Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko veikkauksen pelejä tai arpoja myyjän suosittelemana?

Vierailija
23.05.2014 |

Olen myyjä ja on nyt tullut sanomista, että pitäisi alkaa suositella veikkauksen pelejä ja arpoja kaikille täysi-ikäisille kassalla. Minusta tuo on kauheaa tyrkkymyyntiä, pidän itse asiakkaana mauttomana sitä, että myyjä tyrkyttää jotakin tuotetta kassalla. Tyyliin asiakas ostaa kukkamultaa niin pitäis kysyä että "noh, tekiskös mieli vielä tehdä parit lotot".

Millaisia kokemuksia teillä on? Kuulisin varsinkin niiltä, joista on mukavaa, kun myyjä suosittelee lottoa kassalla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran marketin kassalla kassaneiti kysyi että haluaisinko pari riviä euro jackpottia ostosteni lisäksi. Olin hyvällä tuulella joten vastasin kyllä. Voitinkin kyseisestä lotosta rahaa.

Ei minua ainakaan häiritse jos kysytään että kiinnostaisiko minua ostaa arpaa tai lottoa jne. Mutta oletan vatavuoroisesti myyjän ymmärtävän jos vastaan että "ei kiitos".

Vierailija
2/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin Tykkään kun myyjä ehdottaa arpaa tms :) monesti innostun sellaisen ostamaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ostaisin, koska teen loton netissä, jos teen. Ei minua haittaa, jos kysytään, koska ymmärrän se olevan ohjeistus. Ei kai myyjiä käsketäkään mitään pitkiä myyntipuheita pitämään; johan siitä jonoa syntyisi.

Vierailija
4/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 2. Olen itse ajatellutkin, että ruokaostoksiaan tekevää ei välttämättä tuollainen kysymys häiritse. Olen kuitenkin vielä töissä paikassa, jossa monet asiakkaat haluavat asioida nopeasti, esim. ostavat vain tupakka-askin tai pullon kokista. Tällaisten kohdalla loton kysyminen tuntuu siltä, että se on tilanteen vastaista, koska asiakas haluaa vain nopeasti sen tupakka-askin, eikä jäädä jaarittelemaan lotosta ja arvoista. ap

Vierailija
5/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen kysymiseen ja vastaamiseen niin kauaa mene. Jos asiakkaalla on kiire, voi sanoa "ei kiitos" ja siinä se. Jos taas ei ole niin kova kiire niin asiakas voi ihan hyvin sen loton ottaakin jos sitä ehdotat.

Vierailija
6/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole ikinä mukavaa asiakkaalle. Asiakas ostaa tyrkytettäessä vain siksi, ettei kehtaa sanoa ei. Olen joutunut kerran tällaisen lottotyrkytyksen uhriksi citymarketin kassalla. Sen jälkeen vaihdoin kauppaa.

Mikäli näin vielä joskus jossain käy, ajattelin sanoa suoraan, että tuollainen painostus on törkeää.

Vierailija
7/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 14:59"]

Se ei ole ikinä mukavaa asiakkaalle. Asiakas ostaa tyrkytettäessä vain siksi, ettei kehtaa sanoa ei. Olen joutunut kerran tällaisen lottotyrkytyksen uhriksi citymarketin kassalla. Sen jälkeen vaihdoin kauppaa.

Mikäli näin vielä joskus jossain käy, ajattelin sanoa suoraan, että tuollainen painostus on törkeää.

[/quote]Pitää olla sen verran selkärankaa, että uskaltaa sanoa "ei kiitos". :D

Vierailija
8/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 14:59"]

[/quote]

Joo ei ne marketin tai kioskin myyjät mitään puhelinmyyjiä ole. Niille kelpaa "ei kiitos" vastauksena ilman mitään mutinoita. Ja olen samaa mieltä että jotkut ihmiset saisivat kasvattaa selkärangan.

Vierailija
9/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 14:59"]

[/quote]

Joo ei ne marketin tai kioskin myyjät mitään puhelinmyyjiä ole. Niille kelpaa "ei kiitos" vastauksena ilman mitään mutinoita. Ja olen samaa mieltä että jotkut ihmiset saisivat kasvattaa selkärangan.

[/quote]

Hyvä juttu! Kasvatan tästä lähtien ja kerron kaupan tädeille, että minun kohdallani kaupustelu ja kerjääminen on kielletty. En tosiaan ole varma, mitä mieltä esim. kuluttajaviranomainen on kassojen harrastamasta pakkomyynnistä. Tiedän paljon vanhempaa väkeä, juuri niitä kilttejä mammoja ja pappoja, jotka ovat myös puhelinmyyjien pakkomyynnin uhreja. NÄitä samoja Tiimarin, postin ja muiden pakkokassamyyntipaikkojen myyjät hyväksikäyttävät aivan härskisti. Ihan turha puhua jostain selkärangan kasvattamisesta. Älkää sillä yrittäkö putsata omaatuntoanne. Onneksi itselläni on kunniallinen työpaikka eikä tarvitse väkisin myydä kenellekään mitään.

Vierailija
10/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hyvä juttu! Kasvatan tästä lähtien ja kerron kaupan tädeille, että minun kohdallani kaupustelu ja kerjääminen on kielletty. En tosiaan ole varma, mitä mieltä esim. kuluttajaviranomainen on kassojen harrastamasta pakkomyynnistä. Tiedän paljon vanhempaa väkeä, juuri niitä kilttejä mammoja ja pappoja, jotka ovat myös puhelinmyyjien pakkomyynnin uhreja. NÄitä samoja Tiimarin, postin ja muiden pakkokassamyyntipaikkojen myyjät hyväksikäyttävät aivan härskisti. Ihan turha puhua jostain selkärangan kasvattamisesta. Älkää sillä yrittäkö putsata omaatuntoanne. Onneksi itselläni on kunniallinen työpaikka eikä tarvitse väkisin myydä kenellekään mitään.

[/quote]Kuulostat sairaalta. En ole myyjä, mutta silti ei tulisi mieleen kutsua heidän työtään kunniattomaksi. Kannattaa laittaa sille Cittarin kauppiaalle palautetta, jos ahdistaa, eikä syyttää myyjiä.

Vierailija
11/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 14:59"]

[/quote]

No varmaan ymmärrät, että myyjät eivät saa sitä päättää, kysyvätkö vai eivät, se on pakko. Jos haluat antaa palautetta, sinun kannattaa antaa sitä ylemmälle taholle.

Itse kyllä ymmärrän, että mieluusti äänestää jaloillaan, jos ei tuollaista jaksa.

Ap

Vierailija
12/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]Kuulostat sairaalta. En ole myyjä, mutta silti ei tulisi mieleen kutsua heidän työtään kunniattomaksi. Kannattaa laittaa sille Cittarin kauppiaalle palautetta, jos ahdistaa, eikä syyttää myyjiä.

[/quote]

:D kassat, jotka pakotetaan pakkomyymään asiakkaille sitä, mitä eivät lähtökohtaisesti ole lähteneet ostamaan, ovat pohjasakkaa. Taidat itse jotenkin hyötyä sellaisesta, kun nimittelet sellaista asiakasta, joka tämän toteaa ääneen. Joka toisia haukkuu on itse se... opettele argumentoimaan. Ja toisaalta, kun se on noin kömpelöllä tasolla, ei ihemkään, että olet  ajautunut kassalle mitättömällä palkalla paskoilla työvuoroilla pakkomyymään vastustuskyvyttömille vanhuksille jotain lottokuponkeja :D ei käy kateeksi.

Vierailija
13/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ostanu jos myyjä suositellu lottoa tms. jos siis vaan ollu tarpeeks rahaa.

Vierailija
14/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on kyllä huomattu että näitä tyrkytyskehoituksia on annettu. Meidän ärrän myyjä on alkanut ihan urakalla tuputtamaan kaiken maailman pelejä. Todella ärsyttävää, jos kerran on sanottu että ei niin voisi uskoa, kun ei tosiaan ole tapana mitään arpoja ostella.

Voihan sitä vihjaista esim. Jostain uudesta pelistä mutta siinä se.

Vierailija
15/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]

:D kassat, jotka pakotetaan pakkomyymään asiakkaille sitä, mitä eivät lähtökohtaisesti ole lähteneet ostamaan, ovat pohjasakkaa. Taidat itse jotenkin hyötyä sellaisesta, kun nimittelet sellaista asiakasta, joka tämän toteaa ääneen. Joka toisia haukkuu on itse se... opettele argumentoimaan. Ja toisaalta, kun se on noin kömpelöllä tasolla, ei ihemkään, että olet  ajautunut kassalle mitättömällä palkalla paskoilla työvuoroilla pakkomyymään vastustuskyvyttömille vanhuksille jotain lottokuponkeja :D ei käy kateeksi.

[/quote]

Tämän edellisen kirjoittaja on varmaan provoilija mutta olen itse joutunut suosittelemaan kassalla tuotteita ja tuota suosittelua myös kontrolloidaan siten, että mystery shopper saattaa käydä asioimassa ja myyjä saa huomautuksen, jos hän ei suosittele sellaista tuotetta kassalla, jota on pakko suositella. Eli suosittelu ei tosiaan perustu myyjän tilanteentajuun vaan siihen, että työnantaja sitä vaatii. Ap:n tapauksessa taas ei voida tietää, seuraako jotain sanktioita siitä, ettei tee työtä kuten on määrätty.

Vierailija
16/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 lienee itse joku sossun asiakas, kun noin hyvin tietää, mitkä ammatit ovat "pohjasakkaa".:)

Vierailija
17/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:25"]

Joo on kyllä huomattu että näitä tyrkytyskehoituksia on annettu. Meidän ärrän myyjä on alkanut ihan urakalla tuputtamaan kaiken maailman pelejä. Todella ärsyttävää, jos kerran on sanottu että ei niin voisi uskoa, kun ei tosiaan ole tapana mitään arpoja ostella.

Voihan sitä vihjaista esim. Jostain uudesta pelistä mutta siinä se.

[/quote]

Ärrällä tuo suosittelu on todella viety ihan into the next level..jos menee ostamaan bussilippua niin myyjän pitää kysyä, että haluisitko näitä suklaapatukoita kans.

Vierailija
18/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 'pakko-tyrkyttäminen' on ihan kamalaa. Myyjällä on vaivautunut olo ja niin on asiakkaallakin. Tämä on isoin syy siihen, että itse en enää asioi esim. Suomalaisen Kirjakaupan myymälöissä. Kun aina siinä kassalla myyjä alkaa tyrkkäämään jotain täysin itselleni yhdentekevää pokkaria - oli ostoksina sitten yksi kortti tai 200 eurolla kirjoja... Olen siirtynyt nettiin ostoksineni.

Vierailija
19/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo minua haittaisi. Itse aina välillä lottoankin, mutta useimmiten kauppareissulla unohtuu, vaikka tarkoitus oli.

Sitä en vaan tajua, miten se on muka "pakkomyyntiä" jos kysytään "Saisiko olla vielä lotto"? Onko ravintolassa pakkomyyntiä, jos kysytään "Ottaisitteko vielä jälkiruokaa?"

Vierailija
20/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:38"]

Sitä en vaan tajua, miten se on muka "pakkomyyntiä" jos kysytään "Saisiko olla vielä lotto"? Onko ravintolassa pakkomyyntiä, jos kysytään "Ottaisitteko vielä jälkiruokaa?"

[/quote]

Eihän se aina olekaan..Joskus se voi olla jopa hyvää palveluakin asiakkaalle. Mutta niin kuin edellä kerroin, niin monet asiakkaani eivät odota tuollaista "palvelua" ja omasta mielestäni myynti menee pakkomyynniksi, jos veikkaustuotteet eivät mitenkään tunnu sopivan asiakkaalle tai asiakkaalla on kova kiire. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän