Ampiaiset/herhiläiset, ongelma!!!
Meille on ilmestynyt ihan parin päivän sisällä kotiimme sisälle näitä jätti ampiaisia, eli herhiläisiä. Ilmestyvät aina kuin tyhjästä, sillä ikkunoita emme pitää auki eikä oveakaan ole nyt sattuneesta syystä auottu huolimattomasti. Ovat siis ihan jäätävän kokoisia ja pelkään niin paljon, että muutun hysteeriseksi. :(
Viko niillä olla pesä jossain, niin, että pääsevät jotain ihmeellistä kautta sisään?!? Onko kokemuksia?
Niin joo ja kirjoittelen tähän aikaan, sillä heräsin juuri hetki sitten siihen, että korvan juurella pörisi herhiläinen... :( Pulssi ei meinaa tasoittua millään.
Kommentit (14)
Luulen että jossain on pesä. Äkkiä sellainen muodostuu kun löytävät hyvän ja suojaisan paikan ja pääsevät jostain reiästä kulkemaan. Seuraile niitä kun ovat ruoanhakureissullaan ja selvitä minne häippäsevät. Sit pesä pois. Jos pesää ei löydy niin on olemassa hyönteisansoja joita voi käyttää.
Itselläni on sama juttu pidän aina ikkunat ja ovet kiinni. Ensin jostain ilmaantui kärpänen ja tänään ampiainen sisälle. Kumpikin pörisi niin lujaa, että olisin kyllä huomannut jos olisivat eilen samalla oven avauksella tulleet kanssani sisään.
Voinevatko jostain viemärin kauttta jotenkin päästä?
Ihmisille tulee harvoin mieleen että esim. ihan tavallisissa tuuletusventtiileissä voi olla pörriäisenmentäviä aukkoja. Tutkimaan ja tukkimaan, kärpäsistäkin voi olla aika paljon haittaa sillä kantavat allergeeneja. Itse olin kerran viikon reissussa kesällä ja unohdin viedä roskapussin. Sinne oli joku kärpänen mennyt munimaan ja kun otin pussia pois ämpäristä lattialle tulvi toukkia. Menin paniikkiin ja jossain adrenaliinihourussa laitoin kengät jalkaan ja talloin ne kaikki kuoliaaksi. Sen jälkeen olen pitänyt ainakin ikkunat kiinni.
Ampiainen on pitkulainen. Kimalainen on paksu. Kumpaa tarkoitat?
Jätti ampiainen, eli herhiläinen. Pitkulainen ja ihan hillittömän kokoinen, jos normi amppariin vertaa.
-ap
Minä tällä taas herätelen keskustelua aiheesta kun valvon tällä itsekseni paniinissaa :(
Mitä ihmettä tälle tilanteelle voisi tehdä. Tarpeeksi tujua mykkyä ei mahda kaupoista löytää... Tekis mieli ottaa ja lähtä autoon koisimaan. >:(
Jäätävä on tämän vuoden muotisana. Sitä tungetaan joka paikkaan, varmaan myös /CCn
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:12"]Jäätävä on tämän vuoden muotisana. Sitä tungetaan joka paikkaan, varmaan myös /CCn
[/quote]
Mitä?
AP postasi toukokuussa joten kyseessä melko varmaan ampiaiskuningattaret jotka voivat kulkeutua sisään vaikka polttopuiden raoissa.
Missä ihmeen pusikossa sinä asut. Me asumme järven rannalla kauniiden nurmikoiden ja kukkakedon keskellä. Ei ole juur hyttysiä, ei ampiaisia , ei herhiläisiä. Senkun istumme ihanalla verannalla, joka on avoin.
Myrkkyä kehiin!