Oulun nälässä pidetty 6-vuotias
"Syytteen mukaan tyttö eli nälässä 10kk lähtien syjksystä 2009, jolloin perheen isä jäi pois työelämästä. Hätää ei huomattu, koska isä otti tytön pois päiväkodista eikä kumpikaan perheen vanhemmista vienyt tyttöä neuvolakäynnille"
Eli isä toimi juuri niin kuin palstalla halutaan: työttömäksi jäädessä lapsi pois päiväkodissa. Jos olisi ollut siellä, hätä olisi huomattu tai tyttö olisi saanut edes päiväkotipäivinä syödäkseen.
Kommentit (59)
Kaikkea tytön sanomista ei ole uskottu ja siksi syyte on lievä, vaikka ihan järkikin jo sanoo että nälässäpitäminenkin on ollut tietoista ja siten kidutusta eikä pelkkä heitteillepano.
Onkohan noi vanhemmat älyllisesti vajaita?
Varmaan nuo äidinkin lapset jo jotenkin kieroutuneet kun eivät puolustaneet uutta pikkusisarta. Normaaliempatialla varusteltu lapsi ei tuommoista reagoimatta katselisi. Huostaan ja terapiaan äidinkin lapset, tai saamme keskuuteemme kolme uutta narsistia tai muuten kalliisti häiriintynyttä. Puistattavaa.
Veronmaksajana vaadin tiukempaa rangaistusta. En halua maksaa tytön huostaanotosta jättisummia vain että isukki saa jatkaa "perheilyää" = seksuaalisten tarpeidensa tyydytysta tyttärensä kustannuksella, samoin kuin äitipuoli käkipoikastensa kasvattamista tuommoisessa kierotuneessa ilmapiirissä.
minun mielestä tämä mahtuisi aivan helposti tapon yritykseksi. Mikäköhän tuon syyttäjän on saanut päätymään näin lepsuun ratkaisuun? Onneksi tyttö on nyt ainakin turvassa.
Tainnut olla äitipuolella muhevan mukava alapää. Sillä näitä isukkeja viedään useammassakin tapauksessa. Ei pitäisi antaa lapsia isien huoltoon. Jaettu vanhemmuus ja vahva isyys on käytännössä usein mahdollista vain ydinperheessä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:51"]
Veronmaksajana vaadin tiukempaa rangaistusta. En halua maksaa tytön huostaanotosta jättisummia vain että isukki saa jatkaa "perheilyää" = seksuaalisten tarpeidensa tyydytysta tyttärensä kustannuksella, samoin kuin äitipuoli käkipoikastensa kasvattamista tuommoisessa kierotuneessa ilmapiirissä.
[/quote]
Niin että mitä sä arvoisa, kunnioitettu Veronmaksaja haluat: huostaanottoa vai ei? Pistetäänkö ukko vankilaan (tosi halpaa lystiä) vai maksamaan lapselle korvauksia (eli yhteiskunta eli me maksamme).
Lopetetaan koko lastensuojelu, kun ei se toimi ja se on vielä kaiken lisäksi niin kallis. Ei ole varaa. Tosin aikoinaan köyhällä Suomella oli varaa hoitaa vanhukset, lapset ja vammaiset, mut nyt kun elintaso on noussut huippuunsa, meillä ei kokkareiden mukaan ole varaa mihinkään, koska eliitin pitää saada voittonsa, eikä niitä saa kadehtia, vaan poimia niitä murusia, mitkä eliitin pöydältä sattuvat tippumaan...Mitä näistä lapsista pitäisi välittää, köyhiä niistä kumminkin tulee ja köyhäthän ovat niitä pahimpia keskiluokkareppanan riistäjiä, niistä ei ole mitään hyötyä kenellekään, hyvä vaan et nitistävät toinen toisiaan, vielä kun oppisivat ehkäisyn alkeet.
Ketuttaa. Täällä taas ne samat rääkyjät jeesustelemassa, joiden mielestä lapsia otetaan liian heppoisin perustein huostaan, suorastaan ryöstetään vanhemmiltaan ja viranomaiset eivät tee mitään, vaikka lasten hätä on niiiiiiin selvästi ollut näkyvissä, mikseivät ne ottaneet huostaan, miksi eivät puuttuneet. Niinpä.
Veronmaksajana toivon oikeudenmukaisuutta. Ei mene jakoon että isän tryttö otetaan huostaan ja syytteet tulee vain heitteillepanosta. Maksakoon mun puolesta mitä vaan, kunhan oikeus toteutuu.
Taitaa tulla nämä uusperheet kalliiksi yhteiskunnalle, mikäli havainnot pitävät kutinsa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:13"]
Taitaa tulla nämä uusperheet kalliiksi yhteiskunnalle, mikäli havainnot pitävät kutinsa.
[/quote]
Joo-o. Kyllä tämä on ennemminkin perherakennejuttu kuin luokkakysymys. Itse tulin todella julmasti kaltoinkohdelluksi äitipuoleni taholta aikoinaan. Molemmat korkeasti koulutettuja. Lastensuojelu silitteli äitipuolen päätä ja sympatiseerasi äitipuolen vaikeaa tehtävää ja asemaa. Minä en saanut apua mistään. Nykyisin minä olen köyhä ja syrjäytynyt.
Ei taida veronmaksajien rahat mennä oikeaan osoitteeseen? Kuka näistä jaoista oikein päättää? Vai että lapsenhakkaajia hyysätään. Huhhuh.
Pienelle jää ikuiset arvet sieluun. Ihmiset, joihin pitää voida luottaa kuin kallioon, musersivat pienen syliä, lämpöä ja turvaa tarvinneen ihmistaimen. Toivottavasti lapsi eheytyy. Tuskin perheen isommatkaan lapset vaurioitta selviävät. Lasten oikeustaju ja empatiakyky on luonnostaan vahva ja ovat kuukausikaupalla joutuneet katsomaan pikkutytön kaltoinkohtelua.
Itselläni on mies, joka on lähi-isä. Jo tapailun ensimetreillä tiesin, että lapsi on miehelle ykkönen. Ja niin sen pitää ollakin. Vaatii paljon olla arjen äiti miehen lapselle ja siihen rooliin ei pitäisi kenenkään ryhtyä kevein perustein. Liikaa on lapsia, jotka kärsivät vanhempiensa kevytkenkäisyydestä. Avatkaapa silmänne, niin huomaatte asian.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:18"]
Lähde?
Täällä on jotenkin tosi typeriä ihmisiä. Laitetaan aina lainaus jostain uutisesta mutta ei voida edes linkkiä tai lähdettä siihen sitten laittaa. Millään muulla palstalla en ole havainnut tällaista.
[/quote]
Kyllä nyt jokaikinen, joka kulkee silmät suurinpiirtein auki, käy ruokakaupassa jne. ei ole voinut olla näkemättä tapauksesta ollutta lööppiä. Kumpi onkaan olennaisempaa, pohtia palstan käytäntöjä vai miettiä, miten päivähoito-oikeuden rajaaminen saattaa tulla yllättävän kalliiksi, koska siitä kärsivät nimenomaan ne heikoimmilla olevat lapset. Eli turha yrittää vaihtaa varsinaista "puheenaihetta" johonkin vedoten epäolennaisuuksiin.
[/quote]
Pointti on hyvä. On vain todella vaarallista, jos menemme jatkuvasti siihen suuntaan, että yhteiskunnan avulla holhotaan ja pyritään kontrolloimaan/tarkkailemaan ihmisiä. Tämä(kään) tapaus ei ollu yhteiskunnan syytä. Yhtä hyvin voisi syyllistää isovanhempia tai naapureita tai sisaruksia kun eivät puuttuneet asiaan, mutta ei, ei se ollut heidänkään syy.
Nyt voisit tarkentää ketä tarkoitat kontrollilla? Minua on kontrolloitu koko pienen ikäni mahdollisista käytöshäiriöistä, joita minulla annettiin ymmärtää olevan johtuen äitipuolesta. Ihan kuin Eriikan tapauksessa. Hankala lapsi, hankala nuori... Että ketä tarkoitat näillä kontrolloitavilla "ihmisillä". Ilmeisesti en kuulu tähän ihmiskuntaan.
.. ja sitten kun vihdosta viimein hirvittävän paineen alla lopulta oireilee niin AVOT! Mitä minä sanoin! Ja totisesti olen nyt hankala. Syy ja seurausketju ei vaan taida hahmottua monellekaan oikein.
Äitipuoli oli sitä mieltä, että lapsi on laihtunut stressin takia ja stressi on tullut siitä, kun lapsen isovanhemmat ovat udelleet kotiasioista lapselta.
Koko sote-ala on täynnä mätää ja väärintunnistamisia ja surkeita käytäntöjä. Ei ydinperheelliset normityypit tajua näitä asioita vaan perustavat päätelmiään mielikuviin ja teoreettiseen humpuukiin. Eihän näistä asioista ole saanut käydä edes keskustelua, kun uusperheelliset aikuiset loukkaantuvat Lapsista viis. Kertonee syvällisiä juttuja kulttuurimme arvoista.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:07"]
Tainnut olla äitipuolella muhevan mukava alapää. Sillä näitä isukkeja viedään useammassakin tapauksessa. Ei pitäisi antaa lapsia isien huoltoon. Jaettu vanhemmuus ja vahva isyys on käytännössä usein mahdollista vain ydinperheessä.
[/quote]
Ei niiyä lapsia kannata jättää kaikkien äitienkään hoitoon, niinkuin tässäkin tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:01"]
Äitipuoli oli sitä mieltä, että lapsi on laihtunut stressin takia ja stressi on tullut siitä, kun lapsen isovanhemmat ovat udelleet kotiasioista lapselta.
[/quote]
Just joo. Marsista lähettivät säteilyä ja tyttö sai elektrakompleksi ja laihdutti itsensä näyttääkseen joulupukin silmissä hyvältä.
WTF?! Onko tuolla syyttäjällä kajakit ajelehtimassa, vai mitä hemmettiä. Linnaan kättelemään tuommoiset lapsenkiduttajat.