Lapsettomat häät...
En halua keskustella siitä, saako pari pitää lapsettomat häät vai ei. Tottakai saa, jos niin haluavat. Itse en pitänyt, enkä pitäisi.
Enemmän mietin sitä, että kun kuukausi sitten sain ekan kerran kutsun lapsettomiin häihin ja poikamme tasan 1v....että että....en haluaisi jättää häntä häiden ajaksi hoitoon. Ainoa paikka, jossa hän on ollut muutaman kerran hoidossa ja joka on hänelle tuttu ja turvallinen hoitopaikka, on mummola. Häiden aikaan mummo on kuitenkin ulkomailla. En haluaisi alkaa keksiä lapselle jotain muuta paikkaa, jossa hoitaja ei ole lapselle niin tuttu. Miettisin vain koko häiden ajan miten lapsi voi. Onko ok jos jätän menemättä?
Kommentit (55)
Kirkkoon voi tulla kuka tahansa, mutta sielläkin kannattaa lapsi pitää hiljaa ettei käy kuten tuttujen häissä. Piti olla lapsettomat bileet, pari kaveria toi pienet lapsensa kirkkoon ja tietty ne lapset piti meteliä. Ennen vihkikaavaa morsian kääntyi ja ilmoitti väelle, että "jos te kiljuvien lasten kanssa tänne häitä häiritsemään tulleet ette lähde lastenne kanssa ulos juuri nyt, niin vihkiminen keskeytyy tähän eikä hääjuhlaa tule".
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:08"]Kirkkoon voi tulla kuka tahansa, mutta sielläkin kannattaa lapsi pitää hiljaa ettei käy kuten tuttujen häissä. Piti olla lapsettomat bileet, pari kaveria toi pienet lapsensa kirkkoon ja tietty ne lapset piti meteliä. Ennen vihkikaavaa morsian kääntyi ja ilmoitti väelle, että "jos te kiljuvien lasten kanssa tänne häitä häiritsemään tulleet ette lähde lastenne kanssa ulos juuri nyt, niin vihkiminen keskeytyy tähän eikä hääjuhlaa tule".
[/quote]
Aika törkeää käytöstä sukulaisilleen/ystävilleen/perheelleen. Ihmiset on niin herkkiä nirppanokkia nykyään. Saari kaukana kaikesta ja hääparin lisäksi pappi olisi hyvä vaihtoehto tällaisille morsiamille. Mahtoi vanhemmat olla ylpeitä tyttärestään...
Mennäänkö armeijaan nykyään 1-vuotiaana?! Mun poika on kohta kolme, eikä ole tullut kutsuntalappua, joutuukohan se kohta linnaan sotilaskarkuruudesta?
Apua, mitä mä nyt teen, oon ihan hermona täällä!
Mennäänkö armeijaan nykyään 1-vuotiaana?! Mun poika on kohta kolme, eikä ole tullut kutsuntalappua, joutuukohan se kohta linnaan sotilaskarkuruudesta?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:17"]Mennäänkö armeijaan nykyään 1-vuotiaana?! Mun poika on kohta kolme, eikä ole tullut kutsuntalappua, joutuukohan se kohta linnaan sotilaskarkuruudesta?
[/quote]
Juu ja ellei 1-vuotiaana oo palloteltu ihmiseltä toiselle niin ennen armeijaa ei sitten itsenäisty :D Ollaan pilattu nyt lapsemme ;)
Tää on kyllä niin perseestä että syyllistetään ihmistä siitä, että hän haluaa huolehtia siitä, että hänen lapsensa on hyvässä hoidossa. Hän on jopa valmis jättämään omat huvitukset väliin jotta lapsen on hyvä olla. Tässä sitten pohditaan vaan miten itsekäällä morsiamella on opikeus streriileihin prinsessa-tylsyys-häihinsä. Huoh ja voih. Toivottavasti ei hääpari saa itse lapsia, ettei tarvitse niiiden kiljumista kuunnella.
Pitänee kysyä kaverilta, jotta sopiiko tulla koirien kera kirkkoon. En haluaisi laittaa hoitoon vain siksi, että mulle rakkaimpia ei ole kutsuttu. Taidanpa jättää menemättä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:47"]
Minulle lapseni olisi ykkönen. Jos on lapsettomat häät, en menisi ollenkaan häihin, vaan olisin lapseni kanssa. On ihan perusteltua jättää hyvällä omallatunnolla menemättä, koska lapsi on noin pieni, eikä ole ollut vierailla aiemmin hoidossa.
[/quote]
Tuolla perusteella lasta ei vo laskea armeijjaan, kun se ei ole aiemmin ollut vierailla hoidossa.
[/quote]
Mutta eivät kai lapset vuoden vanhoina armeijaan joutune menemään, vai kuinka? Ainakin kaikki tuntemani armeijaikäiset ovat olleet parikymppisiä, eivät siis enää lapsia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:40"]
monesti nämä lapsettomat häät koskee sitä juhlaosiota eli kirkkoon voi lapsen ottaa mukaan ja moni ottaakin. lasten on hyvä oppia juhlakäyttäytymistä jne etteivät ole sitten 15v ekaa kertaa kirkossa möllistelemässä. musta on kyllä ihanaa tälläytyä joten siksikin häät on kivoja. jos on hyvä ystävä niin lähtisin "todistamaan" vihkimisen ja jättäisin juhlan väliin. jos ei niin rakas niin voit jättää kokonaan menemättäkin.
[/quote]
Päinvastoin, sinne kirkkoon kakaroita ei kaivata huutamaan!
[/quote]
Niinpä. Jos minun häihini joku ottaisi vihkimisosioon lapsen mukaan, vaikka on pyydetty tulemaan ILMAN lapsia, pyytäisin kaasoa poistamaan lapsen vanhempinen kirkosta vihkimisen ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:29"]
monesti nämä lapsettomat häät koskee sitä juhlaosiota eli kirkkoon voi lapsen ottaa mukaan ja moni ottaakin. lasten on hyvä oppia juhlakäyttäytymistä jne etteivät ole sitten 15v ekaa kertaa kirkossa möllistelemässä. musta on kyllä ihanaa tälläytyä joten siksikin häät on kivoja. jos on hyvä ystävä niin lähtisin "todistamaan" vihkimisen ja jättäisin juhlan väliin. jos ei niin rakas niin voit jättää kokonaan menemättäkin.
[/quote]
[/quote]
Niinpä. Jos minun häihini joku ottaisi vihkimisosioon lapsen mukaan, vaikka on pyydetty tulemaan ILMAN lapsia, pyytäisin kaasoa poistamaan lapsen vanhempinen kirkosta vihkimisen ajaksi.
[/quote]
No, kirkko on toki julkinen paikka. Mutta jos kutsuttu yhtään kunnioittaa hääparia, on tällä pyynnöstä älyä poistua lapsineen kirkosta. Tuskin juhliin on tervetullut henkilö, joka haluaa väkisin pilata toisten vihkiseremonian. Sellaisiin ihmisiin kannattaa katkaista välit.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vaikka vieras olisi etukäteen kysynyt voiko tulla kirkkoon lapsen kanssa ja olisit myöntynyt?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:06"]
No en ehkä 1v:tä veisi kirkkoonkaan jos pari nimenomaan toivoo lapsettomia häitä, lapsi kuitenkin tod.näk. sählää kirkossa ja pitää ääntä, vaikkei huutaisikaan.
[/quote]
Mutta voihan sitä aina kysyä, että voiko ottaa sentään lapsen kirkkoon ja jos ei käy, niin sitten vaan kertoo, että ei nyt onnistu osallistuminen, koska lapsella ei ole hoitopaikkaa.
[/quote]
Jos pari haluaa lapsettomat häät, niin on tosi typerää alkaa kysellä ja vonkua, että saadaanko me tulla edes kirkkoon!
Minä menisin myös yksin häihin ja mies hoitaisi lasta kotona. En minäkään olisi laittanut 1-vuotiasta vieraaseen paikkaan yöhoitoon, ymmärrän hyvin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:06"]
No en ehkä 1v:tä veisi kirkkoonkaan jos pari nimenomaan toivoo lapsettomia häitä, lapsi kuitenkin tod.näk. sählää kirkossa ja pitää ääntä, vaikkei huutaisikaan.
[/quote]
Mutta voihan sitä aina kysyä, että voiko ottaa sentään lapsen kirkkoon ja jos ei käy, niin sitten vaan kertoo, että ei nyt onnistu osallistuminen, koska lapsella ei ole hoitopaikkaa.
[/quote]
Jos pari haluaa lapsettomat häät, niin on tosi typerää alkaa kysellä ja vonkua, että saadaanko me tulla edes kirkkoon!
[/quote]
Meille on tulossa lapsettomat häät. Parilla kaverilla on pieniä lapsia ja kerrottiin heille jo itse, että kirkkoon ovat tervetulleita, mutta hääjuhla halutaan pitää lapsettomina. Ja tuossakin on vielä poikkeuksena kaveri, jolla on n. kuukauden ikäinen vauva häidemme aikaan. Hän ei tiedä pääseekö siis häihin lainkaan, mutta on tervetullut myös hääjuhliin vauvansa kanssa.
Meitä on erilaisia ihmisiä ja niinpä on tyhmää tehdä oletuksia, kun varmuuden saa kysymällä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:42"]Voi perkele! Siinä taas yksi typerä ämmä tekee lapselleen valtavan karhunpalveluksen kasvattamalla tämän mammanpojaksi, joka roikkuu äitinsä tississä vielä armeijaiässäkin. Kyllä lapsen voi päiväksi (tai vaikka pariksikin) ihan hyvin hoitoon jättää, kunhan löytyy luotettava hoitaja, joka huolehtii lapsen perustarpeista. Mistä helvetistä näitä lapsiaan pumpulissa kasvattavia matameita oikein sikiää?
[/quote]
Eiköhän tuon vielä ehdi hoitoon jättää. Miks vuoden ikäisen pitäis jo olla hoidossa siellä täällä jos äidistä se ei oo hyvä Idea? Ei oo maailmanloppu missata yksiä häitä jossei sinne lapsia haluta.