Ärsyttää kun teinin jäljiltä on joka aamu keittiössä kaikki valot päällä ja kaapinovet auki!
Siis oikeasti. Mitenkä vaikeata voi olla sulkea perässään kaapin ovia ja valoja?!
Alan epäilemään näinköhän tuosta tulee ihmistä ensinkään.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsi, keittiössä palaa vieläkin valo, ja pari kaapinovea näkyy jääneen auki. Mut ihan sama, en mä ny jaksa nousta tästä sohvalta.
Mullakin jää, mutta jos se loukkaisi minulle tärkeitä ihmisiä, tuntisin oloni tosi epämukavaksi!
Minua loukkaa, jos ovia suljetaan ja valoja sammutellaan. Tulee tunne, että yritetään salata jotain.
Jos olet perheen vanhempi, opetat tietenkin lapsesi pitämään valot päällä ja kaapinovet auki.
Jos olet perheen lapsi, toimit kuten vanhempasikin toimivat ja omassa asunnossasi voit sitten toimia toisin.
Sitä kutsutaan tottelemiseksi ja vanhempien kunnioittamiseksi, joka suurelta osalta palstalaisista tuntuu olevan hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsi, keittiössä palaa vieläkin valo, ja pari kaapinovea näkyy jääneen auki. Mut ihan sama, en mä ny jaksa nousta tästä sohvalta.
Mullakin jää, mutta jos se loukkaisi minulle tärkeitä ihmisiä, tuntisin oloni tosi epämukavaksi!
Minua loukkaa, jos ovia suljetaan ja valoja sammutellaan. Tulee tunne, että yritetään salata jotain.
Jos olet perheen vanhempi, opetat tietenkin lapsesi pitämään valot päällä ja kaapinovet auki.
Jos olet perheen lapsi, toimit kuten vanhempasikin toimivat ja omassa asunnossasi voit sitten toimia toisin.
Sitä kutsutaan tottelemiseksi ja vanhempien kunnioittamiseksi, joka suurelta osalta palstalaisista tuntuu olevan hukassa.
Totteleminen ja kunnioittaminen eivät ole mitään itseisarvoja. Järkeviä sääntöjä noudatetaan ja kunnioituksen ansainneita vanhempia kunnioitetaan, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totteleminen ja kunnioittaminen eivät ole mitään itseisarvoja. Järkeviä sääntöjä noudatetaan ja kunnioituksen ansainneita vanhempia kunnioitetaan, ei muuta.
Pieni lapsi kunnioittaa automaattisesti vanhempiaan.
Jos vanhemmilta puuttuu kyky kasvattaa lapsia rakkaudella ja RAJOILLA, lasten kunnioitus vanhempiaan kohtaan vähenee ja palstan kirjoituksista päätelleen lakkaa kokonaan teini-iässä.
Järkevät säännöt vaihtelevat perheestä toiseen, mutta suurimmalle osalle ihmiskuntaa pätevät säännöt, kaappien ovet suljetaan avaamisen jälkeen ja suurimassa osassa maapalloa myös valot osataan sammuttaa lähtiessä huonetilasta, ihan jo energiansäästönkin kannalta.
Ellei teini ole oppinut tätä sääntöä jo pikkulapsena, kyse on kunnioituksen puutteesta vanhempia ja yhteistä kotia kohtaan.
Siihen auttaa vanhempien auktoriteettiaseman palauttaminen jos se vielä on siinä vaiheessa mahdollista.
Todennäköisimmin kunnioitus vanhempia kohtaan on kadonnut jo varhemmassa lapsuudessa ja syypäinä siihen ovat vanhemmat jotka eivät osaa asettaa lapsilleen rajoja kuinka yhteisessä kodissa tulee käyttäytyä.
Eihän vanhempien tarvitse tehdä muuta kuin käydä ovi auki vessassa. Teiniltä tulee huutoa, että laittakaa se ovi kiinni.