Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme lastani ovat musertaneet mun kaikki käsitykseni omasta

Vierailija
25.05.2014 |

kyvykkyydestäni lastenkasvattajana. Mä vaan epäonnistun niin monta kertaa päivässä, että olen tullut tähän tulokseen, etten mä osaa tätä hommaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
22/24 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just yks päivä sanoin miehelle, että mä olen tehnyt kaikki väärin, mä en osaa tätä. Mies lohdutteli että kaikilla on välillä tuollainen olo mutta intin että ei todellakaan ole; muiden lapset istuu hiljaa kiltisti selkä suorassa ja tottelee pelkkää sormen nostamista. Jatkoin inttämistä että musta vaan ei oo äidiksi, harmi kun sen tajusin vasta nyt. Esikoinen on vasta 6-vuotias, mitä tässä vielä tuleman pitää!! Toisaalta, kuulin vasta nyt että 6-vuotias on iso uhmaikäinen ja pieni murrosikäinen ja voi olla hyvinkin haastava. On se silti ihan mahtavan ihanakin :)

Seuraava päivä oli jo valoisampi.

Tää on kaiketi nyt sitä paljon puhuttua ÄITIYTTÄ. Nää tunteet ja epäonnistumiset kuuluu tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:55"]

Tuntemani äidit ovat kuitenkin jollain tapaa lempeämpiä ja komentaminenkin on jotain kevyttä äänen korotusta. Ja sitten saadaan sympatiaa, aiheestakin. Mä taas, mä tunnen inhottavia tunteita noita muksuja kohtaan monta kertaa päivässä, en kestä kun ne riehuu, tappelee ja eikun yhä uudestaan tekemään kiellettyjä asioita, mulla ei hermot kestä. Joka aamu mä herään ja päätän, tänään en hermostu, tänään jaksan kaiken, annan tilaa, annan vapautta, ja alle tunti niin taas on hermot mennyt.

ap

[/quote]

Meinasin kirjoittaa seuraavan kommenttini jo aloitusviestin perusteella, ja tää viestis vaan vahvisti asiaa. Eli mielestäni ei ole "huonoja äitejä" vaan on vaan huonoja persoonia äideiksi. Eli ei ole mitään äitiys-osaamisgeeniä minkä epäreilusti vain jotkut olisivat saaneet ja toiset ei. Vaan yksinkertaisesti jos olet muutenkin epäjohdonmukainen, laiska, tyhmä, itsekeskeinen jne niin aika hankala siinä on olla hyvä äiti. Äitiys lähtee kuitenkin kasvatustaidoista ja siihen tarvitaan itsekuria, kärsivällisyyttä jne jne, joita sulla ei selvästikään ole viestisi perusteella. Mutta tämän onneksi taidat itsekin ymmärtää.

Vierailija
24/24 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseksi sanosin, että useimmiten lapset nauttivat lapsuudesta ja heistä kasvaa ihan fiksuja aikuisia...vanhemmistaan huolimatta.

lapsikin on aktiivi ..eikä pelkkä passiivi, johon kaikki asiat vaan tattuisivat.

lapsi käsittelee ja lapsi nappaa monesta vaikutteita.

Tää huono-omatunto-syndrooma on melko yleinen äideillä.

miten päästäisiin etenpäin siinä..turha syyllisyys pois ja keskittyminen hyviin juttuihin ja kaikkeen siihen potentiaaliin mikä on olemassa. Lapset on hienoja. Jaon hienoa olla lapsen elämässä. 

Voimia ja tsemppiä kaikille. Mitä tänään koet tehneesi oikein? Mistä olet ylpeä? Ole hyvillä mielin ylpeä.

ja aina ne asiat, joissa kokee epäonnistuneensa..ei ole ollenkaan sitä miltä se näyttää.

pitää uskaltaa antaa lapselle mahdollisuus...ei pidä teilata lasta ja lapsen mahdollisuuksia sen takia, että ITSE  kokee epäonnistuneensa. Mieluummin luo lapseen toivoa ja kehuu niissä missä pitää.

sinä äiti... Et ole sama kuin se lapsesi.. Lapsi on itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän