Oulun nälässä pidetty 6-vuotias
"Syytteen mukaan tyttö eli nälässä 10kk lähtien syjksystä 2009, jolloin perheen isä jäi pois työelämästä. Hätää ei huomattu, koska isä otti tytön pois päiväkodista eikä kumpikaan perheen vanhemmista vienyt tyttöä neuvolakäynnille"
Eli isä toimi juuri niin kuin palstalla halutaan: työttömäksi jäädessä lapsi pois päiväkodissa. Jos olisi ollut siellä, hätä olisi huomattu tai tyttö olisi saanut edes päiväkotipäivinä syödäkseen.
Kommentit (59)
Voi pikkunen.. Kyllä se sydän särkyy kun näkee näitä uutisia. Miten joku kykenee..
Mua itkettää tällänen. Miten kukaan voi olla noin julma?! Pieni viaton tyttö <3
Lööppiä kiitos, nimittäin menee paskan kertomiseksi!
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 20:34"]
Lööppiä kiitos, nimittäin menee paskan kertomiseksi!
[/quote]
Täh?
Järkyttävää. Miten syyttäjä voi päätyä tämmöiseen ratkaisuun? Olihan psykiatrikin uskonut tyttöä. Nyt on osunut huono ja ammattitaidoiltaan kyseenalainen syyttäjä keissiin. Voikohan tästä valittaa esim oikeusasiamiehelle?
Miksei neuvola reagoinut kun lasta ei tuotu sinne, vai neuvolan kauttako asia paljastui?
Tuttua, äitipuolet pitää omien lastensa puolta ja järjestää isän vierottumaan omista lapsistaan ja ottamaan äitipuolen lapset tilalle. Kuinka usein on äitipuoli järjestänyt miehensä omaisuuden itselleen ja omille lapsilleen, niin että isän lapset jäävät perinnöttömiksi. Niin minulle kävi. Eikä isä tunne edes lapsenlapsiaan, kun äitipuoli sai aina päänsäryn kun olisi pitänyt lähteä kyläilemään isän lasten luo.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:31"]
Miksei neuvola reagoinut kun lasta ei tuotu sinne, vai neuvolan kauttako asia paljastui?
[/quote]
Eihän neuvola ole pakollinen. Äitipuoli puolustautui, että odottivat yhteydenottoa neuvolasta. Ei neuvolasta oteta yhteyttä. Sinne pitää oma-aloitteisesti tilata aika.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 20:08"]
Tuttua, äitipuolet pitää omien lastensa puolta ja järjestää isän vierottumaan omista lapsistaan ja ottamaan äitipuolen lapset tilalle. Kuinka usein on äitipuoli järjestänyt miehensä omaisuuden itselleen ja omille lapsilleen, niin että isän lapset jäävät perinnöttömiksi. Niin minulle kävi. Eikä isä tunne edes lapsenlapsiaan, kun äitipuoli sai aina päänsäryn kun olisi pitänyt lähteä kyläilemään isän lasten luo.
[/quote]
Sama juttu. Aika löysä syyte noinkin julmasta kohtelusta. Noh, sehän oli vain isän kakara..
Se on oman vanhemman vika jos antaa äiti- tai isäpuolen sorsia. Minulla on uusperhe ja eroaisin jos mies kohtelisi lastani kaltoin. Millainen paskavanhempi antaa kiduttaa lastaan tuolla tavalla? Nukkuu paljaalla lattialla eikä anneta ruokaa!
Kyllä miehen tulee puolustaa omia lapsiaan ja pitää omiensa puolta . Ei voi syyttää pelkästään äitipuolta, olkoot vaikka minkälainen, miehen tulee olla mies eikä miehen kuvatus. Se on just noin.
Onneksi joku oli niin järkevä, että tajusi ottaa yhteyttä lastensuojeluun. Käsi sydämellä, kuinka moni tekisi samoin? Itse ainakin tunnustan, että aika korkea kynnys olisi soittaa, vaikka pitäisi olla hyvin matala... Toivottavasti "vanhemmat" menettävät lapsen kokonaan ja lapsi saa elää sijaisperheessä rauhassa. Ja toivottavasti nämä "vuoden vanhemmat" saavat kunnon tuomiot, eikä kukaan kukkahattutäti ala hetken päästä palauttamaan tyttöä takaisin heille.
Nämä muut sitten jatkavat auvoista uusperhe-eloa niin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan? Kai noi äidinkin lapset otettiin huostaan? Ei voi olla kovin terve kasvuympäristö heilläkään kun vanhemmat tuollaisia. Ihanat uusperheet. Yök noita isiä! Mitä löysiä tossuja!
Mä en käsitä, miten tästä syyttäjä vaatii jotain ehdollista vaan! Minusta tuo menee jo tapon yrityksenä, vielä kun on muutakin ollut, pakkasessa seisottamista, puhumattakaan henkisestä väkivallasta...Istumaan vaan muutamaks vuodeks molemmat, ja ne äidin lapset myös huostaan.
Kyseessähän on suoranainen oikeusmurha tyttöä kohtaan! Tämmöisen rangaistksenko ne eerikan tapaneetkin olisivat saaneet, mikäli hän olisi selvinnyt hengissä. Nyt ei mene oikeudentajuun...
kaikki muut perheessä saivat kunnon ruokaa paitsi tämä 6-vuotias. Muut kolme lasta olivat äitipuolen omia lapsia. Lapsi on yritetty tappaa nälkään pikkuhiljaa.