Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpirauhasuupumus ja muiden suhtautuminen

Vierailija
25.05.2014 |

Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt tsh oli josrain syystä taas noussut arvoon 8. Olen uupunut ja nukun paljon. En vain jaksa läheusten suhtautumista. Miesysttävä päivittelee että kuinka jaksatnoin paljon nukkua ja kyllä tosiaan olet aikasnsaamaton. Teini sanoo samoin. Vaatii mukaan kuntosalille vaikka käden nostaminenkin rasittaa. Alan itsekin pitää oloani laiskuuden seurauksena. Kai se niin on.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei koskaan ole mitattu T3V- arvoa vain nuo kaksi muuta. Pitääkin kysyä tätä asiaa lääkäriltä. Ap

Vierailija
2/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla masennus tekee tuota. Veriarvot priimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minulla ms-taudin aiheuttama fatiikki.

Ja 'laiskuutahan' sekin tietysti on :(

Vierailija
4/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 16:47"]Tiedän tunteen. Minulla ms-taudin aiheuttama fatiikki.

Ja 'laiskuutahan' sekin tietysti on :(

[/quote]

voi ei. Sinulla varmasti vielä pahempi olo. Tää on ikävää kyllä.

Vierailija
5/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v...u, tässä taasen yksi asiantuntija latelemassa hyviä neuvojaan, vaikkei näytä ymmärtävän kilpirauhasen vajaatoiminnasta yhtään mitään.

Aaaargh, tällaiset ihmiset (ja myös hänen jatkovastauksensa tuolla myöhemmin) käy todellla hermoon.

Kilpirauhassairauksien hoito ei Suomessa ole todellakaan hyvällä tolalla, täällä on kymmeniä tuhansia ihmisiä vailla diagnoosia. Samoin on  lääkityksen kanssa, tarjolla on käytännössä yhtä ainoaa lääkettä, joka sisältää yhtä ainoaa hormonia - vaikka terve kilpirauhanen tuottaa niitä useampia.

Mitään muuta hoitoa tai lääkitystä ei ole tarjolla, kilpirauhassairauksia ei edes tutkita kunnolla Suomessa, kun niiden hoito on "niin helppoa".

Joten tämä tähänkin keskusteluun osallistunut "neuvoja" voisi kyllä keskittyä ihan muihin hommiin - ja mikäli kilpirauhassairaudet jostain syystä kiinnostaa, niin tutustuisi ja opiskelisi niitä sitten ihan oikeasti.

Tsemmppiä ap:lle myös täältä sohvan pohjalta. T. toinen autoimmuunityreoidiitti/vajispotilas.

.

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:06"]

Olen kuvitellut että kilpirauhasen toimintahäiriöiden hoito on nykyään aika hyvällä tolalla. Onko lääkityksesi kohdallaan? Oletko keksinyt mitään hyviä kotikonsteja, jotka parantavat oloasi - olethan itse oman tilasi paras asiantuntija?

Rakastan kesää ja hellettä, ei ole kilpirauhasongelmia, mutta näin alkukesästä lämpö uuvuttaa ja nilkat ovat turvoksissa. Ettei sullakin olisi kyse siitä? Ellei, niin haistata pitkät miehelle ja teinille, lepää. Ja kuka menee tunkkaiselle salille, kun ulkona on noin kaunista!

[/quote]

Vierailija
6/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen

Vierailija
7/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, erittäin tuttu tunne!

Vierailija
8/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut että kilpirauhasen toimintahäiriöiden hoito on nykyään aika hyvällä tolalla. Onko lääkityksesi kohdallaan? Oletko keksinyt mitään hyviä kotikonsteja, jotka parantavat oloasi - olethan itse oman tilasi paras asiantuntija?

Rakastan kesää ja hellettä, ei ole kilpirauhasongelmia, mutta näin alkukesästä lämpö uuvuttaa ja nilkat ovat turvoksissa. Ettei sullakin olisi kyse siitä? Ellei, niin haistata pitkät miehelle ja teinille, lepää. Ja kuka menee tunkkaiselle salille, kun ulkona on noin kaunista!

Vierailija
9/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:06"]Olen kuvitellut että kilpirauhasen toimintahäiriöiden hoito on nykyään aika hyvällä tolalla. Onko lääkityksesi kohdallaan? Oletko keksinyt mitään hyviä kotikonsteja, jotka parantavat oloasi - olethan itse oman tilasi paras asiantuntija?

[/quote]

lääkitys nyt ei näemmä ole kunnossa kun tsh yli viitearvojen. Pitkään arvot ovat olleet ok. Huolimatta hyvistä arvoista olen välillä uupuneempi. Ap

Vierailija
10/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun T4V arvo on? Mulla sen pitää olla vähintään 18-19 tuntumassa että ylipäätään voin toimia jotenkin järkevästi. TSH ei kerro kaikkea ja sitäpaitsi se on ihan liian korkealla!

Eli yritä nyt ensin saada lääkitys kuntoon ja sen jälkeen vasta mietit sinne kuntosaliin menoa!

T: toinen vajis

Vierailija
11/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen ittelläni kans jotain saman tyyppistä vaivaa. Oon ollu jo pidemmän aikaa tosi väsyny,eikä unikaan auta. Ei ole mulle normaalia nukahtaa tosta noin vain.

Vierailija
12/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:39"]Mikä sun T4V arvo on? Mulla sen pitää olla vähintään 18-19 tuntumassa että ylipäätään voin toimia jotenkin järkevästi. TSH ei kerro kaikkea ja sitäpaitsi se on ihan liian korkealla!

Eli yritä nyt ensin saada lääkitys kuntoon ja sen jälkeen vasta mietit sinne kuntosaliin menoa!

T: toinen vajis

[/quote]

niin pointti oli se että arvoni eivät ole kohdallaan nyt tsh oli 8 ja t4v oli 15 mutta vaikka ihmiset lähelläni tietävät tämän niin silti kukaan ei tunnu tajuavan jaksamattomuuttani. Vain ihmettelevät nukkumista jne. Pitävät kaiketi vain laiskana. Ap

Vierailija
13/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai no mutta tuohan on ihan hyvä syy olla uupunut. Luulin sinun tarkoittavan sellaista luulosairaus-kilpirauhasuupumusta, missä arvot on hyvät, jopa liikatoiminnan puolella melkein, ja silti ollaan niin uupuneita että. Toivottavasti saat lääkityksen pian kohdilleen! Outoa, miksi oli huonot arvot, jos on pitkään tätä ennen olleet hyvät. Oletko muuttanut ruokailutottumuksia? Laihtunut/lihonut paljon? Liikunnassa muutoksia? Uusia lääkityksiä?

Vierailija
14/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 15:44"]Ai no mutta tuohan on ihan hyvä syy olla uupunut. Luulin sinun tarkoittavan sellaista luulosairaus-kilpirauhasuupumusta, missä arvot on hyvät, jopa liikatoiminnan puolella melkein, ja silti ollaan niin uupuneita että. Toivottavasti saat lääkityksen pian kohdilleen! Outoa, miksi oli huonot arvot, jos on pitkään tätä ennen olleet hyvät. Oletko muuttanut ruokailutottumuksia? Laihtunut/lihonut paljon? Liikunnassa muutoksia? Uusia lääkityksiä?

[/quote]

ei oikeastaan mitään muutosta elämässä. Katson tässä nyt pari viikkoa vielä samalla lääkemäärällä ja käyn testaamassa veriarvot. Sitten jos ovat yhä yläkantissa puhun lääkärille. Ap

Vierailija
15/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisissa verikokeissa ei monestikaan mitata muuta kuin vapaa T4 ja TSH. Pitää vaatia erikseen mitattavan myös T3-V. T4 voi olla hyvällä mallilla tai jopa korkea ja T3 melko matalalla. TSH:hon ei kannata kiinnittää liikaa huomiota, koska se voi elää omaa elämäänsä ja vaihdella milloin mistäkin syystä.

-Mies 29v-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi