Pojalle nimeksi Patrik vai Patrick?
Kommentit (27)
Meillä on Patrick, eikä nimeä ole joutunut tavaamaan. toki mietin myös muotoa paidraig, padraig, tai padraic, mutta ne on Suomessa liian vaikeita.
Pertti Ylermi, Jorma Ylermi, Yrmy Jolermi. Joku suomalainen nimi suomalaiselle ettei tartte joka välkällä ottaa turpiin.
Meillä Patrik enkä muista että ikinä Suomessa olisi pitänyt sanoa miten kirjoitetaan, ulkomaillakaan ei ole ketään kiinnostanut;-)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:05"]
Meillä on Patrick, eikä nimeä ole joutunut tavaamaan. toki mietin myös muotoa paidraig, padraig, tai padraic, mutta ne on Suomessa liian vaikeita.
[/quote]
Jos tämä oli tosissaan kirjoitettu,niin sopiiko kysyä minkä maalaisi olette?Siis ei kai kukaan supisuomalainen antaisi lapselle nimi Padraig?
Patrik tietty. Näyttää nuijalta ck:lla.
Olemme koko perhe irlannin kansalaisia, siksi iiriläinen muoto kiinnosti. Mutta koska olen myös suomalainen, niin päädyimme sit englantilaiseen muotoon.
En tajua miksi c-kirjaimia pitää tunkea nimiin joihin ne eivät kuulu....
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:19"]Ei kumpikaan; loppuelämänsä saa jokatilanteessa sanoa, että ceellä tai ilman.
[/quote]
Mun miehellä on nimi Patrik eikä koskaan ole tarttenut selitellä. Kyllä se lausuntatavan suomalaisuus kertoo kuulijalla ollaanko tässä Patrik vai P(h)ätrick. :D
Ehdottomasti c:llä!Ja täytyy sanoa että erittäin hyvää nimeä olette miettimässä!Tosin Pateksihan se helposti kääntyy kavereilla mutta mitäs siitä.Pate on lyhyt ja ytimekäs nimi.
Normaalisti olen c-nimiä vastaan (väkisinväännettyjä), mutta ehdottomasti laittaisin Patrick! Hieno ja komea nimi. Jos haluaa joskus asua ulkomailla, kannattaa laittaa tuo alkuperäinen. :)
Ei c-kirjaimia nimissä tarvitse pitää ihan nou nou-asiana, monissa vanhoissa nimissähän on mukana myös vähän erilaisempia nimiä. Kyllähän Patrick on ihan eri luokkaa kuin Nico, Luca tai Jessica.
Jos olisi oma poikani, antaisin nimeksi Patrik, se on suomalaisessa kalenterissa, saisi poika viettää nimppareita :)
Jos olette molemmat suomalaisia niin laittaisin muotoon Patrik. Jos toinen esim. englanninkielinen niin sitten Patrick.
Patrik on paljon parempi! :) C:llä kirjoitettuna siihen tulee mukaan sellainen tietty väkinäisyys.
Ei kumpikaan; loppuelämänsä saa jokatilanteessa sanoa, että ceellä tai ilman.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:19"]
[/quote]
Mulla on nimi, jonka yhteydessä sanon joka kerta esitellessäni millä kirjaimella kirjoitetaan. Ei ole haitannut.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:19"]
[/quote]
Mulla on nimi, jonka yhteydessä sanon joka kerta esitellessäni millä kirjaimella kirjoitetaan. Ei ole haitannut.
[/quote]
Oletkin huomiohuora.
Patrik ehdottomasti.