Miks *tussa mä en laihdu???
Liikun min 1h päivässä, käyn 3krt kuntosalilla, syön vähemmän, proteiinia joo, hiilarit aika minimissä. en ymmärrä, siis en todellakaan.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:04"]
Itse asiassa pelkään että minulla on sydänvika, mutta en ole "uskaltanut" pyytää sen tiimoilta tutkimuksiin. En ole koskaan jaksanut hyvin aerobista liikuntaa, tarvitsen vähän väliä lepotaukoja koska happi loppuu. Ja kuntosalin sykettä mittaavista laitteista voin todeta että syke saattaa olla 140 jo ekaan laitteeseen istahtaessa ja saattaa laskea viiteen kymmeneen, jos lähden oikein apinan raivolla polkemaan. Parhaiten syke pysyy tasaisena kun pyrin 120 sykkeeseen. Joinakin päivinä se tosin tarkoittaa etanan hidasta ja varovaista työskentelyä, joinakin päivinä rivakkaa polkemista tms. Ihan outoa. Mutta sydänvika voi kerätä nestettä vatsaonteloon...
[/quote]
Miten syke muka voi tippua viiteenkymmeneen, jos lisäät intensiteettiä? Kuntosalilaitteen sykemittari voi kyllä näyttää mitä sattuu, mutta jos oikeasti sykkeet menevät noin niin lääkärille kannattaa mennä.
Jos ap välttelee hiilihydraattia, miksi hän vetää banaaneja ja kikherneitä?
Ap ei todellakaan halua kuulla että mulla on geneettinen vika tai kilpirauhasvika, vaan yksinkertaisesti pohdintaa missä vika. Kun pakko on jotain syödäkin. Nälkää en haluaisi nähdä, ja kuten sanoin en halaja missimittoja, lähinnä vyötärönympärykseni riskirajan alle ja entiset vaatteeni käyttöön. Ja kuten sanottu olen laihanakin paljon isompi kuin moni samanpituinen -ja painoinen.
Vastasit jo itse. Sulla on isot vatsalihakset. Eli vaikka laihdut, toisaalta ne lihakset tuo painoa lisää.
Käytätkö lääkkeitä/hormoneja?
Ei, en käytä lääkkeitä, ja vielä vähemmän hormooneja. Mutta kun esim täälläkin jankutetaan mittanauhan kertomisesta ja painoindeksistä jne .. Kun mun päähän ei mahdu esim se raja vy 80cm kun on olemassa niin pirun erimallisia ihmisiä. Toisilla jalat on tikut ja etuosa ihan valtava, joku 150cm saattaa olla aika tanakka mutta vy 60cm... Turhauttaa vaan kun tuntuu että kaikki rehkintä menee harakoille.. Mutta tykkään kyllä liikunnasta, etten mä sen takia kyllä harrasta liikuntaa että laihtuisin, mutta silti.
Vastasin jo että vatsalihakset on nyt siinä kun mittaat.
Sama täällä! Viime kesänä yritin laihduttaa! Söin 1200-1400kcal. Kaikki ruoka meni siis vaa'an kautta, kirjoitin kaiken myös ylös. Tein osa-aikatyönä siivousta eli olin liikkeessä senkin puolesta muutaman tunnin päivässä. Lisäksi kävin ennen töitä aamulenkillä n.30min ja 5-6krt salilla. 4kk kiloja lähti KAKSI!! Pituutta 174cm ja painoa 71->69... Nyt painan sen 70kg.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:04"]
Itse asiassa pelkään että minulla on sydänvika, mutta en ole "uskaltanut" pyytää sen tiimoilta tutkimuksiin. En ole koskaan jaksanut hyvin aerobista liikuntaa, tarvitsen vähän väliä lepotaukoja koska happi loppuu. Ja kuntosalin sykettä mittaavista laitteista voin todeta että syke saattaa olla 140 jo ekaan laitteeseen istahtaessa ja saattaa laskea viiteen kymmeneen, jos lähden oikein apinan raivolla polkemaan. Parhaiten syke pysyy tasaisena kun pyrin 120 sykkeeseen. Joinakin päivinä se tosin tarkoittaa etanan hidasta ja varovaista työskentelyä, joinakin päivinä rivakkaa polkemista tms. Ihan outoa. Mutta sydänvika voi kerätä nestettä vatsaonteloon...
[/quote]
Miten syke muka voi tippua viiteenkymmeneen, jos lisäät intensiteettiä? Kuntosalilaitteen sykemittari voi kyllä näyttää mitä sattuu, mutta jos oikeasti sykkeet menevät noin niin lääkärille kannattaa mennä.
[/quote]
Uskon kyllä että se nimen omaan sitä tekee. Multa loppuu ihan hetkessä happi lihaksista jos yritän vetää kovaa, en pysty enää mihinkään ja pitää maata ja läähättää pitkän aikaa. Sydän pamppailee tosi kovaa ja epäsäännöllisesti niin että sen tuntee. Esim jos teen kahvakuulaheilautuksia, niin 25 kertaa alkaa olla jo se raja, että pitää pysähtyä puoleksi minuutiksi. Juoksussa alle 100 metriä.
Pitäis kai mennä lääkärille joo, mutta sitten pelkään että minua painostetaan ottamaan tahdistaja. En halua sitä, en mitenkään!!!!!
Ihan sama tilanne täällä, paino ei putoa enää "kuin itsestään" talven jälkeen, toisin kuin nuorempana :( Muutama kilo kertyi joka talvi (keskimäärin vain 5 kiloa, mutta kuitenkin) ja kevään tullen paino putosi ilman mitään dieettejä tai liikunnan lisäämistä. Nyt yli nelikymppisenä painoa on tullut kolmena talvena se 5 kiloa ja tällä hetkellä sitä on siis 15 kiloa enemmän entiseen normaalipainooni verrattuna.
Vit**aa, kyllä. Raskaasti. Olen nipistänyt syömisistä ts. herkuista, joita ennen sai vetää melkeinpä kaksin käsin enkä silti lihonut. Alkoholia en käytä ollenkaan enkä valmisruokia. En syö pizzaa, kebabia tms. helppoa noutoruokaa vaan valmistan ateriat itse. Jäätelöä, suklaata, karkkia tosi harvoin tämän paino-ongelman ilmaantumisen jälkeen ja silloinkin kohtuudella, ei mässäten.
Nukun liian vähän ja aika ajoin olen stressaantunut, koska juuri näiden painonkertymisvuosien aikana on ollut kaikenlaista huolta ja murhetta. Lisäksi verikokeiden mukaan hormonitoiminta alkaa hiipua.
Jos tässä on jotain hyvää, niin se että paino on kertynyt tasaisesti tehden entisen hoikan naisen muodokkaaksi. Mutta olotila on raskas eikä se houkuta kauheasti liikkumaan...Ratkaisuni on yrittää nukkua enemmän ja karsia stressitekijöitä. Nyt päätin että alan syön kunnolla ja sallin itselleni herkkujakin kerran viikossa. Kai sen sitten näkee, mikä merkitys on levolla ja stressittömällä elämällä :)
Pituuteni on 167 cm ja paino 68-70 kg (nestettä ilmeisesti kertyy välillä), hoikkana painoin 53-55 kg ja täytyy sanoa, että jaksoin kyllä paremmin. Tottakai vaatteetkin näyttivät silloin hyvältä, enää vanhat eivät edes mahdu päälle ja ovat päässeetkin kierrätykseen.
Mulla ihan samansuuntainen ongelma, liikun paljon, syön aika vähän mutta paino junnaa tai jopa nousee, olen laihduttnut nyt helmikuusta. En ymmärrä, ennen luulin että kyllä e siitä kun syö vähemmän kun kuluttaa mutta eipä taida enää yli 4kynmppiseltä onnistua..
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:31"]
Mulla ihan samansuuntainen ongelma, liikun paljon, syön aika vähän mutta paino junnaa tai jopa nousee, olen laihduttnut nyt helmikuusta. En ymmärrä, ennen luulin että kyllä e siitä kun syö vähemmän kun kuluttaa mutta eipä taida enää yli 4kynmppiseltä onnistua..
[/quote]
Se nyt vaan on niin, että ruoan laadulla on merkitystä enemmän kuin määrällä.
muistathan että lihaskin painaa, painon vahtaaminen on ihan turhaa, pidä ennemmin kirjaa vyötärön ympärysmitoista ym kuin puntarista :)
Miten paljon se lihas kasvaa esim puolen vuoden kahvakuulailulla 3krt viikossa? ei mitenkään sanon minä.
Ikäni 41v paino 78-80 pituus 170. Laihduttnut nyt helmikuusta asti. Aina ennen paino on karissut "kuin itsestää". En ole haluamassa langanlaihaksi, olen aika raskasrakenteinen, olo on ihan ok kun painoa on 70-72. Any ideas?
Aineenvaihdunta ongelmaa? Kilpirauhasen vajaatoimintaa? Hormonit sekaisin?
mitä jos opettelet vaikka laskemaan niitä kaloreita ton nykyhölmöilysi sijasta?