Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäi taas tortut ja piparit syömättä

Vierailija
26.12.2020 |

Omat gluteenittomat piparit söin. Mies ja poika söi vain 2 torttua, jäi 8 syömättä ja pipareita iso kasa. En olisi leiponut, mutta molemmat halusivat, että leivon ja lapsi osallistui leipomiseen. Käykö teille näin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on vapaa tahto. Tai sitten ei,olet orja.

Vierailija
2/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit on ihan hyviä vielä uuteen vuoteen, ehtii niitä syödä. Meillä ei edes tehdä torttuja kuin yksille kahville 2/henkilö, koska ei niitä jakseta tai haluta enempää syödä. Ihan vaan valmiista levyistä otetaan sulamaan sopiva määrä. Lopuista voi tehdä myöhemmin pastejoita. Meillälkin 1 gluteeniton, hän ei pidä pipareista ja torttujen sijaan toivoi pastejoita, mitä tein hänelle siitä kaupasta saatavasta valmistaikinasta. Kolme normiruokavaliolla. Pipareita on vielä kasa, mutta kyllä ne ajan myötä menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä joku haluaa jotain välttämättä jouluksi, niin hän saa ihan itse sen tehdä. En paista torttuja kun yhden pellilisen ennen joulua, pipareita ei ole ollenkaan. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Vierailija
4/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortuissa ja pipareissa suurin nautinto on usein se niiden tekeminen. Lapsille se on kuin askartelua. Minä en syö koskaan kumpiakaan, joten niin kauan leivotaan, kun mieheen ja lapsiin uppoaa..

Vierailija
5/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tortuissa ja pipareissa suurin nautinto on usein se niiden tekeminen. Lapsille se on kuin askartelua. Minä en syö koskaan kumpiakaan, joten niin kauan leivotaan, kun mieheen ja lapsiin uppoaa..

Näin se on, että poika tykkää niitä tehdä. Täytyisi vaan keksiä joku joka syö. Ennen annoin ne joulupöydästä appivanhemmille mukaan, mutta he ovat jo kuolleet. ap

Vierailija
6/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit säilyy peltilaatikossa pitkään kuten muutkin pikkuleivät. Torttuja kannattaa paistaa vain tarpeen mukaan.

Vierailija
7/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sinä keliaakikkona voit leipoa gluteenia sisältävistä jauhoista? Eikö ne pidä pitää ihan erillään, gluteenia sisältävät leipomiset ja gluteenittomat?

Vierailija
8/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sinä keliaakikkona voit leipoa gluteenia sisältävistä jauhoista? Eikö ne pidä pitää ihan erillään, gluteenia sisältävät leipomiset ja gluteenittomat?

Kyllä mä voin ihan hyvin leipoa ja erillään mä ne tietysti pidänkin enkä syö kuin gluteenittomia. Ei ole mitään oireita tullut, vaikka olen todella herkkä oirehtimaan. ap

Vierailija
9/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin ihan hyvin leipoa ja erillään mä ne tietysti pidänkin enkä syö kuin gluteenittomia. Ei ole mitään oireita tullut, vaikka olen todella herkkä oirehtimaan. ap

No sitten olet aika erikoinen keliaakikko, mutta sinullahan muutkin sairaudet ovat aina vähän erikoisempia kuin muilla. 

Vierailija
10/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten olet aika erikoinen keliaakikko, mutta sinullahan muutkin sairaudet ovat aina vähän erikoisempia kuin muilla. 

En ole mitenkään erikoinen. Tiedän muitakin keliaakikkoja, jotka leipovat tavallisia juttuja muille. Mulla on tämä sairaus ihan tähystyksellä todettu ja jos syön vahingossa vähänkin jotain tavallista, niin ripuloin ja oksennan koko vuorokauden. ap

Vierailija
11/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin torttuja pienehkön erän ja tulivat syötyä. Piparit säilyvät kannellisessa rasiassa ja niitä voi napsia ensi viikollakin. Leipomani maustekakku on melkein syöty ja säilyy vielä pitkään.

Vierailija
12/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaikinasta tehdyt piparit ovat pahoja, itse en taikinaa viitsi tehdä ja ostan kantolan voilla leivottuja pipareita, ihania, aivan itsetehdyn makuisia.

Vierailija
13/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pakastimeen ja sieltä sitten tarjolle vähän kerrallaan pitkin vuotta. Ei se ole ihmekään, että jouluna jää syömättä kun on niin paljon kaikkea muuta. Mutta kyllä ne kevään mittaan alkaa kummasti maistua, varsinkin jos sanoo, että muuta herkkua ei osteta ennen kuin ne on syöty.

Vierailija
14/14 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy. Teinit ja mies syö. Itse söin muutaman piparin ja muutaman tortun. Paino nousi 2 kg kahdessa päivässä. Nyt palasin taas laihikselle.