Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatko veikkauksen pelejä tai arpoja myyjän suosittelemana?

Vierailija
23.05.2014 |

Olen myyjä ja on nyt tullut sanomista, että pitäisi alkaa suositella veikkauksen pelejä ja arpoja kaikille täysi-ikäisille kassalla. Minusta tuo on kauheaa tyrkkymyyntiä, pidän itse asiakkaana mauttomana sitä, että myyjä tyrkyttää jotakin tuotetta kassalla. Tyyliin asiakas ostaa kukkamultaa niin pitäis kysyä että "noh, tekiskös mieli vielä tehdä parit lotot".

Millaisia kokemuksia teillä on? Kuulisin varsinkin niiltä, joista on mukavaa, kun myyjä suosittelee lottoa kassalla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 14:59"]

Se ei ole ikinä mukavaa asiakkaalle. Asiakas ostaa tyrkytettäessä vain siksi, ettei kehtaa sanoa ei. Olen joutunut kerran tällaisen lottotyrkytyksen uhriksi citymarketin kassalla. Sen jälkeen vaihdoin kauppaa.

Mikäli näin vielä joskus jossain käy, ajattelin sanoa suoraan, että tuollainen painostus on törkeää.

[/quote]

Kyllä mä olen uskaltanut sanoa ei kiitos jo monta kertaa. Kerran tai pari olen arvan ostanut, ihan huvikseni, en siksi että koen sen velvollisuudeksi. Yleensä sanon ei, koska lottoan netissä.

Vierailija
22/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:16"]

[/quote]

Hyvä juttu! Kasvatan tästä lähtien ja kerron kaupan tädeille, että minun kohdallani kaupustelu ja kerjääminen on kielletty. En tosiaan ole varma, mitä mieltä esim. kuluttajaviranomainen on kassojen harrastamasta pakkomyynnistä. Tiedän paljon vanhempaa väkeä, juuri niitä kilttejä mammoja ja pappoja, jotka ovat myös puhelinmyyjien pakkomyynnin uhreja. NÄitä samoja Tiimarin, postin ja muiden pakkokassamyyntipaikkojen myyjät hyväksikäyttävät aivan härskisti. Ihan turha puhua jostain selkärangan kasvattamisesta. Älkää sillä yrittäkö putsata omaatuntoanne. Onneksi itselläni on kunniallinen työpaikka eikä tarvitse väkisin myydä kenellekään mitään.

[/quote]Kuulostat sairaalta. En ole myyjä, mutta silti ei tulisi mieleen kutsua heidän työtään kunniattomaksi. Kannattaa laittaa sille Cittarin kauppiaalle palautetta, jos ahdistaa, eikä syyttää myyjiä.

[/quote]

:D kassat, jotka pakotetaan pakkomyymään asiakkaille sitä, mitä eivät lähtökohtaisesti ole lähteneet ostamaan, ovat pohjasakkaa. Taidat itse jotenkin hyötyä sellaisesta, kun nimittelet sellaista asiakasta, joka tämän toteaa ääneen. Joka toisia haukkuu on itse se... opettele argumentoimaan. Ja toisaalta, kun se on noin kömpelöllä tasolla, ei ihemkään, että olet  ajautunut kassalle mitättömällä palkalla paskoilla työvuoroilla pakkomyymään vastustuskyvyttömille vanhuksille jotain lottokuponkeja :D ei käy kateeksi.

[/quote]

On se vaikeaa sanoa se EI KIITOS. Mutta voihan sitä elämästään näköjään tehdä vaikeaa monella eri tavalla. Kiitos tämän päivän nauruista :) Hulluja on monenlaisia.

ohis (joka ei muuten ole myyjä ja joka osaa sanoa ei tarvittaessa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 16:24"]

On se vaikeaa sanoa se EI KIITOS. Mutta voihan sitä elämästään näköjään tehdä vaikeaa monella eri tavalla. Kiitos tämän päivän nauruista :) Hulluja on monenlaisia.

ohis (joka ei muuten ole myyjä ja joka osaa sanoa ei tarvittaessa)

[/quote]

siis mitä ihmettä? Miksi pitää haukkua hulluiksi ihmisiä, jotka toteavat, että ylikilteille ja vanhuksille on väärin tuputtaa kassalla pakkomyyntinä tuotteita, joita he eivät ole tulleet ostamaan? Hulluja  tosiaan on monenlaisia... taitaa olla joillakin white trash kassaläskeillä jo perjantaipullot puolillaan ja vituttaa kun pettävä ukko antoi turpaan jo ennen iltasaunaa :D

Vierailija
24/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelaa lottoja, mutta muuten kyllä saa yrittää myydä jotain ekstraa. Eikä siinä lottolapunkaan teossa kauaa mene, että pitää kyllä tosi hoppu olla, jos puolesta minuutista on kiinni.

Vierailija
25/28 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon aina et ei kiitos tällä kertaa

Vierailija
26/28 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta joskus, aika harvoin, vapaaehtoisesti. Myyjä sanoi viimeksi jes, joten se toi jotain lisäarvoa? ei kyllä tyrkyttänyt mitenkään. 

Vierailija
27/28 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on kyllä huomattu että näitä tyrkytyskehoituksia on annettu. Meidän ärrän myyjä on alkanut ihan urakalla tuputtamaan kaiken maailman pelejä. Todella ärsyttävää, jos kerran on sanottu että ei niin voisi uskoa, kun ei tosiaan ole tapana mitään arpoja ostella.

Voihan sitä vihjaista esim. Jostain uudesta pelistä mutta siinä se.

Ei se sun kasvoja muista.

Vierailija
28/28 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta joskus, aika harvoin, vapaaehtoisesti. Myyjä sanoi viimeksi jes, joten se toi jotain lisäarvoa? ei kyllä tyrkyttänyt mitenkään. 

Niillä on semmoset lappuset, mitä kutsutaan katenostureiksi. Lappuun raapustetaan, kuinka monta suklaapatukkaa tai porukkapeliä on onnistunut lisämyymään. Lisäksi joillain kioskeillä myyjiä painostetaan ostamaan itse vuoron päätteeksi myymättömät porukkapelit (jotka muuten menisivät hävikkiin). Omasta mielestäni nää kioskien omat porukat on täysin turhia ja typeriä. Valmisporukoita saa Veikkauspäätteeltä, joten miksi pitäisi tehdä turhaa tappiota? Mutta asiaan, sanalla jes myyjä pääsi lisäämään katenosturiin sen sun pelin hinnan ja sillä oli yksi peli vähemmän tyrkytettävänä ennen kuin peliaika loppui.