Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paivakotilapsi tulee yhteiskunnalle paaaljon kalliimmaksi kuin kotona hoidettu. Ja oma lapseni on paivakodissa btw (tosin jo ikaa 6 v, eskari siis edessa)

Vierailija
31.07.2006 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt opinnoissani sellaiseen laskelmaan, jossa oli tuloksena, että äidin täytyy olla huomattavasti keskituloista paremmin tienaava, että verotulot kattaa lapsen hoitokustannukset. Tässä puhe siis yhden lapsen äidistä. Samassa lähteessä kerrottiin myös, ettei Suomessa ole montakaan kolmen lapsen äitiä jonka verotulot kattaisivat lastensa hoidon, eikä ainoataan neljän lapsen äitiä.

Tässä siis oli ainakin yritetty ottaa huomioon lapsen sairastelusta johtuvat kustannukset, muttei mahdollisia myöhempiä psyykkisiä ongelmia, joiden kustannuksia voidaan vain arvailla.

Siinä huomautettiin myös, että kotiäidit hoitavat usein omia ja miehensä iäkkäitä vanhempia ja että vanhusten siirtäminen laitoshoitoon tapahtui yllättävän usein samana ajankohtana, kun äiti palasi takaisin työelämään.

Lastenhoidon työllistävästä vaikutuksesta: lastenhoitajat olisi erittäin helposti siirrettävissä vanhustenhoidon puolelle, jos varat uusien vanhustenhoitajien palkkaamiseen irtoaisivat jostain, vaikkapa lastenhoidosta. Hyöty olisi moninkertainen: sekä lapset että vanhukset voisivat paremmin.

Vierailija
22/25 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä käyvä äiti, maksan veroja 1700 euroa kuukaudessa. Tuottavana työntekijänä kuukausittainen liikevoittoni on melkoisesti. Kun tästä työnantajani maksaa yhteisöverot, tuotan yhteisöverojen muodossa yhteiskunnalle noin 3500 euroa. Yhteensä veroja tuotan 5.200 euroa kuukaudessa. Olen ymmärtänyt, että yhden päiväkotilapsen hoitaminen maksaa kaikkineen jotain 1000 -1200 euroa kuukaudessa. Maksan palkallani varmaan 4 lapsen hoitamisen

Entä jos olisinkin ammatiltani esimerkiksi lasten sydän kirurgi lastenklinikalla. Jos olisin kotona 3 vuotta hoitamassa lapsiani, saattaisi sydänleikkausjonoihin kuolla useita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis näillä mamma-palstoilla), että jos synnytät lapsia, niin sun tulee hoitaa ne itse kotona ja jos ne joskus aikuistuu (mitä epäilen) niin sitten siirryt hoitamaan niitä vanhuksia, jookosta joo. Mutta nyt mun kuule pitää mennä nukkumaan kun meillä on lasten kanssa niin herttainen retkipäivä jälleen edessä =)

Vierailija
24/25 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskee niin lapsia,vanhuksia kuin vammaisiakin.

Vierailija
25/25 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne 4v ja 5v tms. enää niin paljon sairastele. Vaan ne puoltoistavuotiaat korvakierre-räkätippa nenän päässä-lapset