Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi kelan pitäisi maksaa jos lapset hoidetaan kotona??

Vierailija
31.07.2006 |

Lueskelin taas jotain ketjua kestovaippainfon sivuilla, ja siinä kiristeltiin hampaita kun valtio ei maksa mitään lisiä siitä, etää äitiyslomalla oleva äiti hoitaa myös isommat lapset kotona..

Voi herranjestas mitä pullamössö-valitusta. Aina jotain tukia vinkumassa. Ja sitten uhotaan, että viedään lapset päiväkotiin hoidettavaksi -siitäs saat kela... Siis aikuiset ihmiset...

Mitä jos tekisitte just sen verran lapsia kuin itse pystytte elättämään ja hoitamaan? Onko ihan järjetön ehdotus....

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Minä olen kotihoidontuella ja mieheni tienaa käteen 1200 euroa kuussa. minulle jää 350 euroa käteen kotihoidontuesta, se riittää!

28

Ja miehen tulot 2200 josta jää käteen n 1600e

vkon ruuat saa 60-70e:lla.. +laskut

enkä halua elää kituuttamalla.

Mieluummin siis teen töitä, pääkoppa pysyy kunnossa kun on muutakin elämää kun lapset

Mutta minä kituutan mielelläni pari vuotta. Meillä kotona äiti oli kotona 10 vuotta. Äiti opetti leipomista ym. Puuroja keittelen paljon.

Mitä parasta me kaikki ollaan onnellisia.

Kyllä täälläkin on äiti ollut mulla kotona kun olen pieni ollut. Kyllä niihin lapsiin ehtii panostaa viikonloppuina, iltaisin, aamuisin...

En sanoisi että lapsista tulisi sen onnellisempia. Veljeni kiusattiin koko kouluaika, kuten myös minua, kavereita meillä ei paljoa ollut kun kyhnättiin äidin kanssa. Äiti tosin opetti mulle kotityöt, veli ei osaa niitä vieläkään tehdä, koska minä jouduin aina tekemään kaiken.

Vaikka olen töissä, kyllä meilläkin leivotaan, askarrellaan, leikitään ja piirretään, ei työssäolo niitä poissulje!?

Mutta kaikille ei sovi kaikki ratkaisut. Pääasia että on onnellinen. Te olette, silloin se on teille oikea ratkaisu :)

Minä olen, ja tämä toimii meillä. lapset ovat todella sosiaalisia ja kaipaavat kavereita, niin sekin on helpottanut kummasti

Vierailija
42/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä please mitään tasarahamalleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olenkin vasta 23-vuotias, joten töihin kyllä kerkeän kahdenkin vuoden päästä.

No enpä minä juuri sinua vanhempi ole ;)

Vierailija
44/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että kotonaolo ON mahdollista.

Minulle sillä ei ole merkitystä enää

Vierailija
45/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on tullut ihan sosiaalinen ihminen, vaikka äiti meidät hoitikin kotona.

Jokainen tekee miten haluaa.

Vierailija
46/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, työssäkäyvät ei tiedä millasta se kokopäivänen kotiäitiys on esim. 5 pienen lapsen kanssa. Siinäpä sitten pistää 5 lasta päiväkotiin. Sehän se vasta halvaksi tulee. Mutta eihän tätä yksinkertasesti kaikki ymmärrä. Joten jospa lapset hoitoon laittaneet piäisivät ihan vaan pikku suunsa tyytyväisesti kiinni ja nauttisi siitä oamsta työstään ja siitä kuinka oma lapsi kärsii ilman äitiä siellä päiväkodissa. No minä en ikimaailmassa laittaisi lapsia hoitoon, vaan hoidan heidät kotona ja olen iki iloinen siitä että saan edes pientä tukea tästäkin teosta. Työtähän tämä ei ole, siksi ei makseta palkkaa, tuki silti voisi tosiaankin olla isompi, jotta voisin vielä pidempään olla rakkaitteni kanssa kotona.

Vierailija
47/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kotona pidempään, kun elintaso ei ole kasvanut liian korkeaksi.