Kuinka todennäköisesti olen raskaana?
Synnytyksestä jotain kaksi ja puoli kuukautta. Imetän (enimmäkseen täysimetys, taukoa ollut vain jos minulla on ollut jotain menoa ja isänsä ruokkinut pullosta). Aloitin minipillerit mutta jouduin lopettamaan ne sivuvaikutusten vuoksi. Kun otin viimeisen minipillerin, sinä päivänä alkoi kuukautiset. Olikos se niin että nuo minipillereillä tulleet kuukautiset eivät sisällä ovulaatiota ollenkaan?
Vuotoa oli viikon verran, ja sinä päivänä kun vuoto loppui olin yhdynnässä ilman ehkäisyä. Minulle ei siis sovi kondomi (järkyttävä kipu materiaalista, lateksiton tai tavallinen, liukuvoide ei auta vaikka sitä mättäisi tuubillisen) eikä minipillerit, kierukkaa en vielä saa. Tiesin erittäin hyvin että on ääliömäistä painella menemään ilman ehkäisyä, mutta se siitä.
Jälkiehkäisyä en ottanut, koska keltarauhashormonit lopettivat maidontuotannon kokonaan ja oletettavasti olisin saanut samat muut sivuvaikutukset kuin minipillereistä (ja toivoin että se olisi kuitenkin tarpeeton).
Nyt tässä sitten jännätään ilmaantuuko juhannukseen mennessä plussa tikkuun. Sinänsä ei kaduta että tuo hetken hairahdus ehkä pelasti parisuhteen (olen kiukkuinen puutteessa ja luulin että kivut tarkoittavat seksielämän olevan lopullisesti ohi). Mutta rankkaa tulee olemaan jos lapsilla on vajaa vuoden ikäero.
Veikkauksia, ollaankohan tässä nyt raskaana? Saa myös ehdottaa vinkkejä ehkäisyyn jatkossa. Hormonikierukka ei sovi, minipillerit ei sovi, kumi ei sovi.
Kommentit (5)
Mulla on saman ikäinen vauva ja mulle ainakin sanottiin että kierukan vois laittaa, kohtu on palautunut normaali mittoihin. On varmasti raskasta kun ei mikään ehkäisy sovi.
Ootko kokeillut kierukkaa? Mulle sanottiin että jos minipillerit ei sovi niin kierukka voi sopia.
Meidän kaupungin perhesuunnitteluneuvolassa sanottiin että eivät kierukkaa laita ennen kuin synnytyksestä 5kk koska vasta sitten turvallista. Tämän siis sanoivat puhelimessa, minua näkemättä.
ap
Olisin saanut kierukan heti jälkitarkastuksen yhteydessä. Sain lääkäriltä sen käsityksen että se riippuu juuri tuosta kohdun koosta. Ihmettelin tätä vähän itsekkin kun poika syntyi kiireellisellä sektiolla.
Meillä olis lapsiluku täynnä mutta en halua vielä hormooneja kun imetän. Niinpä meillä mennään pienellä riskillä, menkat alkaneet joka kerta kaks kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Jos nyt sitten tulee poikkeus niin meille on tarkoitettu vielä yksi lapsi :)
Uppista