Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

peräsuolen syöpä

Vierailija
07.07.2014 |

Hei,

isälläni todettiin alkuvuodesta iso kasvain peräsuolessa ja etäpesäke maksassa. Sai kemoterapiaa ja leikkasivat kasvaimet pois. Nyt on löydetty uusi etäpesäke maksasta. Huomenna alkavat sytostaattihoidot ja uusi leikkaus suunnitteilla. Onko tässä jo toivo menetetty?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen vähän huonolta näyttää...siskolla todettiin rintasyöpä ja sanottiin suoraan että mikäli löytyy etäpesäkkeitä niin se on menoa...seuraava pesäke löytyiskin sitten aivoista ja huonosti siinä kävin...en halua ap pelotella mutta etäpesäkkeet on aina huono juttu.,

Vierailija
2/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin.. että juu, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää, mutta eihän tuo hyvältä vaikuta. Itse aikanaan en suostunut uskomaan tilanteen vakavuutta ja olen sittemmin kovasti katunut sitä etten ajoissa viettänyt tarpeeksi aikaa läheiseni kanssa kun en uskaltanut ajatella etten ehkä näkisi häntä enää kauan. Suosittelisin ap:ta varautumaan menetykseen - jos tilanne ei olekaan niin paha ja hän paranee, niin kuka on koskaan katunut läheistensä kanssa vietettyä aikaa?

Tsemppiä.

Vierailija
4/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa ei saa menettää,mutta musertavaahan tämä on. Onneksi on saanut viettää paljon aikaa lapsen lapsensa kanssa. On ensimmäinen ja ainut,siksi niin rakas hänelle. Olen alkanut miettimään,että mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Miten äiti kestää tämän. Kohtuutonta paskaa tämä on.

Vierailija
5/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut syöpälääkäriltä, että jos etäpesäkkeitä ehtii kehittyä (poislukien olikohan ne kives- ja eturauhassyöpä), niin parantuminen on mahdotonta. Tavoitteena on vain oireiden lievittäminen ja eliniän pidentäminen sen verran kuin on mahdollista.

Vierailija
6/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on sentään ehtinyt kasvattaa sinut aikuiseksi ja päässyt lapsenlapsensa näkemään, se on jo paljon se. Jotkut eivät pääse edes sinne asti.. Jokainen kuolee joskus. Kannattaa muistella mielummin hyviä aikoja hyllä kuin kantaa kaunaa siitä miten kohtuutonta on kun maailma on kohtuuton meitä jokaista kohtaan kuitenkin.

Vierailija
7/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä lähisuvussa nähnyt taistelua suolistosyöpää vastaan ja nyt näyttää tosi huonolta :( 4.5v on diagnoosista ja etäispesäkkeitä on ollut kai ainakin 3 v... Välillä tauti on ollut paremmin kurissa ja erilaisia hoitomuotoja on kokeiltu. Nyt vaan alkaa näyttää siltä että hoidot ei enää auta. :( Toivottavasti isäsi saisi vielä paljon hyviä elinvuosia,vaikka valitettavasti tuo taitaa olla aikaa vastaan taistelua kun etäispesäkkeitä on todettu :( tsemppiä!

Vierailija
8/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tsempeistä! Onneksi meillä on tuo niin ihana 1wee prinsessa,joka saa huolet hetkeksi pois mielestä. Elämä jatkuu joka tapauksessa. Tapahtui mitä tahansa.

Vierailija
9/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksasta voidaan leikata koko etäpesäke pois, annetaan lisäksi esim. solunsalpaajahoitoa, se tehoaa suolistosyöpään yleensä hyvin. Potilas voi parantua.

Jos etäpesäkettä ei saada leikkauksessa kokonaan pois, voidaan silti etenemistä hidastaa solunsalpaajahoidolla. Myös sädehoitoa voidaan käyttää.

Mutta nämä syövät ovat erilaisia ja potilaan kunto sekä mielentila vaikuttaa myös ennusteeseen. Läheisten positiivinen tuki on tärkeää, joten ei kannata vielä ollenkaan surutyötä ruveta tekemään vaan kannustaa potilasta.

Nykyään ovat aika teheokkaita nämä hoidot, tunnen potilaan, jolla oli syövän löytyessä maksassa kauttaaltaan etäpesäkkeitä, mutta sen jälkeen eli vielä 12 vuotta.