Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako odottaja värjätä hiuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hennavärien syöpää aiheuttavista ominaisuuksista on ollut epäilyjä, ja siksi niiden toistuvaa käyttöä odotusaikana on hyvä välttää."

Tämä koskee synteettisesti valmistettua hennaa, ei aitoa luonnon hennaa.

Käyttäkää äidit ekokampaajia odotus ja imetysaikana!

Vierailija
2/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä blondasin kolmesti raskausaikana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun sitä ei kielletä minä värjään, jo työn puolestakin.

Ekokampaajilla kun ei saa vaaleaa vaikka mikä olisi.

Vierailija
4/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who cares? Värjää jos huvittaa

Vierailija
5/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh hah hei, kyllä mä jättäisin teinä tuollaiset myrkyt väliin ihan jo oman terveyden takia, ellei lapsen terveys jaksa kiinnostaa.

Vierailija
6/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Kukkahattu mammat täällä nostaa päätään.

Vierailija
7/12 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vastuuton artikkeli! Katselkaapa, mitä Tanskassa neuvotaan ja siitä maasta kannattaa ottaa mallia. Hormonihäiritsijöistä on todella vähän tutkimustietoa, mutta tutkijoiden pelko on kova. Minä jätin raskausaikana meikit, hajuvedet yms. Ei olisi tullut mieleenkään värjätä tukkaa jne. Vaikutuksethan tiedetään 20-30 vuoden päästä: tuleeko meistä mummeja vai ei. Tai vielä myöhemmin: saako lapsi syövän vai ei.

Vierailija
8/12 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä värjäsin kerran kuussa kestovärillä kuten ennenkin, koska lääkäri oli sitä mieltä että siitä ei ole mitään haittaa. Värjään tukkaa mustaksi ja oma väri on maantienvaalea, aika vaikea sitä olisi töissä ollut monen sentin kamalan juurikasvun kanssa... Eikä luonnonväreilläkään maantienvaaleasta mustaa tehdä.

Vierailija
9/12 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/12 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 19:57"]

"Hennavärien syöpää aiheuttavista ominaisuuksista on ollut epäilyjä, ja siksi niiden toistuvaa käyttöä odotusaikana on hyvä välttää."

[/quote]

Luonnon henna ei ole yhtään sen turvallisempi. Ei "luonnontuote"  ole tae sille että tuote olisi vaaraton.

Vierailija
11/12 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 19:57"]

[/quote]

Luonnon henna ei ole yhtään sen turvallisempi. Ei "luonnontuote"  ole tae sille että tuote olisi vaaraton.

[/quote]

Luonnontuote ei välttämättä ole tae sille, että tuote olisi vaaraton, mutta lisäaineettoman, pelkästä jauhetusta hennakasvista valmistetun luonnonhennan käytöstä täysin samassa muodossa kuin missä sitä nykyäänkin myydään ihon ja hiusten värjäämiseen on kuitenkin satojen, ellei tuhansien vuosien kokemus tietyissä kulttuureissa, joissa miljoonat naiset ovat käyttäneet sitä vuosikausia aivan yleisesti. Jos se olisi erityisen vaarallista, luultavasti haittavaikutuksia olisi huomattu ja osattu yhdistää jo.

Synteettisten hiusvärien (sekä synteettisen hennan että muidenkin) kohdalla on kuitenkin jo siinä muutamassa vuosikymmenessä, minkä ne ovat olleet markkinoilla, huomattu monenlaisia haittavaikutuksia, joiden mukaan niiden ainesosia on sitten muokattu ja tiettyjä aineita rajoitettukin. Niiden turvallisuudesta nimenomaan ihmisillä (ei koe-eläimillä, joilla kaikkia riskejä ihmiselle ei pystytä tutkimaan luotettavasti) ja normaalissa hiustenvärjäyskäytössä (tuote voi olla tai olla olematta turvallinen tavallisessa käytössään riippumatta siitä, millaisia oireita koe-eläimet, joille sitä on syötetty suuria määriä tai muuten käytetty jollain hyvin epätyypillisellä tavalla, ovat siitä saaneet) ei ole kuitenkaan vielä niin pitkää näyttöä kuin hennasta, joten hyvinkin uusia haittoja voi ilmentyä.

Itse olen jättänyt hiusvärit pois kokonaan tultuani raskaaksi ja muutenkin vähentänyt kosmetiikan käyttöä, mutta nyt loppuraskaudesta mietin, uskaltaisinko kuitenkin hennata hiukset.

Vierailija
12/12 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on käynyt kuussakin ja edelleen sama stoori näissä ettei muka ole tutkittu, vuodesta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi