Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat kuulemasi aivopierut?

Vierailija
26.05.2014 |

Mikä on käsittämättömin juttu, jonka olet kuullut jonkun toisen sanovan aivan tosissaan? Minä olin tänään Kajaanilaisessa ruokakaupassa kuulemassa seuraavanlaista. Puhujana oli teinityttö:

"Siis Jyväskylä? Onko se joku ihan pikkunen paikkakunta? Onko se jossakin Kajaania pohjosemmassa?"

Ai kamala, en ole vieläkään toipunut järkytyksestä.

Kommentit (584)

Vierailija
561/584 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsemurhan voi tehdä hengitystä pidättämällä."

Tämän faktan kertoi ex-poikaystävä, joka muisti useasti muistuttaa olevansa minua älykkäämpi.

Vierailija
562/584 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Vihreitä poliitikkoja jos yhtään joutuu seuraamaan, niin sieltä tulee aivan käsittämättömiä aivopieruja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/584 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Damiano David. On se ihana."

;D

Vierailija
564/584 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen tuolla suomi-palstalla pitkää ketjua jossa haukuttiin Ivan Puopoloa, kun hän oli sanonut jotain pääministeristä. No ei ollut sanonut vaan itsestään ja joku rölli sitten vaihtoi  Marinin nimen ja lisäili vielä haukkumista ja julkaisi sen totuutena.

Jotkut siellä koetti korjata asiaa,  lopulta joku sanoi: että ei sitä sitä ehkä sanonut, mutta kuitenkin ajatteli.

Kauhistuttava ajatus, jos näitä ajatuksenlukijoita on enemmänkin liikkeellä ja riittäkö se ehkä jopa rikostuomioon jos on jotkut tietävät, että ajatuksillasi olet tehnyt rikoksen.

Vierailija
565/584 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lontoon puhuminen ole sen kummempaa kuin että puhutaan vaikka turunmurretta tai kainuuta.

Vierailija
566/584 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hra nro 3: Kysyin kerran mikä on Saksan euron arvo. Mies sai dramaattisen ja ylinäytellyn naurukohtauksen, kertoi juttua kaikille kauhean hauskana ja nauroi viikkoja jälkeen päin, sillä kukaan ei tohtinut tai saant menemään perille, että hän nolasi vain itse itsensä..

? :D

Et ta

Öö. Saksan markka eli D-markka aikanaan tosiaan oli eri raha kuin Suomen markka. Mutta euro on tosiaan ihan sama euro on se sitten Suomen tai Saksan.

Et tajunnu jutun ironiaa itsekään. Jospa tarkoitin mikä on saksan euron arvo omaan ap valuuttaansa nähden...

Juttelittekohan te silloinkaan (alkuperäisessä kuvailemassasi tilanteessa) samasta asiasta ollenkaan?

Ulosantisi ei, luvalla sanoen, ole selkeintä mahdollista. Joten sinun lähtökohdistasi joudut varmaan useinkin kuulemaan ns. aivopieruja ihmisparoilta, jotka ovat jääneet aivan kujalle mitä sinä olet mahtanut yrittää selittää..

Ihan väkisin väännetty vaikeaksi taas tämä. Ihan puhuttiin samasta aiheesta, ja kyseessä oli kaikkitietävä parikymppinen mies mikä ei tiennyt mikä on viikon ensimmäinen päivä, osannut luetella kuukausia saati vuodenaikoja. Joten pliis, lopeta sit hyvän sään aikana. Miksi muut ovat tajunneet suuremmitta selityksittä tän jutun oitis ja tää homma aiheuttaa täällä näin paljon jankutusta? Selittää voin uudelleen, ymmärrystä en voi antaa.😈

Hienoa löytää vuosien jälkeen tää ketju ja edelleen todeta, etten ymmärrä yhtään mitä hankalaa tälle kirjottajalle oli ymmärtää tota asiaa. - sama. 

Vierailija
567/584 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapanilasta / Tapulista kuului aivojenkohinaa ja muuta fyysistä kolinaa vuodesta 1986 alkaen. Loppui sitten melu vuonna 1991.

Terv: tutkija

Vierailija
568/584 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisluokan opettaja kirjoitti:

XDDD kirjoitti:

Eräs tuntemani ihminen väittää, että hänen autisti veljensä on älykäs ja osaa esimerkiksi kirjoittaa todella hyvin, vaikka hänen veljensä on ilmiselvästi syvästi kehitysvammainen, koska minä en ole koskaan esim. kuullut hänen puhuvan :-D

Usein autistiset lapset ovat erittäin älykkäitä, mutta heillä ei ole keinoja sosiaaliseen kanssakäymiseen. Esimerkiksi ongelmanratkaisutehtävissä autistiset pärjäävät keskimäärin paremmin kuin muut saman ikäiset. Se että lapsi ei puhu, ei tarkoita etteikö tämä voisi olla älykäs. Eli taisi nyt olla lähinnä sinun älystäsi kertova aivopieru.

Hyvin monet autistit ovat myös kehitysvammaisia. Muistaakseni luku oli kymmeniä prosentteja, mutta kuitenkin alle puolet.

Vierailija
569/584 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toi kun sanotaan, että joku puhuu lontoota saa mun ihokarvat pystyyn. kuulostaa äärimmäisen juntilta.

Mieluummin hippi ja juntti, kun juppi ja hintti.

Vierailija
570/584 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai lapsen tosi nuorena, annetaan siis vähän armoa.

Oli neuvolassa ohjattu laittamaan rypsiöljyä yms ruoan sekaan kun paino nousi niukasti, lapsi jotain 6kk-18kk väliltä en muista. Mutta sen ikäinen että oli asiallinen ohje.

Kaverisi sitten kertoi kuinka "kukkahattutädit" oli sanonut että pitäs antaa rypsiöljyä, koska paino noussut hitaasti mutta ei kuulemma anna, kun heidän lapsi on niin liikkuvainen niin mitään paino-ongelmaa ei ole:D En ihan ymmärtänyt logiikkaa että vain selittämättömässä painon laskussa lisäenergia olisi tarpeellista.

Lisäksi opiskelin silloin itse terveydenhoitajaksi, joten koin kukkahattukommentin hieman hämmentävänä. Aivopieru varmasti sekin.

Vierailija
571/584 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisluokan opettaja kirjoitti:

XDDD kirjoitti:

Eräs tuntemani ihminen väittää, että hänen autisti veljensä on älykäs ja osaa esimerkiksi kirjoittaa todella hyvin, vaikka hänen veljensä on ilmiselvästi syvästi kehitysvammainen, koska minä en ole koskaan esim. kuullut hänen puhuvan :-D

Usein autistiset lapset ovat erittäin älykkäitä, mutta heillä ei ole keinoja sosiaaliseen kanssakäymiseen. Esimerkiksi ongelmanratkaisutehtävissä autistiset pärjäävät keskimäärin paremmin kuin muut saman ikäiset. Se että lapsi ei puhu, ei tarkoita etteikö tämä voisi olla älykäs. Eli taisi nyt olla lähinnä sinun älystäsi kertova aivopieru.

Hyvin monet autistit ovat myös kehitysvammaisia. Muistaakseni luku oli kymmeniä prosentteja, mutta kuitenkin alle puolet.

Olisiko kuitenkin niin päin että moni kehitysvammainen on myös autisti?

Vierailija
572/584 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoin etupenkillä istuen autoa ajavalle naispuoliselle sukulaiselle reittiä. Sanoin käänny vasemmalle. Hän osoittaa sormella oikealle ja kysyy "ai tuonne?" Kyseinen keski-ikäinen sukulainen on vakituinen opettaja ammattiopistossa.

Hänen täytyy ostaa Volvo. Ratista voi katsoa missä on vasen ja oikea.

Vierailija
573/584 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kaikkialla maailmassa samanlaisia.

Vierailija
574/584 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollegan tytär oli alkanut seurustella vanhan luokkakaverini kanssa ja kyseli, että millainen tyyppi on kyseessä. Kehiin maasta taivaaseen, koska kyseessä oli oikeasti todella mukava, sympaattinen, toiset huomioon ottava ja hauska tyyppi. Siis todellakin kaikkien kaveri. Komeakin. Diplomi-insinööri ja tiesin että oli työllistynyt todella hyvin jo opiskeluaikana.

Joululoman jälkeen kysyin sitten kollegalta, että miten meni ja mitä 'Mikolle' kuuluu. Vastaus kuuluu: Oli kyllä pettymys kun oli niin lyhyt! Kollegan tytär on tosi pienikokoinen ja kyseinen on todellakin huomattavasti tytärtä pitempi. Muista ominaisuuksista viis, kunhan on pitkä...

Itse ole saanut kuittailua omista aivopieruista liittyen urheiluun. Olen itse kyllä aina ollut ahkera liikkuja, kokeillut monia lajeja jne. Eräässä lajissa olisin ollut ihan hyväkin, mutta ohjaaja totesikin minulta puuttuvan kokonaan kilpailuvietin. Halusin vain harrastaa ja pitää hauskaa. En siis seuraa lainkaan mitään urheilua, en hiihtoa, yleisurheilua, jääkiekkoa, jalkapalloa jne.. Mies on todella kova penkkiurheilija ja yleensä kaikkien kisojen aikana lähden liikkumaan salille/tanssiin/ryhmäliikuntaan, koiran kanssa ulos, teen käsitöitä, pikku remppahommia, huonekalujen kunnostusta jne . Miehelle on ihan fine, että en suunnilleen edes tiedä mitä lajia hän katsoo. Työpaikalla olen saanut kuittailua kyllä siitä, etten tiedä mikä on Huuhkajat, mikä Susijengi, en muista hiihtäjä-Iivon sukunimeä jne. Kollega oli ottanut fanikuvan jonkun tenniksen pelaajan kanssa ja luulin että kyseessä on joku näyttelijä. Onhan se ihan hyvä että muut saa viihdettä minun kustannuksella :)

Vierailija
575/584 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole liikennevaloja muualla kuin Helsingissä. 

Vierailija
576/584 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matelijat ovat selkärangattomia. 

Vierailija
577/584 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaani isolla, kajaanilainen pienellä. Olen sokissa.

Vierailija
578/584 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs luuli että englanti on "Lontoon murretta". Vähän nauratti.

Onko noinkin huumorintajuttomia olemassa? Olen sokissa.

Vierailija
579/584 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri väitti useaan otteeseen (siis saman keskustelun aikana), että Panacod sisältää kokaiinia.

Tuo cod nimen lopussa viittaa kodeiiniin. Luepas tuosta. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kodeiini

Vierailija
580/584 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen sanoiksi virkkomat, noin nimeämät, ilmoille pieremät puhumiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä