Isovanhemmat suuttuvat
tämän tästä. Siis omat vanhempani. Aina teen jotain sellaista, josta he loukkaantuvat. En käy äitienpäivänä, en muista isäni syntymäpäivää, en saavu grillijuhliin, en käy tarpeeksi usein, vien lasta hoitoon liian usein tai liian harvoin. Mistä tällainen käytös johtuu?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:38"]
Täh? Kuka muka oikeasti muistuttaa läheisiään, että muistathan minua äitienpäivänä/syntymäpäivänä!?! Eikö tuo ole aika automaattista että äitiä muistetaan äitenpäivänä ilman että äiti itse siitä muistuttaa!
[/quote]
Mietipä kuinka monelta mielipahalta ja riidalta vältyttäisiin, kun vaikkapa ne vaimotkin muistuttais miehiään syntymäpäivistä ja vuosipäivistä ;-)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:38"]
Täh? Kuka muka oikeasti muistuttaa läheisiään, että muistathan minua äitienpäivänä/syntymäpäivänä!?! Eikö tuo ole aika automaattista että äitiä muistetaan äitenpäivänä ilman että äiti itse siitä muistuttaa!
[/quote]
Mietipä kuinka monelta mielipahalta ja riidalta vältyttäisiin, kun vaikkapa ne vaimotkin muistuttais miehiään syntymäpäivistä ja vuosipäivistä ;-)
[/quote]
No en minä ainakaan lähtisi pyytämään mitään muistamista mieheltä tai keneltäkään muultakaan. Miten sellaista lahjaa/huomionosoitusta voisi arvostaa jos on itse pyytänyt/vaatinut?
Mun isä ei ole koskaan muistanut mua erikseen mun synttäreinä.
Välillä olen sitten itse soittanut "mä aattelin, että koska mulla on huomenna synttärit, sä voisit viedä mut vaikka syömään?".
Hyvin on toiminut eikä kukaan ole koskaan loukkaantunut.
Tässä keskustelussa mielipiteet antaa ymmärtää, että on jotenkin ihan normaalia, että aikuiset ihmiset marttyroi jostain syntymäpäivistä tai siitä, mihin aikaan äitienpäivänä tulee puhelu vai tuleeko. Vai riittääkö edes puhelu? Pitääkö aina kiikuttaa vielä joku lahjakin?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:44"]
No en minä ainakaan lähtisi pyytämään mitään muistamista mieheltä tai keneltäkään muultakaan. Miten sellaista lahjaa/huomionosoitusta voisi arvostaa jos on itse pyytänyt/vaatinut?
[/quote]
Mutta sitten loukkaantuu, jos ei saa mitään eikä muisteta?
Ja logiikka oli.... Missä?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:45"]
[/quote]
[/quote]
Mitä hittoa sellaisesta ilahtuisi jos saa muistamisen vain pyytämällä? Parempi sitten olla kokonaan muistamatta. Jopa nöyryyttävämpää olisi anella esim. jotain äitienpäivämuistamista omalta lapseltaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:52"]
[/quote]
[/quote]
Mitä hittoa sellaisesta ilahtuisi jos saa muistamisen vain pyytämällä? Parempi sitten olla kokonaan muistamatta. Jopa nöyryyttävämpää olisi anella esim. jotain äitienpäivämuistamista omalta lapseltaan.
[/quote]
No mutta onhan se ihan samanlaista pyytämistä ja vielä paljon nöyryyttävämpää, että sitten suuttuu, jos ei muisteta :D
Jos tietää, että toinen on huonomuistinen, niin miksi ihmeessä siitä pitää vetää palkokasvit turpaan? Ja pahoittaa toki sitten sen huonomuistisenkin mieli. Sen sijaan, että kaivaisi pään sieltä omasta hanuristaan, muistuttaisi sitä huonomuistista ja molemmilla olisi hyvä mieli?
Eihän tollasessa väkisin kehitetyssä ja turhanpäiväisessä mielensäpahoittamisessa ole mitään järkeä :-o
Hyvänen aika. Ihanko oikeasti on äidin omaa tyhmyyttä jos ei älyä pyytää muistamista äitienpäivänä ja sitten jää ilman? Eikö ole normaalia kohteliaisuutta muistaa läheisimpien ihmisten merkkipäivät ihan ilman että nämä itse niistä muistuttaa?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:55"]
Hyvänen aika. Ihanko oikeasti on äidin omaa tyhmyyttä jos ei älyä pyytää muistamista äitienpäivänä ja sitten jää ilman? Eikö ole normaalia kohteliaisuutta muistaa läheisimpien ihmisten merkkipäivät ihan ilman että nämä itse niistä muistuttaa?
[/quote]
Kaikki eivät muista. Kaikilla ei ole niin hyvä muisti, että muistaisivat juuri ko. päivänä vaikka päivämäärän sinänsä muistaisivatkin.
Jos vaatii muistamista, muistuttaa siitä. Jos ei muistuta, ei myöskään pidä suuttua, jos ei muisteta. Yksinkertaista.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mutta onhan se ihan samanlaista pyytämistä ja vielä paljon nöyryyttävämpää, että sitten suuttuu, jos ei muisteta :D
Jos tietää, että toinen on huonomuistinen, niin miksi ihmeessä siitä pitää vetää palkokasvit turpaan? Ja pahoittaa toki sitten sen huonomuistisenkin mieli. Sen sijaan, että kaivaisi pään sieltä omasta hanuristaan, muistuttaisi sitä huonomuistista ja molemmilla olisi hyvä mieli?
Eihän tollasessa väkisin kehitetyssä ja turhanpäiväisessä mielensäpahoittamisessa ole mitään järkeä :-o
[/quote]
Miten voi unohtaa äitienpäivän kun joka media sitä toitottaa? Ei voi olla huonomuistisuutta vaan oikeasti pelkkää välinpitämättömyyttä. Tai sitten ko. henkilö on jotenkin heikkolahjainen. dementoitunut tms.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:57"]
Miten voi unohtaa äitienpäivän kun joka media sitä toitottaa? Ei voi olla huonomuistisuutta vaan oikeasti pelkkää välinpitämättömyyttä. Tai sitten ko. henkilö on jotenkin heikkolahjainen. dementoitunut tms.
[/quote]
Mä en kuuntele radiota enkä katso televisiota.
Tänä äitienpäivänä esim. olin moottoripyörällä reissussa, en nähnyt missään mitään toitotusta, kun kylmäasemalla tankkasin.
Mies muistutti mua illalla klo 20, että on äitienpäivä ja niinpä soitin äidilleni. Muussa tapauksessa olisi mennyt täysin ohi.
Kyllä mä muistan, että äitienpäivä on toukokuun toinen sunnuntai, mutta mä en automaattisesti ajattele toukokuun toisen sunnuntain aamuna, että on toukokuun toinen sunnuntai ja siis äitienpäivä.
Enkä ole heikkolahjainen enkä edes dementoitunut ;-)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:57"]
[/quote]
Mä en kuuntele radiota enkä katso televisiota.
Tänä äitienpäivänä esim. olin moottoripyörällä reissussa, en nähnyt missään mitään toitotusta, kun kylmäasemalla tankkasin.
Mies muistutti mua illalla klo 20, että on äitienpäivä ja niinpä soitin äidilleni. Muussa tapauksessa olisi mennyt täysin ohi.
Kyllä mä muistan, että äitienpäivä on toukokuun toinen sunnuntai, mutta mä en automaattisesti ajattele toukokuun toisen sunnuntain aamuna, että on toukokuun toinen sunnuntai ja siis äitienpäivä.
Enkä ole heikkolahjainen enkä edes dementoitunut ;-)
[/quote]
Et edes ihmetellyt miksi on liputuspäivä tai miksi kaupat on kiinni?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:01"]
Et edes ihmetellyt miksi on liputuspäivä tai miksi kaupat on kiinni?
[/quote]
En käynyt kaupassa. Liputuspäiviä on nykyään niin paljon etten jaksa enää edes tarkistaa, että mikäköhän päivä on kyseessä.
En mene vannomaan, ehkä jossain vaiheessa ajellessa äitienpäivän muistinkin, mutta ainakaan en pysähtynyt soittamaan --> karkasi taas mielestä.
Toi ap ei vaan välitä. Silloin ei muista jos toinen ihminen ei oikeasti ole tärkeä. Turha ap selittää mitään muuta. Sä et vaan välitä pätkääkään niistä ihmisistä, joiden merkkipäivät unohdat. Sitä se on.
Ottaen huomioon miten jotkut toivovat kalliita lahjoja ja paljon niitä lapsilleen ja itse arvostelevat miksi mummot ei hoida lapsenlapsiaan riittävästi niin tuleehan siinä hyväksikäytön tunne mummolle jos ei muisteta sitten vastavuoroisesti häntä.
Jos mummo on henkilö jonka "paikka" on pitää mölyt mahassa ja vaan hoitaa lasta kun pyydetään ja ostaa lahjoja -niin jossain on sitten vikaa jos aikuinen lapsi ei näe miten pahalta hänen vanhemmastaan tuntuu.
Miksi mummo ei saisi loukkaantua? Sehän on hänen tunnetila, joka johtuu siitä että haetaan lahjoja tai hoitoapua lapselle muttei sitten muisteta vastavuoroisesti mummoa tai tehdä jotain kivaa hänelle. Vai pitääkö sen vaan riittää että kun SINÄ tarvitset hoitoapua niin mummo venyy ja kun lapsella on juhlat niin mummo ostaa? Kerro, eikö tuo sinusta ole hyväksikäyttöä?
Entä jos mummo ei suostuisi hyppäämään kun pyydät vaan tapaisi lastasi vain normaalissa kyläilymielessä niin suuttuisitko?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:19"]
Toi ap ei vaan välitä. Silloin ei muista jos toinen ihminen ei oikeasti ole tärkeä. Turha ap selittää mitään muuta. Sä et vaan välitä pätkääkään niistä ihmisistä, joiden merkkipäivät unohdat. Sitä se on.
[/quote]
Mä, joka olen sanonut etten muista, en ole ap.
Meillä vaan on tapana muistutella toinen toisiamme perheen ja ystävien kesken, koska varmaan meistä kaikille on joskus tapahtunut se, että on unohtanut jonkun tärkeän merkkipäivän ja sen tietää miten noloa se on itselle.
En ole tiennyt, että se on epäkohteliasta, olen aina pitänyt sitä vain nolona ja muistuttamalla toista, auttaa tätä pääsemään nolosta tilanteesta ja ennen kaikkea, ei tarvitse kenenkään stressata siitä, että muistaako jotkut synttärit vai ei.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:32"]
"En käy äitienpäivänä, en muista isäni syntymäpäivää, en saavu grillijuhliin, en käy tarpeeksi usein"
Jospa miettisit tuota lausettasi vahan aikaa, ehka heilla on syytakin suutahtaa. Varsinkin jos viela odotat heilta syntymapaivalahjaa ja kallista lastesi muistamista jouluna ja merkkipaivina.
[/quote]Sanoiko ap odottavansa lahjoja? Ei minun nähdäkseni.
Jotku vain ovat luonteelstaan mielensäpahoittajia. Heidän tarkoituksensa on saada muut tekemään asiat kuten he haluavat.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:32"]
Jotku vain ovat luonteelstaan mielensäpahoittajia. Heidän tarkoituksensa on saada muut tekemään asiat kuten he haluavat.
[/quote]
Mutta kun hehän vain pahoittavat mielensä ja vaativat ihan normaalia käytöstä, joten eihän se tarkoita, että haluaisivat jotenkin käskyttää ihmisiä saati, että vaatisivat tai pyytäisivät mitään.
Raivostuttavia tuollaiset marttyyrityypit, itse lopettaisin muistamisen ihan vaan periaatteesta.