Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki haluaa lapselleen NIIIIIN special nimet?!

Vierailija
25.05.2014 |

Osa alkaa kuulostamaan jo ihan älyttömältä, Nicola Adora, huhhuh :D En nyt tarkoita et kaikkien pitäis olla Pirkkoja ja Matteja, mutta rajansa kaikella....

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 19:51"]lapseni ei ole mikään tusina-ella

[/quote]Höpsis. Ihan samanlainen tallukka kuin kaikki me olemme. On erittäin harvinaista, että sukupolvi ihmisen kuolemaan jälkeen muistaa tai tietää yhtään mitään ihmisen elämästä. Sinne me kaikki katoamme unohduksen yöhön. Nimistä huolimatta. Taj Mahalin rakentajia syntyy erittäin harvoin.

[/quote]

Mitä tarkoitat, että on erittäin harvinaista, että sukupolvi ihmisen kuoleman jälkeen muistaa tai tietää mitään ihmisen elämästä? Isoäitini kuoli 1969 eli laskennallisesti jo pari sukupolvea sitten, ja silti muistan kaikenlaista elämästään ja tiedän vielä enemmän. Puhumattakaan isoisäni isästä, joka oli aikansa seikkailijoita - hänestä kiertää monta kivaa juttua.

Vierailija
22/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annettiin lapsellemme tarkituksella vähän erikoisempi nimi, koska ei haluta, että hällä on joskus aikanaan viisi kaimaa luokallaan. Ihan on kuitenkin suomalainen, suomenkielinen nimi, joka löytyy kalenteristakin.

En antaisi omalle lapselle trendinimeä edellä mainitusta syystä, mutta en myöskään näitä väkisin väännettyjä. Ei mulla silti mitään ongelmaa ole sen kanssa, että joku muu näitä nimiä suosii. Ihme touhua tämä muiden nimien mollaaminen. Ihan on ala-astemeininki aikuisilla ihmisillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat täyttää pätemisen tarvettaan erikoisilla, muka-harvinaisilla ja mielestään hienoilla lasten nimillä. Huomiohakuisuutta ja huonoa itsetuntoa.

Vierailija
24/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla todella harvinainen nimi. Nimi on sellainen joka meitä molempia miellytti ja kuulostaa meidän korvaan melko perinteiseltä suomalaiselta nimeltä. Kuitenkin alle sata on kaimoja suomessa. Me ei ajateltu että nimi olisi liian erikoinen. Meistä oli kiva että tykättiin molemmat vähän erikoisemmasta nimestä joka ei ole jokatoisella samanikäisellä lapsella. Nyt kuitenkin olen alkanut miettimään että olikohan oikea valinta sittenkään, kun ihmiset ihmetellyt nimen harvinaisuutta. Varsinkin kun täällä keskustelupalstoilla tuntuu olevan yleinen ajatus, että harvinaiset nimet on lähes syntiä. No onneksi nämä ajatukset ovat mielessä vain hetken ja muuten en asiaa murehdi. Harmittaa kyllä että tälläinen asenne on aiheuttanut minulle tunteen että meidän pojalle valitsema nimi on menettänyt hohtoaan. Nimi tuntui täydelliseltä ja juuri meidän pojalle sopivalta aiemmin. Meidän pojan nimi ei muuten ole minkäänlainen väännös tutummista nimistä tai vierasperäisen tyylinen, vaan kuulostaa tyypilliseltä suomalaiselta nimeltä vaikkei sitä olekaan. 

Vierailija
25/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myöskin vihaan noita Alexandriina Cassandra-nimiä, hirveitä! Mutta en myöskään nimeäisi lastani Pirkoksi tai Arjaksi. Mielestäni parhaat nimet ovat suhteellisen tavallisia, mutta niissä on kuitenkin jotain erikoista, ja näitä nimiä on paljon. Myöskin uudet versiot vanhoista nimistä on hauskoja, Aapo = Aapi. Ja nämä vanhat nimethän on tullut nyt muotiin, esimerkiksi Väinöjä on aika paljon.

Vierailija
26/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 19:51"]lapseni ei ole mikään tusina-ella

[/quote]Höpsis. Ihan samanlainen tallukka kuin kaikki me olemme. On erittäin harvinaista, että sukupolvi ihmisen kuolemaan jälkeen muistaa tai tietää yhtään mitään ihmisen elämästä. Sinne me kaikki katoamme unohduksen yöhön. Nimistä huolimatta. Taj Mahalin rakentajia syntyy erittäin harvoin.

[/quote]

Mitä tarkoitat, että on erittäin harvinaista, että sukupolvi ihmisen kuoleman jälkeen muistaa tai tietää mitään ihmisen elämästä? Isoäitini kuoli 1969 eli laskennallisesti jo pari sukupolvea sitten, ja silti muistan kaikenlaista elämästään ja tiedän vielä enemmän. Puhumattakaan isoisäni isästä, joka oli aikansa seikkailijoita - hänestä kiertää monta kivaa juttua.

[/quote]tarkoitan sukupolvella sitä, että kunhan n. vuonna -70 syntyneet tuossa esimerkissäsi ovat kuolleet, ei isoäidistäsi tiedä eikä välitä tietää kukaan. Unohduksen lempeä yö vie meistä käytännössä kaikki mukanaan. Se on tavallisen tallukan kohtalo, vaikka etunimi olisi kuinka korkkari sem verkkarisukunimen lisänä. Ainoastaan suuruudenhulluimmat narsistit ja psykopaatit jäävät eloon kansalliseen tai kansainväliseen kollektiiviseen muistiin poltettuaan Rooman tai paistettuaan juutalaiset. Eli käytännössä on turha luulla, että se NellyJennyAlexandria olisi mitään muuta kuin tavallinen tallukka jota edes oma suku ei muista sata vuotta kuolemansa jälkeen

Vierailija
27/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 19:57"]

[/quote]

[/quote]

Teillähän on nopea sukupolvien kierto.

Vierailija
28/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:16"]Koska kaikki hyvät perusnimet on annettu KOIRILLE!

[/quote] esim?

Mikä on hyvä perusnimi?

Vierailija
29/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:19"]

Samaa mieltä. Mielestäni perinteiset suomalaiset nimet ovat parempia lapselle, esimerkiksi Jorma, Yrjö, Uolevi, Kalevi, Aulikki, Kylli, Martta, Kauno, Kaarina jne.

[/quote]

Hyi saakeli!! Minä vaihtaisin heti nimeni jos se olisi joku saatanan Jorma!!! Kuvittele nyt jumalauta kun koulussa::: tietääkö Jorma vastauksen? :D Toivottavasti et saa tai sinulla ei ole lapsia, kun tuommosia ulosteisia nimiä suosit!!! Vitun friikki!!! Ääliö!! 

[/quote]

Älä sinä irvistele mun appiukkoni nimelle!

Vierailija
30/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:16"]Koska kaikki hyvät perusnimet on annettu KOIRILLE!

[/quote] esim?

Mikä on hyvä perusnimi?

[/quote]Jamppa olis pojalle hyvä perusnimi! On väännös Jarmosta mutta miksei suoraan Jamppa. Mulla oli luokkakaverin veli Jarmo jota siskonsa sanoi aina Jampaksi ja se tuntui kivalta.

Vierailija
31/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan pojan hän on Jesse,ei liian yleinen eikä liian harvinainen eikä tyylitön tai tyylikäs !.Jos tyttö niin Jenni tai Miia ja samat perustelut.Ystäväni antoi poikalapsilleen: Vilho-Veikko,Väinö-Tapani ,mitäs siitä tuumaatte ?

Vierailija
32/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse ja Jenni on ihan kamalia nimiä nykylapselle... :(

Vierailija
33/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus aikaa sit päättäny et mun lapsista tulee aleksei ja jekaterina :D tosin lapsia ei oo tulos viel monee vuotee :D

Vierailija
34/40 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ jesse, jenni ja miiahan on tosi yleisiä nimiä. Varsinkin jesse ja jenni

Vierailija
35/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serafiina? Hei oikeesti...

Vierailija
36/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa Jenni nimessä on? Sairasta porukkaa. Eiköhän nämä nimiasiatkin ole ihan mielipide kysymyksiä. Eikai kaikki voi tykätä samoista nimistä ja olisiko hyvä sitten että löytyisi esimerkiksi jokaiselta luokalta 10 Adaa?

Minä en pidä liian tekemällä tehdyistä nimistä mutta sekin on vain minun mielipiteeni. Esimerkkinä juuri esim. Serafiina

Vierailija
37/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 22:22"]

Jos saan pojan hän on Jesse,ei liian yleinen eikä liian harvinainen eikä tyylitön tai tyylikäs !.Jos tyttö niin Jenni tai Miia ja samat perustelut.Ystäväni antoi poikalapsilleen: Vilho-Veikko,Väinö-Tapani ,mitäs siitä tuumaatte ?

[/quote]

alueesta ja sattumasta riippuu. Lapseni lupkalla on viisi Jesseä. Minun mielestäni Jesse on sellainen pikkulapsrn nimi, ei aikamiehen. 

Vierailija
38/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta vaikka laittaisi lapsen nimeksi suomalaisen nimen (ei mitään Cassandraa tms.) niin silti kuulee, että eikös se "Anna" olisi ollut parempi.

Meillä siis tytöllä harvinainen nimi, joskin ihan suomalaiseen suuhun sopiva (ei ulkomainen nimi, ainakaan tietääkseni. Kaari Utrion kirjasta aikoinaan bongattu. Ja ei, kyseessä ei Vendela). Aina saa kuulla että oliko pakko vääntää nimi siitä ja siitä.

Pojan nimestä tiputettiin c-kirjain pois ja sitten kuultiin, että yritetäänkö me olla jotekin erilaisia kun lapsenkin nimi on niin erikoinen (kyseessä muuten nimi Patrik....). Jos oltaisiin jätetty c-kirjain nimeen niin varmaan oltaisiin taas kuultu erikoisuudentavoittelusta tms.

Huoh, yritä tässä nyt sitten miellyttää kaikkia....

Vierailija
39/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serafiina-nimeä on annettu Suomessa ainakin jo 1800-luvulla. Vanha nimi, joka pohjautuu kristilliseen mytologiaan, ei siis todellakaan keksimällä keksitty. Sen kauneudesta voi toki olla montaa mieltä. 

Ainahan uusia nimiä keksitään, vanhoja katoaa. Jotkut nimet säilyvät suosittuina vuodesta toiseen. Mikä uusissa, erikoisissa nimissä ärsyttää? Sekö, että joku tavallinen Möttönen haluaa korostaa oman lapsensa uniikkiutta erikoisella nimellä?  

Vierailija
40/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnex ei ihan kaikki. Mä olen antanut Yrjö ja Urpo nimet kaksoispojilleni. Ovat mahtavia nimiä ja Yrjökin on melkoinen urpo nykyään ja Urpo laatottaa yrjöä harvase viikonloppu ja viikollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi