Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei hallitse voimiaan ta ääntään???

Vierailija
23.05.2014 |

Meillä siis pojalla 5v ongelmana äänen ja voimien hallinta, ja mua vaivaa mistä tämä vois johtua???

Käyttää siis liikaa voimaa tai ääntään tilanteeseen nähden, ei huutele mitä sattuu vaan jutut on ihan fiksuja ja muutenkin älykäs ja sanavalmis tyyppi kyseessä! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kertoa tarkemmin miten tämä häiriö vaikuttaa päivittäisessä elämässä, kaverisuhteista ja esim päiväkodissa ja miten siihen on suhtauduttu? Sen verran mitä tietoa löysin niin oli kuin omasta pojasta kerrottu.. Mä en nimittäin ole kuullutkaan tästä kyseisestä häiriöstä..ja miten tämä kyseinen häiriö löytyi? Kiitos jos jaksat vastata! :)

Vierailija
2/5 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistialiherkkyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakusanalla sensorisen integraation häiriö löytyy enemmän tietoa.

Meillä poikaan on päiväkodissa suhtauduttu todella hyvin ja itse asiassa tuonne si-häiriöön erikoistuneelle tt:lle tuli lähete päikyllä käyvän kelton avustuksella. Päikyllä on mm. Kuulosuojaimet joita lapsi käyttää "nollatessaan" itseään (eli näitä käytetään vain hiljaisien leikkien aikaan, eikä ne päässä huudeta tai olla äänekkäässä tilassa) samoin on käytössä myös tasapainotyynyjä, pureskeltavia kaulakoruja ja hiplausleluja antamaan aistimuksia.

Kotona ja päikyssä lapselle opetetaan ns sosiaalisia passeja eli otetaan epätoivottu käytös ja annetaan sen tilalle keino toimia "normaalisti". Sosiaalista epäkypsyyttä kun on juuri häiriöstä johtuen.

Aloin itse epäilä ko häiriötä luettuani vanhemman pojan tt:n suosituksesta kirjan nimeltä Aistimusten aallokossa, joka kannattaa ottaa lukulistalle ehdottomasti :) - vanhemmalla pojallamme ei puhdasta si-häiriötä ole, mutta perusvamma (adhd) aiheuttaa samoja oireita.

Tämä oli vähän tämmöinen hajanainen tiivistelmä, olen just pihalla ja kirjoittelen puhelimella ja housuihin menee koko ajan muurahaisia x) voin vastailla myöhemmin koneelta lisää!

Vierailija
4/5 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/5 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tommoista, johtuu aistijäsentelyn häiriöstä. Ottaa liian kovaa kiinni koska ei oikein osaa arvioida/ei tiedä miten lujaa voi ottaa kiinni satuttamatta, koska oma tuntoaisti ei jäsenny oikein. Kuulo on yliherkkä, joten omaa ääntään korottamalla yrittää peittää muuta ääntä ympäriltään (oma ääni ei rasita kuten vieraiden äänet). Nämä on siis todennut ko. häiriöön erikoistunut toimintaterapeutti. Poika 6v kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän