Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte (kaverin auttamisesta)

Vierailija
26.05.2014 |

Kaveri tuo perjantaina räkänokkaisen lapsena meille hoitoon. Muuten se olisi hauska viikonloppujuttu lapsille, mutta meidän esikoisella lauantaina yleisurheilukisat, enkä tietenkään halua hänen sairastuvan.

Kaverin lapsi on tosiaan aina kipeä, vähintään nuhassa ja yskässä. Hän on yksinhuoltaja ja menossa perjantai-iltana erääseen koulutustilaisuuteen, mikä on pakollinen erääseen paikkaan työllistymisen kannalta. Hän on todella tiukilla, joten lupauduin auttamaan.

Olisiko ollut oikein kuitenkin kieltäytyä? Jotenkin alkoi jälkikäteen harmittaa, koska on oikeasti vaarana, että esikoisen kisat menevät plörinäksi tämän vuoksi. :( Harmittaa jälkikäteen, että lupauduin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano nyt ainakin ajoissa, ettet ota lasta hoitoon.

Vierailija
22/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:28"]

Jos et halua kaverin lasta hoitaa, opettele sanomaan ei.

[/quote]

Normaalisti se ei olisi ongelma, mutta kun tiedän että tästä on kiinni koko perheen talous ja heillä ei ole tässä kaupungissa yhtäkään toista, joka voisi auttaa. Moraalinen pakote suostua.

ap

[/quote]

Teet mielessäsi itsestäsi korvaamattoman. Usko pois, maailma jatkaa pyörimistään, vaikkei aina olekaan saatavilla.

Jos yleensäkin lapsi on pitkittyneesti sairas, tulisi kaverisi viedä lapsi lääkäriin.

[/quote]

Hänelle olen korvaamaton tässä asiassa. Olen hänen ainoa turvaverkkonsa ja lapsen isä on poissa. Ilman minua hän ei pääse 30 hengen koulutukseen. Muuten en toki ole korvaamaton vaan läpeensä paska kuten joku tiesi kertoa. ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva "luotettava" ystävä kun levittelee asioita täällä kaikkien nähtäville.. vähänkö hei noloa!

Vierailija
24/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaikella kunnioituksella. Etkö sinä aikuinen ihminen osaa sanoa nätisti, mitä tällaisessa tilanteessa pitää sanoa? Etkö löydä sanoja? Miksi levittelet kaverisi asioita täällä netissä, etkö pelkää että hän näkee?

Vierailija
25/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö itse "lainaamaan" omasta turvaverkostasi? Sun vanhemmat vaikka, tai mukava naapurinmummo voisi jopa ilahtua pienen taaperon kanssa puuhailusta.  Onko kenelläkään kaverillasi teiniä, joka voisi hoitaa räkänokkaa taskurahasta? Jos kysymys kaverisi rahapulasta, niin maksa vaikka itse se palkka. Se, että koet olevasi ainoa apu, ei tarkoita, että sun pitäisi olla itse se hoitaja.

Kysymys: Miten kaverisi ratkaisisi koulutukseen menon, jos olisit vaikkapa lomareissulla? Sairaana? Jäisikö koulutus sitten todellakin väliin vai löytyisikö idea vaikka soittaa MLL:n lastenhoitajille...

Vierailija
26/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tosi kipeä ja pelkäät, että omasi saavat tartunnan, sanot, että valitettavasti et voi ottaa kipeää lasta hoitoon omien lastesi terveyden kustannuksella.

Jos voit auttaa ja lapsella on vain joku pikku nuha, niin sitten otat lapsen hoitoon.

Ei se yksi koulutuksesta pois jääminen voi kaataa koko perheen taloutta ja äidin uraa.

Vierailija
27/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna vielä varmistaisin lähempänä ajankohtaa, että onhan lapsi varmasti täysin terve. Jos ei, niin sanoisin, etten mielelläni ottaisi meille sairasta lasta. Voisitte tilata heille esim. MLL:n hoitajan ja vaikka auttaisit kaveria kustannuksissa, ellei hänellä muuten olisi hoitajaan varaa. Ymmärrän AP:n ongelman oikein hyvin.

Vierailija
28/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:21"]

Jos lapsesi saa tartunnan perjantaina niin lauantaiksi ei ehdi vielä sairastua. Jos nuha tulee niin vasta seuraavalla viikolla, korkeintaan sunnuntaina.

[/quote]

Olet todella myöhässä, jos vasta perjantaina varjelet sairastumiselta.

Kaikki maailman räkätaudit tarttuvat niin helposti, että turhaan säilöt omaa lastasi umpiossa. Parempi keino olisi tehostaa vastustuskykyä.

Vierailija
29/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille ei kelpaa kuka tahansa naapurin teini hoitamaan. Ymmärrän sen hyvin, koska ei itsellenikään kävisi. Lapsensa on kuitenkin vielä pieni ja tarvii vahvempaa vahtimista kuin 5-vuotias. Kai tässä voisin maksaa ulkopuolisen hoitajankin mutta se alkaa mennä jo oman oikeustajun ylitse.

ap

Vierailija
30/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä ryhtyä vetämään perässä jotain ihmisiä jos tahtoo.

Vierailija
31/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo luvannut ja ei se urheilija heti kipeeksi tule ja sano sille koululaiselle menee vaikka kaverin luokse. Luuletko että saa viimetinkaan lapsellensa hoitajan.

Älä lupaa jos et lupaustasi pysty pitämään.

T. Kilpauimarin äiti joka ei todellakaan ymmärrä sooloiluasi.

Vierailija
32/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiva kun autat noin paljon ja ymmärrän huolesi, mutta jos urheileva lapsi saa tartunnan pe niin tauti ei ehdi puhjeta lauantaiksi. Eli tämä kerta menee todennäköisesti ihan ok. Ehkä voisit pitää pikkulapsia vähän erillään isommasta. 

Vierailija
33/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:37"]Olet kiva kun autat noin paljon ja ymmärrän huolesi, mutta jos urheileva lapsi saa tartunnan pe niin tauti ei ehdi puhjeta lauantaiksi. Eli tämä kerta menee todennäköisesti ihan ok. Ehkä voisit pitää pikkulapsia vähän erillään isommasta. 

[/quote]

Menee siinä kuitenkin ensi viikon harjoitukset samalla. Autan toki kun jo lupasin.

Ap

Vierailija
34/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmarran ap:ta ja sen ettei halua tartuttaa lapsiaan. Vaikka se ei kiva olekaan niin ehka voisit vihjata kaverillesi ettei han voi luottaa siihen etta pystyt aina hoitamaan vaan hanen pitaisi etsia muitakin vaihtoehtoja.

Itsellani oli kaveri jonka lapsia hoidin usein vastaavista syista kunnes huomasin etta minusta oli tullut vain ilmainen lapsenvahti, jolle lapset voi tyrkata milla vain verukkeella koska hanella ei ollut muita tukihenkiloita. Itsellani oli tuolloin kolme alle koulu ikaista ja mm pyysi voisinko hoitaa hanen lastaan koska hanella oli koulua, mutta ei maininnut etta silloinen miehensa oli vatsataudissa kotona. Onneksi kysyin tarkempaan jolloin syy selvisi mutta vastuutonta edes kysya minulta tietaen tasan tarkkaan etta tuolloin olisi tartuttanut koko meidan perheen. Toisen kerran sopi itselleen harrastuksia ja vain ilmoitus luonoisesti ilmoitti etta toisi lapset hoitoon se ja se paiva, ilman mitaan kysymisia. samoin halusi tehda vapaaehtois toita yhtena paivana viikossa ja jalleen kerran mina olin hanen valintansa lapsen vahdiksi, minka ilmaisi kuin se olisi joku suuri palvelus minulle. Jostain syysta ei olla enaa yhteydessa...

Yritin vain sanoa etta varo ettei sinulle kay samoin koska ystavyyden kuuluisi olla vastavuoroista.

Vierailija
35/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kuukausi sitten luvanntu hoitaa lasta, niin ei se tarkoita, että automaattisesti hoidat myös silloin, jos lapsi on sairaana. Itse en veisi sairasta lasta kellekään hoitoon.

Vierailija
36/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ymmärrän, että sua harmittaa jos ne kisat menee piloille. Voisithan sä kysyä, että oisko hällä ketään muuta kelle saada lapsi hoitoon, koska teillä ois nyt tällänen tilanne, mutta jos ei oo niin sit suostut auttamaan.

Kuinka tärkeät ne kisat on? kilpaileeko lapsi virallisesti jossain huippu urheilija sarjassa? jos ne ois pelkät koulun kisat, niin ei varmaan haittaa vaikka sairastuisikin...

Joskus sairastettu flussa on vain tervettä. Se kasvattaa vastustuskykyä uusia pöpöjä vastaan. :)

Ja mä uskon jos lapsesi saisi päättää, niin mielummin hän kaverin kanssa on, kun lähtisi välttämättä kilpailemaan...

Joten ehkä yks kilpailu lapsilla sinne sun tänne?

Aikuisten työjutut vähän tärkeempiä, koska ilman työtä ei oikeen elä ja palkan saanti lapsi perheillä on tärkeää. Ja jos hyvä ystävä on, niin tottakai auttaa ja jeesaa vaivatta. :)

Vierailija
37/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nyt suosittelen että opettelet käyttämään järkeä ja sanomaan ei. Eihän kenenkään tarvii kipeetä lasta ottaa hoitoon tartuttamaan kaikkia muita. Ja toisekseen, jos sen sun kaverin lapsi kerta on koko ajan kipeenä niin mars lääkäriin ja tutkimaan miksi se aina kipeenä on. 

Vierailija
38/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:28"]

Jos et halua kaverin lasta hoitaa, opettele sanomaan ei.

[/quote]

Normaalisti se ei olisi ongelma, mutta kun tiedän että tästä on kiinni koko perheen talous ja heillä ei ole tässä kaupungissa yhtäkään toista, joka voisi auttaa. Moraalinen pakote suostua.

ap

[/quote]Tottakai suostu ääliö.

Muista hyvä käsihygienia ja eiköhän oma lapsesi pysy sitten terveenä. Katot vaan etteivät jaa tikkareita toistensa suihin.

Vierailija
39/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten vastavuoroista tuo auttaminen on? Vastaustesi perusteella vaikutat ihmiseltä, joka kiltisti auttaa aina pyydettäessä, vaikka joutuisi sitten itse ongelmallisiin tilanteisiin.

Sairaan lapsen paikka on toipumassa. Eihän esimerkiksi päiväkoditkaan ota sairaita lapsia hoitoon. Lapsen vanhempien tehtävä on hoitaja järjestää omalla kustannuksellaan. Luonnollisestikaan sinun ei tarvitse alkaa miettiä kaverisi sairaan lapsen hoitokustannuksia tai järjestää muita hoitajia, vaikka joku AV-mamma sellaistakin varmasti osaa ehdottaa.

Vierailija
40/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:20"]

Mitä sä horiset? Siis tuo lapsen lähestulkoon viikon päästä ja sä "päättelet" että hän on kipeä. Mistä vitusta sä tiedät onko lapsi kipeä viikon päästä? Olet todella typerä.

[/quote]

no ap:han vain hakee täältä moraalista lupaa luistaa hommasta, johon on lupautunut ajattelematta, että sen joutuu oikeastikin hoitamaan.

voi vittu ap, tee itse se päätös, äläkä täältä hae mitään lupalappuja! ja opettele lupautumaan vain asioihin, jotka oikeasti haluat hoitaa. Vituttaa tuollaiset, jotka sanovat joo ihan kaikkeen ja sitten tulevat "flunssaan" päivää ennen risteilyä ja muuta mukavaa.