Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkaisetko hanan ollessasi suihkussa?

Vierailija
23.05.2014 |

esim. saippuoinnin ajaksi... + Kauan sinulla keskimäärin kestää suihkussa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 00:17"]

Minä suljen hanan yleensä saippuoinnin ajaksi, mutta shampoon laiton aikana en, koska olen todella viluinen ja kylpyhuoneessa on suihkun alussa liian kylmä. Pakko olla kuuma hana päällä, ettei hytise. En kylläkään käy suihkussa kuin joka toinen päivä, ainakaan hiuksia pesemässä. En tiedä kulutustani, kun vesi sisältyy vuokraan.

[/quote]

Hei, säähän oot kun mä:) Mulla valitettavasti huoneistokohtainen mittari....

[/quote]

Meinasin mäkin sanoa samaa. ;-) shampoon ja hoitoaineen levityksen ajan pitää olla hana auki just sen takia, että muuten tulee kylmä. Mutta ei saippuoinnin aikana.

Hauska, että muutkin tekevät samalla tavalla. ;-P

Vierailija
22/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 23:12"]

katkaisetko hanan ollessasi suihkussa?

[/quote]

Miksi ihmeessä rikkoisin hanan katkaisemalla sen käydessäni suihkussa?

Ehjä hana on mielestäni paljon parempi kuin katkaisemalla rikottu.

;--)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai katkaisen suljen hanan jos en tarvitse vettä. Meillä on lämminvesivaraaja, eikä lämmintä vettä riittäisi kaikille jos sillä lotrattaisiin. Mies vain ei tunnu tajuavan asiaa, vaan hän ei sulje hanaa sillä välin kun pesee itsensä, ja hän vielä käyttää todella lämmintä vettä peseytymiseen. Jos hän siis käy ennen muita suihkussa, muiden pitää pestä itsensä nopeasti, että lämmintä vettä riittäisi kaikille. Itse joudun miltei aina huutelemaan hoitoaineen jääkylmänä vedellä... 

No, asiaa ei tajua myöskään eräs miehen kaveri, joka on ikänsä asunut kerrostalossa.. Onneksi nykyään älyään katsoa varaamassa veden lämpötilan, ja siitä voi päätelläkin että riittääkö lämmintä vettä pesuun vai ei.

Vierailija
24/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan itsestään selvää, että vesihana suljetaan saippuoinnin + shampoon/hoitoaineen laiton ajaksi. En edes ajattele asiaa, tulee ihan luonnostaan. Veden lämmittäminen on himputin kallista, sitä ei moni kerrostalossa asuva vesimaksullinen asukki ymmärrä. Vesimaksut ei välttämättä kata taloyhtiön vesikustannuksia.

Vierailija
25/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 00:30"]Hanan katkaiseminen on aika lopullinen toimenpide, joten en sitä tee. Sen sijaan suljen hanan eli estän vedentulon. Meillä on aikakatkaisin: lämmintä vettä riittää noin 5 minuutiksi, sen jälkeen tulee vain kylmää. Oli muuten miniälle aikamoinen yllätys, hän kun on tottunut kuulemma olemaan suihkussa vaikka 20 min. Olkoot, mutta minä en siitä maksa. (vesimittarillinen asunto)

[/quote]

Ja siis säkö et kertonut tätä miniällesi ennen kuin se meni suihkuun? Oot varmaan muullakin tavoin ihan unelma-anoppi

Vierailija
26/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 23:18"]Hanan katkaiseminen on aika lopullinen toimenpide, joten en sitä tee. Sen sijaan suljen hanan eli estän vedentulon. Meillä on aikakatkaisin: lämmintä vettä riittää noin 5 minuutiksi, sen jälkeen tulee vain kylmää. Oli muuten miniälle aikamoinen yllätys, hän kun on tottunut kuulemma olemaan suihkussa vaikka 20 min. Olkoot, mutta minä en siitä maksa. (vesimittarillinen asunto)

[/quote]

Vaikutat sangen miellyttävältä persoonalta.

Minusta elämässä pitää yrittää nauttia asioista ja kuuma suihku on itselle niin rentouttava ja ihana hetki että en koskaan tule ymmärtämään niitä joilla on AIKAKATKAISIN suihkussa.

Vierailija
27/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 23:14"]Joo, mulla on kylppärissä aina rautasaha sitä varten.

[/quote]

rälläkkä on parempi, mutta pitää muistaa kuivata ensin..

Vierailija
28/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan sulje hanaa, palelen muuten ja mä en todellakaan suostu aamulla ensimmäiseksi hytisemään suihkussa. Kärsitään sitten vasta jos tulee zombie apokalypsi ja lämpimät suihkut on historiaa ;)

Vierailija
29/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katkaise. Lämpötilasäätö menisi pieleen jos sulkisin hanan. Suihkussa olen ehkä viisi minuuttia, josta minuutti menee saippuointiin. Eikä Helsingissä veden säästäminen ole ekologisata.

Vierailija
30/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaista hana? Siis katkaisenko vedentulon?

En katkaise.

Suihkussa menee aikaa 5-10 min.

Vierailija
31/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 23:12"]esim. saippuoinnin ajaksi... + Kauan sinulla keskimäärin kestää suihkussa?

[/quote]

No en todellakaan katkaise. Menee noin 15-20 minuuttia. Nautin lämpimän, juoksevan veden alla olemisesta. Joskus jopa istuskelen suihkussa ja nautin lämmöstä.

Vierailija
32/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä katsonut kellosta aikaa, täytyykin tehdä se seuraavalla kerralla. Veikkaisin että 10-15 minuuttia menee kun pesen pitkät hiukset. Suljen hanan saippuoinnin ajaksi. Talvella jos on kylmä, niin en sulje hanaa.

Vierailija
33/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuatte, ettei sillä hanan sulkemisella ole mitään merkitystään ellei satu olemaan vesimaksua käytön mukaan?

Ympäristötekona se on yhdentekevä, jos olette esim. hankkineet lapsen?

Vierailija
34/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sammutan hanan välillä. Onneksi en asu taloyhtiössä, jossa joutuu maksamaan muoden veden lirutteluja! (kun kaikissa yhtiöissä ei ole vielä asuntokohtaisia vesimittareita).

Vierailija
35/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä hanaa katkaise, vaan suljen sen ja lopetan veden juoksuttamisen. Kotona on termostaattihanat ja sen voi huoletta sulkea sappuoinnin ajaksi ja kun se avaa uudelleen, niin heti tulee oikean lämpöistä vettä. Suihkussa käynti kestänee jotain 5 minuuttia.

Tuhlaaminen vaan on tyhmää.

No ymmärrän kullä jos on joku aataminaikainen kahdella vääntimellä varustettu museosuihku, niin sitä ei huvita sulkea kun oikean lämpöisen veden saaminen on taas pienen vaivan takana.

Vierailija
36/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 23:18"]Hanan katkaiseminen on aika lopullinen toimenpide, joten en sitä tee. Sen sijaan suljen hanan eli estän vedentulon. Meillä on aikakatkaisin: lämmintä vettä riittää noin 5 minuutiksi, sen jälkeen tulee vain kylmää. Oli muuten miniälle aikamoinen yllätys, hän kun on tottunut kuulemma olemaan suihkussa vaikka 20 min. Olkoot, mutta minä en siitä maksa. (vesimittarillinen asunto)

[/quote]

Vaikutat sangen miellyttävältä persoonalta.

Minusta elämässä pitää yrittää nauttia asioista ja kuuma suihku on itselle niin rentouttava ja ihana hetki että en koskaan tule ymmärtämään niitä joilla on AIKAKATKAISIN suihkussa.

[/quote]En ole edes kuullut tuolaisesta aikakatkaisimesta. Taitaa olla paskapuhetta?

Vierailija
37/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:40"]No en minä hanaa katkaise, vaan suljen sen ja lopetan veden juoksuttamisen. Kotona on termostaattihanat ja sen voi huoletta sulkea sappuoinnin ajaksi ja kun se avaa uudelleen, niin heti tulee oikean lämpöistä vettä. Suihkussa käynti kestänee jotain 5 minuuttia.

No ymmärrän kullä jos on joku aataminaikainen kahdella vääntimellä varustettu museosuihku, niin sitä ei huvita sulkea kun oikean lämpöisen veden saaminen on taas pienen vaivan takana.

[/quote]

Minusta on pikemminkin tyhmää kuvitella, että veden sulkeminen suihkussa olisi jollain tavalla merkittävä teko. Kertoo todellisesta tyhmyydestä

Vierailija
38/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:36"]

Kai tajuatte, ettei sillä hanan sulkemisella ole mitään merkitystään ellei satu olemaan vesimaksua käytön mukaan?

Ympäristötekona se on yhdentekevä, jos olette esim. hankkineet lapsen?

[/quote]Etkö tajua että käyttjät maksaa veden, vaikka se sisältyisi vuokraan tai vastikkeeseen. Vittu että ihmiset voivat olla TYHMIÄ. Tästä syystä asun omakotitalossa, ettei tarvi maksaa tuollaisten tollojen kulutusta.

Vierailija
39/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 23:12"]esim. saippuoinnin ajaksi... + Kauan sinulla keskimäärin kestää suihkussa?

[/quote]

No en todellakaan katkaise. Menee noin 15-20 minuuttia. Nautin lämpimän, juoksevan veden alla olemisesta. Joskus jopa istuskelen suihkussa ja nautin lämmöstä.

[/quote]Meillä on lämmittelyä varten ainalämmin sauna. Meidän viisihenkinen perhe (lapset teini-ikäisiä tyttöjä) kuluttaa omakotitalossa 110 kuutiota vuodessa, joka on varsin kohtuullista, johtuu paljon tuosta saunasta, kukaan ei jää suihkuun lämmittelemään, kun voi käväistä heittämässä parin kauhalliset löylyt.

Joo, suljen hanan saippuoinnin ajaksi.

Vierailija
40/56 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:40"]No en minä hanaa katkaise, vaan suljen sen ja lopetan veden juoksuttamisen. Kotona on termostaattihanat ja sen voi huoletta sulkea sappuoinnin ajaksi ja kun se avaa uudelleen, niin heti tulee oikean lämpöistä vettä. Suihkussa käynti kestänee jotain 5 minuuttia.

[/quote]

Minusta on pikemminkin tyhmää kuvitella, että veden sulkeminen suihkussa olisi jollain tavalla merkittävä teko. Kertoo todellisesta tyhmyydestä

[/quote]Oletko tyhmä? Jos 5 minuutin suihkusta käynnistä 1 minuutti menee saippuointiin niin se on 20% käytetyn veden määrästä. Kyllä sillä kuule on merkitystä.