Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks *tussa mä en laihdu???

Vierailija
23.05.2014 |

Liikun min 1h päivässä, käyn 3krt kuntosalilla, syön vähemmän, proteiinia joo, hiilarit aika minimissä. en ymmärrä, siis en todellakaan.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uo

Vierailija
62/76 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 09:52"]

Ei voi auttaa kun en tiedä miten syöt. Kalorilaskuri on hyvä vinkki, suosittelen. Ravintoaineiden suhde saattaa olla pielessä. 1,5g protskua, 1g rasvaa, 4-6g hiilaria /painokilo. Jos saat liikaa kulutukseesi nähden niin tosta sitten vähän vähemmäksi oikeassa suhteessa. Proteiinit pitäisi jakaa tasaisesti joka aterialle, koska elimistö ei pysty hyödyntämään sitä kerrallaan paljon ja loput varastoituu rasvaksi.

[/quote]

Tossa ne pielessä on

[/quote]

Perustelut?

t. Personal trainer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä vika?

tässä minun syömiseni suurinpiirtein:

aamulla 2 lasia rasvaton piimä

200g rahaka+jugurtti ja ruisleipä mukillinen kaakao

Lounas salaattia ja vähän tavallista kasvisruokaa (200g noin)

pari omenaa tai pari näkkileipää

illalla iso lautasellinen salaattia missä juustoa noin 100g (vaihtelevasti rae, leipä, ym)

missä vika että vaan lihon?

Liikun todella paljon

Vierailija
64/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 07:53"]

Niin missä vika?

illalla iso lautasellinen salaattia missä juustoa noin 100g (vaihtelevasti rae, leipä, ym)

Liikun todella paljon

[/quote]

A) Liian vähän ruokaa 

B) Liian vähän proteiinia

C) Liian yksipuolinen

D) Jos lihot tuolla ruokavaliolla, niin huijaat jossakin kohtaa -> napostelu??

Vierailija
65/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei juuri vaikuta laihtumiseen, syö vähemmän, oon kuullut ennenki tän en syö paljoa liikun, mutta kun näin annos koot jota henkilö söi siinä oli neljä kertaa enemmän ruokaa kun omallani ja minun annokseni on lasten lautanen, lyhyt kun olen. Muista syödä kuin sen kokoinen kun haluaisit olla.

Vierailija
66/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 09:21"]

Liikunta ei juuri vaikuta laihtumiseen, syö vähemmän, oon kuullut ennenki tän en syö paljoa liikun, mutta kun näin annos koot jota henkilö söi siinä oli neljä kertaa enemmän ruokaa kun omallani ja minun annokseni on lasten lautanen, lyhyt kun olen. Muista syödä kuin sen kokoinen kun haluaisit olla.

[/quote]

Osittain olen samaa mieltä, sillä 80% laihtumisesta tapahtuu keittiössä ja loput sitten liikunnalla. Mutta suosittelen pitämään liikunnan mukana, koska se auttaa muun muassa sydän- ja verisuonijärjestelmän kehittymisessä, kiihdyttää aineenvaihduntaa ja parantaa kuntoa ja mieltä. Lisäksi, jos laihduttaa pelkällä ruokavaliolla, niin vartalosta tulee yleensä "pehmeä", koska laihdutuksen mukana kuluu väkisinkin lihasta, joten jäljelle jää vain nahkaa ja luuta (kärjistetysti), mutta liikunta estää tämän ja myös auttaa kehittämään lihaksistoa, joten vartalosta tulee jäntevä. 

Vierailija
67/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma voi olla aivan hyvin myös siinä, että syö yksinkertaisesti liian vähän tai vääriä asioita, jos paino ei tipu. Kannattaa oikeasti tarkistaa jostain netin kalorilaskurista, että paljonko sitä nyt oikeasti tulee syötyä päivän mittaan ja missä suhteessa proteiinit, rasvat ja hiilarit ovat. Jos on jo pidemmän aikaa yrittänyt laihduttaa ja paino on jäänyt junnaamaan paikalleen, niin silloin voi auttaa se, että syö päivän tai kaksi mitä huvittaa. Aluksi paino saattaa vähän nousta, mutta sitten lähtee taas laskuun. Tällä tavalla saa usein aineenvaihdunnan taas heräämään, jos se on laihduttaessa laiskistunut.

Vierailija
68/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkä liian happamoivasti (pääasiassa siis maitotuotteita, viljatuotteita, lihaa ja sokeria, myös luonnonsokeria kuten hedelmiä)? Enemmän kasviksia kehiin. Joka aterialla vähintään puolet kasviksia (peruna, marjat ja hedelmät eivät kelpaa), mielummin enemmänkin, esim. joku 70 %!

Vierailija
69/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 23:00"]

Mutta kun oikeesti kalorit puolet entisestä, enkä todellakaan syö patukoita, jauheita ym vaan pähkinöitä,papuja kikherneitä rahkaa, kohtuudella. en tiedä, hirveetä kun ennen söin suklaata, karkkia ja paljon ja puolet enemmänb ja silti paino pysyi samana. En ymmärrä.

[/quote]

Onnittelen olet keksinyt keinon mailmalla vallivaan nälänhätään ;)

Vierailija
70/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas jotkut tietämättömät ikinä laihduttamista kokemattomat alapeukuttamassa kaikkia viestejä, joihin sisältyy sana "säästöliekki". Toisaalta juuri jokin aika sitten oli aloitus, jossa hoikat ihmettelivät, miten vähän lihavat syövät ja tässä on kyllä jotain perää. Itse olen aloittanut laihduttamisen kolme vuotta sitten ja tässä joitain omia ajatuksiani ja kokemuksiani.

Aluksi laihdutus sujui aivan loistavasti; olin syönyt huonosti, esim. karkkipussin päivässä joten oli mistä vähentää. Mutta sitten jossain vaiheessa olinkin siinä tilanteessa, että ei ollut oikein enää mitään karsittavissa eikä paino enää tippunutkaan noin vaan. Karsin karsimisesta päästyäni, söin Nutrilett-kuurin jne, mutta paino jumitti. Sitten sain ohjeen alkaa syödä enemmän. Söin pieniä välipaloja usein ja paino alkoi taas tippua. Valitettavasti sitten tuli pitkä toipilasaika leikkauksen takia ja vähensin taas syömistä, koska en voinut liikkua ja paino jumitti. Sen jälkeen en ole taaskaan saanut käyntiin laihdutusta, koska joka tuutista toitotetaan, että laihduttajan pitää syödä vähemmän ja minusta tuntuu järjenvastaiselta lisätä ruokamäärää. Mutta kun seuraan hoikkien ihmisten ruokamääriä niin en minä tuollaisia määriä syö. Ja luulen, että se ongelma on juuri tässä. Rasvanpoltto ei vaan toimi. Ja varsinkaan se ei toimi, jos ei syö rasvaa. Olen malliesimerkki ihmisestä, joka on syönyt liian vähän rasvaa. Olen lihottanut itseni hiilareilla. Korvasin usein ateriat karkeilla. Varsinkin hiilareilla lihonut hyötynee rasvan lisäämisestä ruokavalioon.

Mutta jos käyt ahkerasti puntilla ja nostat raskaita painoja, oletko varma, ettei painon junnaamisen syynä ole rasvan muuttuminen lihaksiksi? Lihas painaa enemmän. Sinun iässäsi ja sinun painollasi (ts. ei oikeasti mitenkään erityistä tarvetta laihduttaa painon puolesta) lihaskunnon vahvistaminen on terveyden ja painonhallinnan kannalta mielestäni parasta, mitä voi tehdä. Kilogrammat ovat vain numeroita.

Vierailija
71/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkestoista liikuntaa riittävästi niin varmasti laituu.

Vierailija
72/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä se paino ei vaan putoa samalla lailla kuin parikymppisenä :(

Vierailija
73/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 07:53"]

Niin missä vika?

Liikun todella paljon

[/quote]

Syöt ihan liian vähän! Rasvattomat tuotteet kehottaisin vaihtamaan rasvaisiin. Paljon liikkuvan pitäisi myös huolehtia riittävästä syömisestä. 

Vierailija
74/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuudieetti; syöt pelkkää kurkkua ja vesimelonia viikon. Lisäksi tarvittavat vitamiinipillerit (multi ja kalsium nyt ainakin). Ei alkoholia. Ei ehkä kannata liikkua sillä viikolla. Kerro tulokset sitten!

Vierailija
75/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kun mä en kestä olla nälässä!! Varmaankin joku ihmedieetti viikon pari laittaisi homman käyntiin mutta kun nimen omaan luulin liikunnalla ja ruokavaliolla pudottavani hitaasti kiloni mutta ei.

Vierailija
76/76 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymppisen naisen on kyllä todella vaikea kasvattaa lihasta mitenkään merkittäviä määriä lyhyessä ajassa, joten tuskin siitä on kyse.

Itse tykkään käyttää syömisessä apuna myfitnesspalia, sieltä löytyy useat suomalaisetkin ruoat, ja niitä voi itsekin lisäillä. On kokonaan ilmainen. Miinuksena on se, että mfp yrittää tyrkyttää kaikille 1200kcal päivässä dieettiä, mutta tavoitteet on helppo modata itselleen sopivaksi.

Suosittelisin googlettamaan TDEE calculatorin ja laskemaan sillä paljonko tarvitsee kaloreita päivässä. Sitten riippuen pudotettavasta kilomäärästä miinustaa n. 10-20% tuosta luvusta - jos pudotettavaa on vain vähän, kannattaa mennä aika pienillä miinuksilla. Sitten punnitsee ihan kaiken mitä syö, ja lyö ne johonkin kalorilaskuriin ja katsoo että kalorit pysyvät aisoissa ja makrot kunnossa. Proteiinia 1-2g/painokilo + raskaiden painojen nostelu auttaa säilyttämään lihaksia. Jos näillä keinoilla ei paino lähde putoamaan muutamassa kuukaudessa, kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin, silloin saattaa olla esim. kilpirauhasessa vikaa. Ja jos on vetänyt pitkään kitudieettiä, kannattaa nostaa kaloreita vähitellen.