Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passin uusimisesta. Miten voi olla näin?!

Vierailija
25.05.2014 |

Passini on päässyt vanhenemaan viime vuonna enkä ole vielä hakenut uutta, koska ei ole ollut ulkomaanreissuja tai muuta tarvetta. Nyt kuitenkin olisi tarve. Poliisin sivuilla kuitenkin kerrotaan, että passia uusiessa on esitettävä henkilötodistuksena joko edellinen VOIMASSA OLEVA passi tai henkilökortti. Minulla ei ole henkilökorttia. Eikä siis mitään voimassa olevaa henkilötodistusta (ajokortti ei ilmeisesti käy). Mitäs nyt??

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitusta on alapeukutettu? Oletteko alapeukuttajat niin täydellisiä ihmisiä, ettei teille ikinä voisi käydä vastaavaa?

Vierailija
42/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain uuden passin vanhentuneen tilalle viime kuussa, Keski-Suomessa. Poliisista laittoivat ärrälle menevään ilmoitukseen merkinnän, että uuden passin saa lunastaa myös vanhaa passia näyttämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:55"]

Miksi aloitusta on alapeukutettu? Oletteko alapeukuttajat niin täydellisiä ihmisiä, ettei teille ikinä voisi käydä vastaavaa?

[/quote]

Ei kun ne ajattelee, että oot tyhmä jos uskot, ettei vanha passi kelpaa. Oikeasti se ei ole tyhmyyttä vaan niinhän siellä ohjeissa lukee, että vanha passi pitäisi olla vielä voimassa. Käytännössä vanha passi kelpaa, koska tämä tapahtuu tuhansille ihmisille, että passi vanhenee joko huomaamatta tai hakija ei tarkoituksellakaan hanki uutta passia, ellei ulkomaanmatkaa ole tiedossa, ja silloin tosi moni jäisi pysyvästi ilman passia jonkun naurettavan byrokratian takia. 

Vierailija
44/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uusin passinin viime kuussa Espoossa. Poliisille kelpasi vanhentunut passi ihan hyvin, koska kuva oli vielä tunnistettava. Uuden passin noudin Ärrältä poliisin ohjeiden mukaan ajokorttia näyttämällä.

Vierailija
45/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin passin tammikuussa ja vanha oli tosiaan vanhentunut joulukuussa. Hyvin meni sekä uuden anominen että passin hakeminen ärrältä. Vanhalla passilla siis. Tosin mulla on voimassa oleva ajokortti mutta eipä sitä kysytty.

Vierailija
46/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ollu muuta kuin vuoden vanha passi. Hain uuden poliisilaitokselta ja he laittoivat ärrälle merkinnän, että lunastan sen vanhalla passilla. Kerran hain passia ilman mitään papereita, kun vanha oli varastettu, niin he kyselivät entisiä osotteitani ja jotain muita tietoja, mitä siellä koneella näkyi

Vierailija
47/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tilanne oli seuraavanlainen: 

Minulla oli passi, joka oli vanhentunut ja sukunimikin oli vaihtunut. Menin poliisiasemalle ilman virallista henkilöllisyystodistusta, minulla oli ainoastaan vanhentunut passini. Sain uuden passin helposti. Virkailija ei kysellyt mitään. 

Vierailija
48/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tästähän oli juuri viime viikolla juttua Hesarissa.

Poliisilla on uusi ohjeistus, jonka mukaan kaikki ne, joilla ei ole voimassaolevaa passia karkotetaan välittömästi kiinni saadessa. Aikaisemmin suomen passin omanneet Venäjälle ja muiden maiden kansalaiset omiin kotimaihinsa.

Venäjän rajavartioviranomaiset ovat perustaneet Viipurin lähelle näiden 'entisten suomalaisten' säilytykseen tarkoitetun väliaikaisen leirin, ja tavoitteena on ensi vuonna avata uusi, vakituinen leiri Jekaterinburgin lähelle.

Että onnea vain siinne poliisilaitokselle menoon vanhentuneen passin kanssa... Kannattaa ottaa hammasharja mukaan...

Vierailija
49/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 15:37"]

Siis tästähän oli juuri viime viikolla juttua Hesarissa.

Poliisilla on uusi ohjeistus, jonka mukaan kaikki ne, joilla ei ole voimassaolevaa passia karkotetaan välittömästi kiinni saadessa. Aikaisemmin suomen passin omanneet Venäjälle ja muiden maiden kansalaiset omiin kotimaihinsa.

Venäjän rajavartioviranomaiset ovat perustaneet Viipurin lähelle näiden 'entisten suomalaisten' säilytykseen tarkoitetun väliaikaisen leirin, ja tavoitteena on ensi vuonna avata uusi, vakituinen leiri Jekaterinburgin lähelle.

Että onnea vain siinne poliisilaitokselle menoon vanhentuneen passin kanssa... Kannattaa ottaa hammasharja mukaan...

[/quote] entäs Suomen kansalaiset joilla ei oo passia koskaan ollutkaan? Vaikka mun isomummu 91v?

Vierailija
50/50 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ollut voimassa olevaa passia. Ei kuitenkaan kyselty mitään, en muista näytinkö edes vanhaa passia. Mutta passin jouduin hakemaan poliisilaitokselta ärrän sijaan. Ja tämä tapahtui huhtikuussa, eli ei kauaa sitten.