Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka tupakoitte raskaana, mitä ajattelette asiasta jälkikäteen?

Vierailija
25.12.2020 |

Te jotka olette tupakoineet raskausaikana: mitä ajattelette aiheesta vuosia tai vuosikymmenien jälkeen? Kuinka usein mietitte asiaa?

Oma lapseni on pian täysi-ikäinen ja ei päivääkään etten murehtisi asiaa. Hän on vielä saanut olla terve, mutta tulevasta ei voi tietää. Sain lopetettua vasta n. rv 20.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini poltti kuin korsteeni 70- luvulla. Olen terve kuin pukki. Ei edes allergioita. Ehkä vähän laiska olen.

Sama veljeni kohdalla. Entinen huippu-urheilija nykyinen lääkäri.

Vierailija
42/50 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin ja otin alkoholia, koska elän vapaassa maassa. Tekisin saman uudestaan, emmehän elä missään holhousvaltiossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki se harmittaa. Harmittaa yleisesti koko tupakointi.

Minkä ikäinen lapsesi on? Miten pärjäät sen harmituksen kanssa?

26v ja on erityinen, mutta ei tupakoinnin takia. Sitä sairautta kun ei saa syömällä eikä juomalla. Jonkun verran poltin 20v ja 18v kohdalla jotka ovat fiksuja opiskelevia nuoria. Lopetin ihan totaalisesti RV 10 kun odotin nelosta. Lapset siis muuten terveitä, fiksuja lapsia niin eipä se syyllistäminen auta.

Vierailija
44/50 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori ja typerä. Lapsi on down 😢

Kai ymmärrät että Down ei tupakoimalla tule?

Vierailija
45/50 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se hävettää ja surettaa näin jälkeenpäin. Mä uskoin silloin juuri tuon "enempi stressiä tulee jos lopettaa, se on haitallisempaa". Onnistuin toki polttamaan vain max 3-5/pv. Senkin ois voinut jättää väliin, jos ois saanut parempaa tukea ja kannustusta, neuvolassakin lähinnä kehuttiin tästä tupakoinnin vähyydestä. Olin nuori, ei ollut kokemusta mistään ja nettimaailmakaan ei ollut sellainen kuin nykyään.

Esikoisen raskaudessa tapahtui tämä, 14v sitten. Seuraava odottaessa olin jo fiksumpi, ja lopetin. Myös kolmas ilman tupakkaa. Ekalla on adhd, muilla ei.

Vierailija
46/50 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoin. Nyt on kaksi aikuista ja tervettä lasta, erittäin hyväpalkkaisissa ammateissa ja molemmat on superneroja (ÄO 170+). On tärkeää, ettei yleistä asioita.

Älykkyys periytyy äidiltä, joten pelkkää potaskaa tämä. Älykäs ihminen tajuaa, että nimenomaan yleistämisestä pitää olla kyse. Totta kai on aina poikkeus säännöstä, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että monet sairaudet ja ongelmat ovat yleisempiä tupakoineiden äitien lapsilla.

Vierailija
47/50 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se hävettää ja surettaa näin jälkeenpäin. Mä uskoin silloin juuri tuon "enempi stressiä tulee jos lopettaa, se on haitallisempaa". Onnistuin toki polttamaan vain max 3-5/pv. Senkin ois voinut jättää väliin, jos ois saanut parempaa tukea ja kannustusta, neuvolassakin lähinnä kehuttiin tästä tupakoinnin vähyydestä. Olin nuori, ei ollut kokemusta mistään ja nettimaailmakaan ei ollut sellainen kuin nykyään.

Esikoisen raskaudessa tapahtui tämä, 14v sitten. Seuraava odottaessa olin jo fiksumpi, ja lopetin. Myös kolmas ilman tupakkaa. Ekalla on adhd, muilla ei.

Kuinka usein mietit asiaa?

Vierailija
48/50 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini poltti kuin korsteeni 70- luvulla. Olen terve kuin pukki. Ei edes allergioita. Ehkä vähän laiska olen.

Sama veljeni kohdalla. Entinen huippu-urheilija nykyinen lääkäri.

Kaveripiirissäni on useampi, joilla ollut ongelmia tulla raskaaksi, kaikkia yhdistää se, että omat vanhemmat polttivat raskausaikana + silloinen yleinen tapa polttaa sisällä. Äitini myös joi kahvia, muista en tiedä (viitaten aiempaan kommenttiin; eikä minulla ole adhd tai paniikkihäiriötä tms.). Muuten olemme terveitä, no yhdellä lievä astma, mutta lapsettomuus jokaisella.

Vierailija
49/50 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/50 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan se nyt ihan tyhmää ja näyttää irvokkaalta kun vatta pystyssä vedetään posket lommolla norttia. Olin onnekas, samoin lapseni ettei tullut mitään. Tästä nyt 21 vuotta aikaa. Alkoon en koskenut yhtään, mikäli se mikään puolustus on.