ihminen voisi ilmansuunnat pääradasta päätellä... Puhumattakaan siitä hetkestä, kun oululainen - tai kuka tahansa kotimaanturisti - rupeaa kyselemään, voiko Helsingin sisäisellä bussilipulla ajaa Espooseen, Nurmijärvelle ja Porvooseen...
Olen maaseudun lapsi, mutta kiitos peruskoulun minä erotan kyllä Helsingin muusta pääkaupunkiseudusta ja Uudestamaasta.
Hyvänen aika... kyllähän Suomen isoimmat kaupungit pitäisi jotenkuten osata sijoittaa kartalle, oli sitten itse kotoisin Oulusta tai Helsingistä tai vaikka Kajaanista. Asukaslukujen tai pinta-alojen tietäminen on sitten jo enemmän nippelitietoa, mutta pitäisi nyt suurinpiirtein tietää, mikä kaupunki sijaitsee missäkin päin. Ihmettelen, että miten on edes voinut välttyä kuulemasta Jyväskylästä. Aika keskeinen opiskelijakaupunki sentäs.
no joo, minä en ainakaan muista, että oltaisiin koskaan opiskeltu koulussa suomen maantietoa. myönnän, että on noloa, että en todellakaan osaa sijoittaa juuri tuota jyväskylää kartalle... pitäisi kai itse jaksaa opetella, vaikka koulussa sitä ei vaadita. osaan kyllä sijoittaa kaikki mailman maat kartalle, hassua miten maantiedon opetuskin on suunniteltu
t.lukiolainen
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:14"]
Kertokaa nyt jyväskyläläiset mikä siinä kaupungissanne on niin ihmeellistä että kaikkien suomalaisten pitäisi se tietää?
[/quote]
No Matti Nykänen esimerkiksi on täältä kotoisin!
Mieheni on aivopierujen kuningas. Tässä ehkä legendaarisimmat:
- Mikä on biseksuaali?
- Toi pins-systeemi on tyhmä, mihin mää ne kaikki pinssit muka laitan ja sehän kuluttaa luontoakin kun koko ajan tehdään uusia pinssejä
- Kuka on Nelson Mandela/J.R.R Tolkien/J.K Rowling
- Parisuhde-pelissä kysyttiin mikä on puolisosi lempi-ominaisuus seksipartnerissasi? Mies vastasi silmää vinkaten "takaapäin" ja huone hiljeni.
- Eiks biseksuaalit tykkää niin kuin kaikista naisista ja miehistä mitä se tapaa?
Mä muistan myös että koulussa on opetettu vain rannikkokaupungit. Ne osaan sijoittaa kartalle, samoin Pirkanmaan kunnat kun täällä asun. Muiden sijainnut tiedän vain suurin piirtein.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:36"]
no joo, minä en ainakaan muista, että oltaisiin koskaan opiskeltu koulussa suomen maantietoa. myönnän, että on noloa, että en todellakaan osaa sijoittaa juuri tuota jyväskylää kartalle... pitäisi kai itse jaksaa opetella, vaikka koulussa sitä ei vaadita. osaan kyllä sijoittaa kaikki mailman maat kartalle, hassua miten maantiedon opetuskin on suunniteltu
t.lukiolainen
[/quote]
Mä muistan tarkalleen, kun meillä oli maantietoa, ja käytiin kaupunkien sijainteja läpi. Ihmettelin, että miten ne voi muistaa, ja mitä järkeä homman opettelemisessa on.
No, kyllä nyt nelikymppisenä jo melko hyvin tietää Suomen kaupunkien sijainteja. Onko siitä sitten ihan hyötyä? No en tiedä...
Te saatanan JANKKAAJAT olette yhtä isoa aivopierua kaikki. Menkää sinne JANKKAUSketjuun JANKKAAMAAN noita tyhjänpäiväisiä ja turhia juttujanne. "Musta pitää tietää asia x" "aijaa musta ei sehän on ihan turha, en ole tarvinnut koskaan" "no kuuluu yleissivistykseen senkin saapas" "kuka sen yleissivistyksen määrittelee" "no pitää tommoset jutut tietää peruskoulusta" "olen kuule maantiedon maisteri ja saatana karttojentekijä tiedän kyllä kaiken tarpeellisen"
JAARI JAARI JAA
Pakko syödä nyt ruisleipä tähän väliin. Eiköhän JANKATA tovi siitä onko se terveellistä vaiko ei ja kuka sen terveellisyyden määrittää ja ihmisethän eivät aikojen alussa ole syöneet ruisleipää laisinkaan....
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:53"]
Eräs luuli että englanti on "Lontoon murretta". Vähän nauratti.
[/quote]No se on kyllä ihan perus"vitsi" että englannin kieltä sanotaan lontoon murteeksi.
[/quote]
Totuus se on. Menneessä ei pidä elää. Ollutta ja mennyttä. Keskittyisi lapsiinsa ja perheeseensä
[/quote]
Olet sairas ihminen
[/quote]
Minä kyllä luulen, että jonkun Turre on oppinut kirjoittamaan. Koira voisi hyvin ajatella noin.