Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi kelan pitäisi maksaa jos lapset hoidetaan kotona??

Vierailija
31.07.2006 |

Lueskelin taas jotain ketjua kestovaippainfon sivuilla, ja siinä kiristeltiin hampaita kun valtio ei maksa mitään lisiä siitä, etää äitiyslomalla oleva äiti hoitaa myös isommat lapset kotona..

Voi herranjestas mitä pullamössö-valitusta. Aina jotain tukia vinkumassa. Ja sitten uhotaan, että viedään lapset päiväkotiin hoidettavaksi -siitäs saat kela... Siis aikuiset ihmiset...

Mitä jos tekisitte just sen verran lapsia kuin itse pystytte elättämään ja hoitamaan? Onko ihan järjetön ehdotus....

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätte sitä vaan perusteluna, että saisitte itselle lisää rahaa. Mielestäni yhteiskunnan ei tarvitse tukea lastenhoitoa kotona rahallisesti yhtään enempää. SYY: Hyvinvointivaltiolla on muitakin tuettavia kuin lapsiperheet.

Vierailija
22/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHAINEN TYÖSSÄKÄYVÄ ÄITI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

28

Vierailija
24/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa neuvoksi, että tällä palstalla ei kannata käyttää sanaa päiväkoti. Ihan ystävänä vaan.

Vierailija
25/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä naivia on kysyä, miksi minun pitää maksaa siitä, että pikkulasten vanhemmat käyvät ansiotyössä? (päivähoitomaksu on vain murto-osa todellisista kustannuksista, erotus peritään kuntalaisilta lähinnä kunnallisverotuksessa)

Vierailija
26/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän sillä tuella eikä valittamista. Mielummin olen lasten kanssa kotona! Ja täältä saa ihan yhtä lailla sosiaalisuutta lapselle kunhan viittii lähteä pihalle. (ku joku on sanonut joskus että lapset ei osaa sosiaaliseiksi jos on vaan kotona)

Vierailija
27/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kelalta tulee kotihoidontuen lisäosat. Onneksi näin, koska päiväkotiin en halua lapsia laittaa ja jollain sitä täytyy elelläkkin vaikka sitte vähän leveämmin.

Vierailija
28/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstä saa sitä enemmän palkkaa, mitä suurempaa perhettä elättää.

Vierailija
29/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äiti ei saisi korvausta jos hoitaa enemmän kuin yhden lapsen kotona. Eikö lapsia saisi tehdä muut kuin hyvätuloiset?

Vierailija
30/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käytätte sitä vaan perusteluna, että saisitte itselle lisää rahaa. Mielestäni yhteiskunnan ei tarvitse tukea lastenhoitoa kotona rahallisesti yhtään enempää. SYY: Hyvinvointivaltiolla on muitakin tuettavia kuin lapsiperheet.

Miksi hoitoa päiväkodissa pitää sitten tukea suuremmalla summalla kuin hoitoa kotona? Me olemme molemmat töissä, molemmat lapsemme hoidetaan kotona ja saamme kotihoidontuen. Yhteiskunta säästää meidän kohdallamme pitkän pennin, koska tukee lastemme hoitoa huomattavasti pienemmällä summalla kuin päiväkotilasten hoitoa. Ja kun nuorin on 3v, ei yhteiskunta tue lastemme hoitoa enää mitenkään (paitsi jos viemme päiväkotiin), mutta veroeuromme kelpaavat kyllä silti. Jos meidän kaltaisiamme olisi enemmän, ei päivähoidossa olisi niitä ongelmia mitä nyt on.

Vierailija
31/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois ' turhat' lapset päiväkodista ,nehän vasta tuhlaavat meidän rahoja.

Vierailija
32/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran lapsivastaisia on monet viestit täällä :(

Vierailija
33/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainoja ja ruokia ei makseta kotihoidontuella!

Vierailija
34/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotihoidontuella ja mieheni tienaa käteen 1200 euroa kuussa. minulle jää 350 euroa käteen kotihoidontuesta, se riittää!

28

Vierailija
35/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

28

Vierailija
36/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi maksetaanhan siitä lasten kotihoidosta edes jotain. Ei sen rahan tarkoituskaan ole kustantaa uusia autoja, ulkomaan matkoja, tupakointia yms.

Kyllä se raha lasten ruokaan ja menoihin riittää, kun saa vielä lapsilisätkin. Mies maksaa meillä asuntolainan + muut.

Kotihoidon aikana voi pankissa sopia, että lainaa maksetaan vähemmän.

28

Vierailija
37/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen kotihoidontuella ja mieheni tienaa käteen 1200 euroa kuussa. minulle jää 350 euroa käteen kotihoidontuesta, se riittää!

28

Ja miehen tulot 2200 josta jää käteen n 1600e

vkon ruuat saa 60-70e:lla.. +laskut

enkä halua elää kituuttamalla.

Mieluummin siis teen töitä, pääkoppa pysyy kunnossa kun on muutakin elämää kun lapset

Vierailija
38/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

28

Ja miehen tulot 2200 josta jää käteen n 1600e

vkon ruuat saa 60-70e:lla.. +laskut

enkä halua elää kituuttamalla.

Mieluummin siis teen töitä, pääkoppa pysyy kunnossa kun on muutakin elämää kun lapset

Mutta minä kituutan mielelläni pari vuotta. Meillä kotona äiti oli kotona 10 vuotta. Äiti opetti leipomista ym. Puuroja keittelen paljon.

Mitä parasta me kaikki ollaan onnellisia.

Vierailija
39/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en halunnut ketään suututtaa. Ei kait se ole keneltäkään poissa, että me pärjätään kotihoidontuella.

Vierailija
40/47 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin vasta 23-vuotias, joten töihin kyllä kerkeän kahdenkin vuoden päästä.