Miten jaksat arkea?
Olen itse totaali kyllästynyt. En jaksa enää yhtää.
Kommentit (15)
Todella hyvin ja innokkaana odotan seuraavaa päivää, myös työpäiviä. En kaipaa juuri edes lomia, mukavalla normaalilla arjella pienin lisämaustein pärjää pitkälle. Nytkin minulla olisi monta mukavaa asiaa mitä voisin tehdä. Hus pois siis täältä av:lta ja pihalle vaikka ensin ruokakauppaan ostamaan hyvää ruokaa, sitten pihalle, ehkä uimaan (matalissa järvissä on jo tosi lämmin vesi) ja vaikka jollekin kalliolle hyvän kirjan ja eväiden kanssa iltaa viettämään.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 17:24"]
Todella hyvin ja innokkaana odotan seuraavaa päivää, myös työpäiviä. En kaipaa juuri edes lomia, mukavalla normaalilla arjella pienin lisämaustein pärjää pitkälle. Nytkin minulla olisi monta mukavaa asiaa mitä voisin tehdä. Hus pois siis täältä av:lta ja pihalle vaikka ensin ruokakauppaan ostamaan hyvää ruokaa, sitten pihalle, ehkä uimaan (matalissa järvissä on jo tosi lämmin vesi) ja vaikka jollekin kalliolle hyvän kirjan ja eväiden kanssa iltaa viettämään.
[/quote]
Oon kade sille, jonka lähistöllä on kallioita tai järviä.
Arkihan on juuri sitä elämää, siitä voi ihan itse tehdä sellaisen että jaksaa ja nauttii.
Mulla ei ole edes lapsia ja tuntuu, etten jaksa tätä arkea. Päivästä toiseen samaa, mihinkään ei ole varaa (olen opiskelija) tai aikaa. Elämä jotenkin lipsahtaa vaan ohitse. Suunnitelmia ja ajatuksia kyllä olisi, mutta niitä ei kykene toteuttamaan (rahan- ja ajanpuutteen takia) ja joutuu "tyytymään" johonkin, että saisi edes pientä vaihtelua arkeen. Mielekästä telemistä ei ole, kun en osaa mitään ja olen todella hidas oppimaan uutta.
Tulipahan valitus, pitäisi varmaan jollain lailla työstää omaa asennetta tms. Eipä se valittamalla parane. Mutta jos jollain muullakin olisi samanlaisia ajatuksia ja voisi jakaa vinkkejä tyytyväisempään elämään, olisin kiitollinen.
Tee ilmaisia asioita: käy kirjastossa, kävelyllä/lenkillä luonnossa yms. Ei meidän arkipuuhat maksa, eikä maksanut ennen lastakaan. Itse tykkään laittaa ruokaa, leipoa, juoda pefheen kanssa teetä/puolison kanssa viiniä, katsoa hyviä leffoja kotisohvalla kynttilänvalossa, neuloa villasukkia (kun muuta en osaa!), lukea kirjoja, käydä retkillä lähiluonnossa, siivoilla...
En jaksa. En saa unta öisin. Kiva päivällä luentojen jälkeen yrittää puurtaa laskareita puolkuolleena. Saisinkohan laillisia huumeita. Tää opiskelu ei oikeen onnistu.
En jaksakkaan..... Jos tylsyyteen voisi kuolla olisin kuollut jo vuosia sitten.
Jaksan tekemällä arjesta hyvän. En suostuisi koskaan elämään minkäänlaista Friday on my mind -elämää, eli maanantaista torstaihin viikonloppua odottaen - ja sitten pettyen. Tai että kevät menisi kesälomaa odotellessa. Juuri tänään on mahdollisuus hyvään päivään. Ei tarvitse muuta kuin käyttää sitä mahdolllisuutta. Ja olla masentumatta, kun aina ei hyvä päivä onnistu millään. Huomenna sitten taas.
Oon miettinyt samaa, että mistä saisi mielekästä sisältöä arkeen. Olen kanssa työtön opiskelija ja mulla on TYLSÄÄ. Miten lapsettomat ihmiset oikein viettää vapaa-aikansa?
Arki tai ei, en vaan enää jaksa, taidan luovuttaa? JOS tuon teinin asiat edes vähän tasottuisivat, saattaisi sitä virtaa vielä jostain löytyä.
Aika huonosti. Nimenomaan en jaksa: olen kohtuuttoman väsynyt koko ajan. En jaksa tehdä mitään kivoilta tuntuvia juttuja, koska kaikki energia menee luennoilla käymiseen ja opinnoista selviytymiseen. Lääkärillä olen käynyt pari kertaa, mutta vikaa ei ole löytynyt. Toisaalta muistelen, että jo ihan lapsena kattelin muita ihmisiä, että miten noi jaksaa. Miten ne jaksaa olla toistensa kanssa, matkustella, siivota jne. Yhden kesätyökesän toivon joka aamu, että kuolisin työmatkalla, koska en vain kertakaikkiaan tahtonut jaksaa normaalia kahdeksan tunnin työpäivää.
Niin ja terveellinen syöminen + liikkuminen ei auta.
Teen minua kiinnostavia asioita, laitan kotia, luen, käyn lenkillä, leivon.
Lapsien kanssa menee mukavasti aika, varsinkin jos hidastaa ja ottaa lapset mukaan tekemään.