Suostuisitko tähän?
Puoliso ehdotti, jos ostamme asunnon, se tulisi kokonaan hänen nimiinsä. Minä saisin asumisoikeuden. Pojat perisi asunnon tulevaisuudessa.
En tiedä mitä ajatella?
Ollaan naimisissa, hoidan lapset kotona.
Kommentit (53)
Älä suostu. Mies on hyväksikäyttäjä. Lastenhoito on rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi missään nimessä asumaan asunnossa joka olisi pelkästään puolisoni nimissä.En edes muuttaisi sellaiseen asuntoon vaan mieluummin asuisin sitten itsekseni.
Miksi? Minä asuin eksän omistamassa asunnossa ja itse säästin rahaa sijoituksiin. Ei kyllä ollut mitään ongelmaa vaikka asunto oli vain puolison nimissä.
Itse näkisin ongelman siinä, että asunto olisi silloin nimenomaan sen puolison. Puoliso saisi tällöin suuremman vallan päättää asuntoon kuuluvista asioista ja jos tulee iso riita, niin puoliso voi vaan huutaa "painu hlvettiin MUN asunnosta". Siitä tulisi mielestäni liikaa valtapeliä, jos asunto otetaan vain toisen nimiin.
Ymmärtäisin tuon, jos toinen olisi jo ostanut asunnon ja asunut siinä, ennen kuin ollaan alettu seurustella, mutta jo pitkässä suhteessa tuollainen kuulostaa törkeältä.
Miehellä on siis helkkarin huono itsetunto, kun kokee tarpeelliseksi käyttää valtaa noin! Kysyisin häneltä siitä, että mistä johtuu ja miten aikoo sitä työstää, jotta liitto voisi jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi missään nimessä asumaan asunnossa joka olisi pelkästään puolisoni nimissä.En edes muuttaisi sellaiseen asuntoon vaan mieluummin asuisin sitten itsekseni.
Miksi? Minä asuin eksän omistamassa asunnossa ja itse säästin rahaa sijoituksiin. Ei kyllä ollut mitään ongelmaa vaikka asunto oli vain puolison nimissä.
Itse näkisin ongelman siinä, että asunto olisi silloin nimenomaan sen puolison. Puoliso saisi tällöin suuremman vallan päättää asuntoon kuuluvista asioista ja jos tulee iso riita, niin puoliso voi vaan huutaa "painu hlvettiin MUN asunnosta". Siitä tulisi mielestäni liikaa valtapeliä, jos asunto otetaan vain toisen nimiin.
Ymmärtäisin tuon, jos toinen olisi jo ostanut asunnon ja asunut siinä, ennen kuin ollaan alettu seurustella, mutta jo pitkässä suhteessa tuollainen kuulostaa törkeältä.
Ei meillä tuollaista ollut, yhdessä suunniteltiin sisustus ja eksä maksoi kaikki isot huonekalut ja minä ostelin sitten jotain pientä. Ja jos olisi tuollaista huutanut, niin eikä olisi ollut se oikea puoliso sitten vaan mielihyvin kamppeet kasaan ja menoksi. Ei ainakaan yhteistä asuntoa tuollaisen ihmisen kanssa. Normi ihminen ei nimittäin tuollaisia huutelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä tuollaista ollut, yhdessä suunniteltiin sisustus ja eksä maksoi kaikki isot huonekalut ja minä ostelin sitten jotain pientä. Ja jos olisi tuollaista huutanut, niin eikä olisi ollut se oikea puoliso sitten vaan mielihyvin kamppeet kasaan ja menoksi. Ei ainakaan yhteistä asuntoa tuollaisen ihmisen kanssa. Normi ihminen ei nimittäin tuollaisia huutelisi.
Sitä ei koskaan tiedä alkaisiko puoliso sellaiseksi. Siksi en ainakaan itse suostuisi.
Mä en näe ongelmaa siinä, että asuu puolison asunnossa. Olettaen tietenkin, että puoliso maksaa kaikki kulut, ja loput menot jaetaan tasapuolisesti. ei siis niin, että sinä esim. Maksaisit kaikki ruoat, koska mies maksaa asumisen.
Itsekin asun puolison asunnossa, koska aspissa ei ollut tarpeeksi ja olen tällä hetkellä hyvin pienituloinen. Mitä mä tässä menetän? Saan sentään asua ilmaiseksi... Olen ehdottanut, että maksaisin edes puolet vastikkeesta, mutta mies ei ole halunnut. Seuraava kämppä sitten 49/51%. Selittäkää joku, mikä tässä on nyt sitä vallankäyttöä ja hyväksikäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me eletään noin. Miehen ok-talo, mies maksaa lainaansa, mä osallistun johonkin kuluihin. Ollaan varmaan loppuikämme kimpassa, ollaan siis tavattu "kypsässä iässä", on avioehto eli jos ero tulis niin mähän tästä sitten mielelläni muuttaisin takaisin omalle kotiseudulle. Mulla ei ole mitään hinkua olla omistamassa tästä talosta mitään.
Eipä tuo mikään ongelma ole, paitsi jos miehellä on lapsia jonkun muun kuin sinun kanssasi. Lesken asumisoikeutta ei voi poistaa millään. Vai meinaatko siinäkin tapauksessa, jos mies kuolee ennen sinua, vain kiltisti häipyä takavasemmalle, että ne oikeat perijät saavat sitten sen talon ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me eletään noin. Miehen ok-talo, mies maksaa lainaansa, mä osallistun johonkin kuluihin. Ollaan varmaan loppuikämme kimpassa, ollaan siis tavattu "kypsässä iässä", on avioehto eli jos ero tulis niin mähän tästä sitten mielelläni muuttaisin takaisin omalle kotiseudulle. Mulla ei ole mitään hinkua olla omistamassa tästä talosta mitään.
Eipä tuo mikään ongelma ole, paitsi jos miehellä on lapsia jonkun muun kuin sinun kanssasi. Lesken asumisoikeutta ei voi poistaa millään. Vai meinaatko siinäkin tapauksessa, jos mies kuolee ennen sinua, vain kiltisti häipyä takavasemmalle, että ne oikeat perijät saavat sitten sen talon ?
Kummallakaan ei ole lapsia, yhdessä eikä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei koskaan tiedä alkaisiko puoliso sellaiseksi. Siksi en ainakaan itse suostuisi.
No jos puoliso onkin luonteeltaan tuollainen kuspää, niin eikö se ole vain hyvä asia, ettei ole yhteistä asuntoa? Kyllä se erolla uhkailisi vaikka olisi yhteinen asunto ja sitten asia on jo monimutkaisempi hoitaa.
Riippuu kuka maksaa? Jos mies maksaa niin tietenkin tulee hänen nimiinsä. Mutta jos molemmat maksatte yhtä paljon niin 50/50 omistus.
Onko tämä taas joku keino heittää vaimo pihalle ?
Sairaan kanssa ei voi elää terveesti.