Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä teen tuon 3,5 vuotiaan pojan kanssa????

Vierailija
07.08.2006 |

Minulla oli ennen tottelevainen ja rauhallinen poika. Nykyään hän on aivan mahdoton. EI tottele mitään. Aina saa olla kurkku suorana huutamassa ennen kuin edes vähän jokin menee perille ja hetken päästä taas tehdään jotain mistä juuri on kielletty. Syömisen kanssa temppuillaan, samoin päiväunien. Pikkusiskon kiusaaminen se vasta kivaa onkin ja häntä läpsitään ja tönitään aina ohimennen.

Nyt alkaa jo kärsivällisyys loppua!!! Kaiken lisäksi poika on kuin toinen ihminen kun mieheni on kotona. On iloinen ja reipas. Mikä ihme minussa on vikana, että hän temppuilee ja kiukuttelee minun aikanani?

Käyn parina päivänä viikossa töissä, jolloin isoäiti hoitaa lapsia. Tuolloin meillä pätee isoäidin löyhät säännöt, vaikka olen monesti kertonut meidän säännöistä.

Tunnen olevani epäonnistunut kasvatuksessa kun en saa minkäänlaista otetta poikaani.

Auttakaa!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on siinä, että sinulla on kärsivällisyys lopussa. Yritä totisesti laittaa ne hermot hyllylle ja opetella laskemaan 10-100- tai 1000:een sen lapsen kanssa. Tiedän, ettei se ole helppoa ja käämit sen kun savuaa välillä, mutta et edesauta tilannetta yhtään sillä, että huudat kitapurje lepattaen lapsellesi. Et tällöin näytä kovinkaan hyvää esimerkkiä käyttäytymisestä, vai mitä? Lapsi koettelee sinua, kokeilee rajojaan, koska olet hänen äitinsä ja hän kokee sinut turvalliseksi ihmiseksi. Huonoa käyttäytymistä ei pidä katsoa läpi sormien, mutta yritä muuttaa omia käytöstapojasi ja sitä miten asiat lapsellesi ilmaiset.

Jaksamista!

Vierailija
2/3 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinna palaa kyllä todella helposti ja vaivun tuon 3,5 vuotiaan tasolle. Mutta miten saisin hillittyä itseäni?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän kokeilee rajoja sun kanssa koska olet turvallinen aikuinen, äiti. Mutta sun hermot kestää todennäköisesti paremmin jos näet hänet iloisena välillä, eikä vain " pahantekijänä" . Ainakin minä olen huomannut että silloin kun en jaksa vanhemman lapseni kanssa, niin vastaus ei ole päästä hänestä välillä eroon, vaan päinvastoin viettää enemmän aikaa hänen kanssaan.