Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko tähän?

Vierailija
26.12.2020 |

Puoliso ehdotti, jos ostamme asunnon, se tulisi kokonaan hänen nimiinsä. Minä saisin asumisoikeuden. Pojat perisi asunnon tulevaisuudessa.
En tiedä mitä ajatella?

Ollaan naimisissa, hoidan lapset kotona.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat perivät joka tapauksessa hänet, jos hän kuolee ennen sinua. Sinä et peri häntä, mutta saat pitää oman omaisuutesi. 

En ole ihan varma, tarkoittaako tuo "asumisoikeus" yhtään mitään. Leskellä on elinikäinen hallintaoikeus viimeiseen yhteiseen asuntoon, ellei hänellä ole muuta sopivaa asuntoa. Hän saa asua siinä kuolemaansa asti.

Älä suostu tuohon ehdotukseen. Hän aikoo ehkä erota sinusta? 

Vierailija
2/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi eivät saa sinua ulos asunnosta, jos olet leski. Keskellä ikuinen asumisoikeus.

Miehelläsi on joku kiero ajatus ehdotuksen takana. Älä suostu.

Jos eroatte, sinunmkäy huonosti. Eron mahdollisuus vähintään 50%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

zxcv kirjoitti:

Pojat perivät joka tapauksessa hänet, jos hän kuolee ennen sinua. Sinä et peri häntä, mutta saat pitää oman omaisuutesi. 

En ole ihan varma, tarkoittaako tuo "asumisoikeus" yhtään mitään. Leskellä on elinikäinen hallintaoikeus viimeiseen yhteiseen asuntoon, ellei hänellä ole muuta sopivaa asuntoa. Hän saa asua siinä kuolemaansa asti.

Hänelle kaikki on "kilpailua", olen jo aiemmin vaistonnut, ettei tahdo esim. juurikaan yhteistä omaisuutta (etten pääse "hyötymään" hänestä, mutta tottakai hän on hyötynyt minusta jo vuosia, olen ollut tyhmä!).

Inhottaa.

ap

Vierailija
4/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistus tietenkin 50/50.

Vierailija
5/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

zxcv kirjoitti:

Hänelle kaikki on "kilpailua", olen jo aiemmin vaistonnut, ettei tahdo esim. juurikaan yhteistä omaisuutta (etten pääse "hyötymään" hänestä, mutta tottakai hän on hyötynyt minusta jo vuosia, olen ollut tyhmä!).

Hän käyttää sinua työvoimana lasten kasvatukseen ja kodinhoitoon. On mahdollista, että hänellä on myöhemmin suunnítelmissa uusi, nuorempi vaimo. Avioerotilanteessa hän saattaisi kuitenkin joutua maksamaan sinulle tasinkoa, jos omistaisi huomattavasti enemmän. 

Inhottaa.

ap

Vierailija
6/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun siis kuitenkin maksaa tästä asunnosta? Laina olisi tietysti yksin hänen ongelma, älä vaan suostu siihen osallistumaan mitenkään.

Vierailija
7/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

zxcv kirjoitti:

Inhottaa.

ap

Ihan kuin minun ukko! Ja jotenkin niin kavalasti alkuvuosina onnistui tuon tekemään, etten etes tajunnut mistä kaikesta omasta vaikka olin luopunut hänen hyväkseen, ennen kuin oli liian myöhäistä. Varo! Talon kanssa teki myös tuon saman tempun. 

Vierailija
8/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä avioehto? Jos on, erotessa asunto olisi kokonaan miehen omaisuutta riippuen vähän avioehdosta. Et saisi senttiäkään erossa.

Vierailija
9/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä paljon kertonut tilanteesta. Onko teillä siis erilliset rahat ja hän ostaisi asunnon omilla rahoillaan + ottamalla todennäköisesti lainaa vain omiin nimiinsä? Silloin olisi ihan ok, että hän myös yksin omistaa asunnon sekä vastaa lainasta korkoineen. Mitään asumisoikeutta ei ole olemassakaan, mikä hänen pitäisi sinulle myöntää, vaan asumisoikeus syntyy siitä että olet kirjoilla asunnossa. Lapset perivät ja koska olette naimisissa, sinulla säilyy se asumisoikeus puolisosi kuoleman jälkeen.

Jos teillä on yhteiset rahat, niin sitten tilanne on täysin toinen.

Vierailija
10/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zxcv kirjoitti:

Inhottaa.

ap

Ihan kuin minun ukko! Ja jotenkin niin kavalasti alkuvuosina onnistui tuon tekemään, etten etes tajunnut mistä kaikesta omasta vaikka olin luopunut hänen hyväkseen, ennen kuin oli liian myöhäistä. Varo! Talon kanssa teki myös tuon saman tempun. 

Ottiko äijäsi eron saatuaan pääosan omaisuudesta omiin nimiinsä? Joutuiko maksamaan tasinkoa?

Vierailija
11/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä avioehto? Jos on, erotessa asunto olisi kokonaan miehen omaisuutta riippuen vähän avioehdosta. Et saisi senttiäkään erossa.

Niin ap, ja jos mies keksii että tehdäänpä avioehto, niin ymmärräthän, ettet allekirjoita!

12/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

zxcv kirjoitti:

Juuri näin, ehdota sille kus###lle, että laitetaan asunto vain sinun nimiisi.

Vierailija
13/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

zxcv kirjoitti:

Inhottaa.

ap

Olet vaistonnut, mutta et tee mitään. Hän on hyötynyt sinusta jo vuosia, mutta et tee mitään.

Miksi nytkään tekisit mitään?

Vierailija
14/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zxcv kirjoitti:

Inhottaa.

ap

Olet vaistonnut, mutta et tee mitään. Hän on hyötynyt sinusta jo vuosia, mutta et tee mitään.

Juuri nyt sinun pitää lopultakin havahtua ja kieltäytyä hänen ehdotuksestaan. Hän saattaisi jopa vaatia sinulta "vuokraa" asumisestasi saman katon alla. Niin tulisit kartuttaneeksi hänen omaisuuttaan samalla, kun hoidat kotia ja lapsia "ilmaiseksi". Hän saattaa jonain päivänä kiikuttaa nokkasi alle avioehtosopimuksenkin, silloinko sinä allekirjoittaisit? Sitten hän katsoisi itselleen nuoremman ja lemppaisi sinut, kun olet tullut "tarpeettomaksi". Tämä on pahin skenaario.

Vierailija
15/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi missään nimessä asumaan asunnossa joka olisi pelkästään puolisoni nimissä.En edes muuttaisi sellaiseen asuntoon vaan mieluummin asuisin sitten itsekseni.

Vierailija
16/53 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi ostaa asunnon ja sinä oman asumisoikeusasunnon. Mitäs sitä turhaan kartuttamaan toisen omaisuuksia. Jos olette avioliitossa ja mies pelkää, että hyödyt liitostanne niin kertoo aika paljon suhteen tilasta.

Mies taitaa suunnitella eroa tai jotain muuta juonta takana. Ei tuo ainakaan rakastavan aviopuolison toiminnalta kuulosta. Sinä taidat vain olla hyväksikäytettävä maksaja tuossa kuviossa? Eroa.

Vierailija
17/53 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi voi ostaa asunnon ja sinä oman asumisoikeusasunnon. Mitäs sitä turhaan kartuttamaan toisen omaisuuksia. Jos olette avioliitossa ja mies pelkää, että hyödyt liitostanne niin kertoo aika paljon suhteen tilasta.

Mies taitaa suunnitella eroa tai jotain muuta juonta takana. Ei tuo ainakaan rakastavan aviopuolison toiminnalta kuulosta. Sinä taidat vain olla hyväksikäytettävä maksaja tuossa kuviossa? Eroa.

Miehen luonteessa jokin rikki? Ei luota kehenkään, epäilee kaikessa olevan taka-ajatuksia.

Olen syytetty ja epäilty, ilman että annan mitään aihetta. Jo lähtökohta hänellä on, että minä teen jotain, jolloin pääsen "hyötymään" hänestä, ja tämän estääkseen, hän pelaa niin ettei mitään yhteistä omisteta?

En voi edes "puolustaa" itseäni, kun hän alkaa: "se koira äläh-tää, johon kalikka kalah-taa"! (isänsä puhuu äidillensä noin), ja tämän jälkeen olen automaattisesti kiero pahoja suunnitteleva, koska avasin suuni, hänen mielestä jos olisin ollut hiljaa, niin minulla ei olisi taka-ajatuksia.

ap

Vierailija
18/53 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lkjh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

zxcv kirjoitti:

Inhottaa.

ap

Juuri nyt sinun pitää lopultakin havahtua ja kieltäytyä hänen ehdotuksestaan. Hän saattaisi jopa vaatia sinulta "vuokraa" asumisestasi saman katon alla. Niin tulisit kartuttaneeksi hänen omaisuuttaan samalla, kun hoidat kotia ja lapsia "ilmaiseksi". Hän saattaa jonain päivänä kiikuttaa nokkasi alle avioehtosopimuksenkin, silloinko sinä allekirjoittaisit? Sitten hän katsoisi itselleen nuoremman ja lemppaisi sinut, kun olet tullut "tarpeettomaksi". Tämä on pahin skenaario.

En yhtään ihmettelisi jos vaatisikin "vuokraa", hän haluaa että kaikki valta on hänellä, etten pääse samalla tasolle missään tilanteessa. Tasa-arvoa ei ole, se on miehen noloutta kuulema.

Minun mielipiteitä ei kuuntele tärkeissä asioissa.

ap

Vierailija
19/53 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä paljon kertonut tilanteesta. Onko teillä siis erilliset rahat ja hän ostaisi asunnon omilla rahoillaan + ottamalla todennäköisesti lainaa vain omiin nimiinsä? Silloin olisi ihan ok, että hän myös yksin omistaa asunnon sekä vastaa lainasta korkoineen. Mitään asumisoikeutta ei ole olemassakaan, mikä hänen pitäisi sinulle myöntää, vaan asumisoikeus syntyy siitä että olet kirjoilla asunnossa. Lapset perivät ja koska olette naimisissa, sinulla säilyy se asumisoikeus puolisosi kuoleman jälkeen.

Jos teillä on yhteiset rahat, niin sitten tilanne on täysin toinen.

En ehkä ymmärrä erilliset/yhteiset rahat merkitystä?

Molemmat maksaa laskuja, ostaa ruokaa jne. Mies tietysti enemmän, koska isompi palkka.

Hänen mielestä hän siten saa päätösvallan muihinkin asioihin.

ap

Vierailija
20/53 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne pojatkaan asuntoa saa jos. Vaikka jättää ne testamentin. Ulkopuolelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan