Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hahaha päiväkodissa yksi mamma kilahti xD

Vierailija
23.05.2014 |

Oltiin hakemassa lapsia iltapäivällä pk:sta ja oli niin helteistä että lapset saivat leikkiä pihalla vesipumpulla. Lapsethan tekevät tietenkin hiekka-vesi-mömmöä. Yksi mamma tuli hakemaan kolmevuotiasta tyttöään ja tämän valkoinen t-paita oli vatsan kohdalta ruskea. Tyttö oli leikkinyt hiekalla ja vedellä.

Mamma kilahti ja alkoi huutamaan pk:n työntekijöille että miksi eivät vahdi lapsia, ei voi olla totta että pienet saavat leikkiä vedellä, eivät pienet osaa varoa vaatteitaan! Heidän pitäisi estää että pienet eivät pääse leikkimään vesipumpulla! Nyt vaatteet on pilalla jne.

Pk:n "täti" pahoitteli vain että eivät he voi estää lapsia, kaikki haluavat leikkiä vedellä ja heistä se on ihan normaalia.

Mamma lähti todella nyrpeänä ja valittaen pois ja näki minua vielä myöhemmin kadulla ja alkoi selittämään miten pettynyt on pk:seen, paita on ihan pilalla eikä siellä vahdita yhtään  lapsia xD

Nauratti ja sanoin että eikös se ole lasten riemun arvoista, että paita vähän suttaantuu, voihan sen pestä, kokeile sappisaippuaa.

Minunkin lapseni oli likainen mutta en välitä yhtään. En laittaisi hienoimpia vaatteita pk:seen! Tavalliset t-paidat ym saakin likaantua. Kyllähän siellä askarrellaankin ja liimaa voi tulla vaatteisiin tai ruokaa syödessä. Mitä väliä?

Mamma valitti ja valitti ja sanoi että nyt pitää mennä pyykkäämään, eihän tässä aika riitä enää mihinkään. Ennen pk:tä pystyi pitämään lapsellaan kaksi tai kolme päivää samaa t-paitaa mutta nyt kun on aloittanut pk:ssa, pitää vaihtaa joka päivä t-paita! xD

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten on yleisesti tiedossa miten panostetaan tuohon hlökunnan riittävyyteen, niin lienee ihan ymmärrettävää että päiväkodissa tarkastetaan nimenomaan sitä lapsilukua eikä vaihtovaatteiden määrää. 56-ko mä olin

Vierailija
2/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän tapauksen, että äiti oli vartavasten kehottanut henkilökuntaa vahtimaan ettei lapsi leiki muiden kanssa päiväkodin pihalla. Jaa miksi ei? Siksi, ettei ulkoilu vaatteita tarvistse pestä yhtään ylimääräistä, vaan säilyvät uudenveroisina kirpputorille myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:53"]

Onneksi ei oo ko äitylillä poikia.. olisi varmaan jo lataamossa raukka. Itsellä kolme poikaa ja jos yhdellä paidalla selvitään yksi päivä/ yksi poika kokonaan oon jo onnellinen. Eikä ole mistään vauvoista kyse, koulussa ovat jo kaikki. Viimeeksi tuli 12v puutyötunnilta 2 pvää vanha musta huppari valkoisessa maalissa.. "no mä vähän maalasin, enkä jaksanut riisua tätä pois..."

[/quote]

Ei toi siitä johdu että ovat poikia, vaan siitä että ovat tyhmiä ja laiskoja, jos ei ymmärrä maalauksen ajaksi riisua jtk vaatetta.

[/quote]

Ootko ajatellut selvänäkijän uraa? Älä ajattelekkaan. Ko. poijan ka joulutodistuksessa oli 9.5, kevääksi odotellaan parempaa (koennumeroiden valossa). Ei ihan enää 5:llä luokalla laiskalta ja tyhmältä luonnistu nuo arvosanat. Ajattelematon, kyllä ja kokematon maalushommissa, kyllä.

[/quote]

se koira älähtää johon kalikka kolahtaa. hah-hah, vai 9,5, korkeintaan 5,0.

Vierailija
4/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 13:11"]

Kikkelin puutteesta kilahtelevat.

[/quote]

Kikkeleitä ei puutu kuin giljotiinilta!

Vierailija
5/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti ap. mikä tossa oli hah hah? alkaa ottaa päähän toi ihmisten vahingonilo. ite todistanut vastaavaa äidin kilahdusta, eikä mun tullu mieleenkään tulla heti palstalle nauramaan tyyliin "eiks ollukki hullu ämmä". mulla tuli ennemmin sääli sitä lasta kohtaan, montakohan äidin kilahdusta raukka joutuu päivittäin kokemaan. toiseksi inhoan niitä vanhempia jotka kokoajan haukkuvat päiväkodin henkilökuntaa ihan joka asiasta. kiitos ei mulla muuta.

Vierailija
6/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä keleillä lapset täytyisi pitää sisällä ilmastoiduissa tiloissa. Ulkona on vaarana auringonpistos, ihosyöpä ja tämä vaatteiden sotkeentuminen. Saattaapa joku kompastua ja rikkoa polvensa ikävästi hiekkaan.

Vierailija
7/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten päiväkodissa on jo syksyllä muistutettu, että varavaatteita on oltava riittävä määrä, on oltava ulkovaatteet erikseen, vaikka olisi lämmintäkin, koska ulkovaatteissa sitä hiekkaa tulee sisälle, samoin siitepölyä.

Lisäksi ulkona on leikitty kuralätäköissä, rännien edessä ja vesikelillä muutenkin, joten mikään keli ei ole sellainen, etteikö sopivia vaatteita tarvittaisi. Lasten suosikkileikki on maalaaminen, ja kesäisin he saavat ämpäriin vettä ja pääsevät pensselien kanssa maalaamaan seiniä, penkkejä ja laattoja. Mikäs sen ihanampaa! Ei tulisi mieleenkään itkeä, että omani ei saisi näitä leikkejä harrastaa. Meillä kun vesileikkejä saa harrastaa kotipihallakin, varavaatteita löytyy aina sen verran, ettei tarvitse paniikissa pyykätä samana iltana eikä lasta vahdita sen takia, ettei likaisi vaatteitaan. On tosiaan surullista ajatella tällaisten naisten lapia. Ei ole mitenkään normaalia eikä hyväksyttävää pitää tärkeänä, että lapsi on ulkoleikkien jälkeen puhdas.

Juuri oma 7-vuotiaani tuli koulusta täysin likaisissa shortseissa ja kyllä huokaisin kuuluvasti, mutta ei tulisi mieleenikään vetää raivarit. Pesukone pesee.

Vierailija
8/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi. Antaas lasten liata, sen takia ne lapsia onkin. Mitä sotkuisampi leikki niin sitä hauskempaa. Lapsuuteen kuuluu läärätä, en oo koskaan kieltänyt ettei saisi.

Kerran tosin suutuin kun poika hyppäsi mutaojaan täysin upouudet lenkkarit jalassa. Se kiukutti ja siitä sanoinkin. 

Mutta noin yleisesti ottaen lasten kuuluu olla likaisia. Sitä varten on suihku ja pyykkokone.

Muistan kun kerran tultiin sisälle mutaa valuvina, mudassa oltiin alushousuja myöten. Voi sitä hauskuutta kun suihkun alle kannettiin kaikki vaatteet päällä ja riisuttiin. Vaattet samointein koneeseen ja ruokapöytään. Teinit muistelee vieläkin sitä mutaleikkiä :)

Vierailija
9/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:48"]Oltiin hakemassa lapsia iltapäivällä pk:sta ja oli niin helteistä että lapset saivat leikkiä pihalla vesipumpulla. Lapsethan tekevät tietenkin hiekka-vesi-mömmöä. Yksi mamma tuli hakemaan kolmevuotiasta tyttöään ja tämän valkoinen t-paita oli vatsan kohdalta ruskea. Tyttö oli leikkinyt hiekalla ja vedellä.

Mamma kilahti ja alkoi huutamaan pk:n työntekijöille että miksi eivät vahdi lapsia, ei voi olla totta että pienet saavat leikkiä vedellä, eivät pienet osaa varoa vaatteitaan! Heidän pitäisi estää että pienet eivät pääse leikkimään vesipumpulla! Nyt vaatteet on pilalla jne.

Pk:n "täti" pahoitteli vain että eivät he voi estää lapsia, kaikki haluavat leikkiä vedellä ja heistä se on ihan normaalia.

Mamma lähti todella nyrpeänä ja valittaen pois ja näki minua vielä myöhemmin kadulla ja alkoi selittämään miten pettynyt on pk:seen, paita on ihan pilalla eikä siellä vahdita yhtään  lapsia xD

Nauratti ja sanoin että eikös se ole lasten riemun arvoista, että paita vähän suttaantuu, voihan sen pestä, kokeile sappisaippuaa.

Minunkin lapseni oli likainen mutta en välitä yhtään. En laittaisi hienoimpia vaatteita pk:seen! Tavalliset t-paidat ym saakin likaantua. Kyllähän siellä askarrellaankin ja liimaa voi tulla vaatteisiin tai ruokaa syödessä. Mitä väliä?

Mamma valitti ja valitti ja sanoi että nyt pitää mennä pyykkäämään, eihän tässä aika riitä enää mihinkään. Ennen pk:tä pystyi pitämään lapsellaan kaksi tai kolme päivää samaa t-paitaa mutta nyt kun on aloittanut pk:ssa, pitää vaihtaa joka päivä t-paita! xD

[/quote]

Huh huh, mahtaa olla elämä rankkaa tuolla asenteella. Kirppikseltä kun hankkii vaatteet muutamalla eurolla ei paljoa tarvitse pingottaa hiekasta ja vedestä. Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa.

Vierailija
10/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika sotkee kyllä kaikki vaatteensa pihalla oli sitten kotona tai tarhassa, joku aika sitten työnsi käden auton pakoputkeen ja hankasi sen jälkeen naamaansa, olisittepa kuulleet kun meidän akka huusi kuulapunaisena pihalla, kesärenkaita kun vaihdettiin poika kuletteli paskasia pultteja pitkin ja poikin, joku taisi käydä suussakin oli sen verran mustat kädet ja naama, muija kiitteli taas, mutta minkä sille voi??

Vierailija
11/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 12:06"]Aika nyhveröitä lapsia jos 2-3 pv menee sama paita... :D meidän tytöillä 2-3 paitaa/pv. Ja kotona ollaan kyllä tällä hetkellä.

[/quote]Nyhveröitä? Voi luoja, että sinäkin olet äiti. Ei uskoisi aikuisen kommentiksi.

[/quote]

No rauhallisia? Arkoja? Passiivisia? En millään keksi miten lapsella voi säilyä jopa 3 päivää sama paita puhtaana. Mitä se lapsi sitten tekee joka päivä? Syöttääkö äiti lapsen vielä, kuinka vanhaksi? Leikkiikö lapsi ulkona ollenkaan näillä(kään) keleillä. Täytyy kai alkaa neuroottisesti vahtia lasteni vaatteiden puhtautta niin oon hyvä äiti? Vai sanavalintako teki musta kauheen äidin? Anteeksi, lupaan lukea enemmän suomenkielistä laatukirjallisuutta että sanavarastoni paranisi ja uskallan taas kirjoittaa aaveellä.

Vierailija
12/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla ollut sääntö että maksimissaan kaksi päivää pidetään samoja vaatteita, _jos_ ei käy niin että likaantuvat.

Talvella vaatteet säilyivätkin sen kaksi päivää emlko puhtaina. Mutta nyt kesäkelissä se on päivä ja vaatteet vaihtoon. Minusta olis aivan ihanaa, jos lapset saavat leikkiä vesileikkejä hellekelissä. Vanhempana mun vastuulla on että varavaatteita on tarpeeksi ja jos pistän lapselle valkoisen tai muuten vaalean t-paidan päälle niin itsepä riskin otan että ko. vaate likaantuu ja että se saattaa likaantua jopa niin että sitä ei enää saa puhtaaksi.

Vierailija
13/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:48"]

Oltiin hakemassa lapsia iltapäivällä pk:sta ja oli niin helteistä että lapset saivat leikkiä pihalla vesipumpulla. Lapsethan tekevät tietenkin hiekka-vesi-mömmöä. Yksi mamma tuli hakemaan kolmevuotiasta tyttöään ja tämän valkoinen t-paita oli vatsan kohdalta ruskea. Tyttö oli leikkinyt hiekalla ja vedellä.

[/quote]

Pk:seen? Kuka näitä lyhennyksiä keksii, ai helvetti kun on maha kipeenä nauramisesta.

Vierailija
14/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:34"]

Vedellä ja kuralla läärääminen menee hieman liioitteluksi, päiväkodilla on kuitenkin hyviä leikkivälineitä muuhunkin. 

[/quote]

Mikä on hauskempaa kuin kuraleikit, varsinkin ensimmäisinä hellepäivinä kun uimaankaan uimaankaan ei pääse?

Vierailija
15/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti päiväkodin henkilökunta osaa tulkita, että tuollaisella raivoojalla ei ole itsellä kaikki ihan hyvin. Elämä on parhaillaan jollain tavalla tosi rankkaa, hermot kireellä jne. Ei normaali ihminen tuollaisesta - lapsille maailman kivoimmasta tekemisestä - menetä hermojaan. Voimia teille päikyn tädit!!! Minä olisin vain ja ainoastaa iloinen, jos olisi noin kivaa tekemistä lapsilla :)

Vierailija
16/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:15"]

oikeesti ap. mikä tossa oli hah hah? alkaa ottaa päähän toi ihmisten vahingonilo. ite todistanut vastaavaa äidin kilahdusta, eikä mun tullu mieleenkään tulla heti palstalle nauramaan tyyliin "eiks ollukki hullu ämmä". mulla tuli ennemmin sääli sitä lasta kohtaan, montakohan äidin kilahdusta raukka joutuu päivittäin kokemaan. toiseksi inhoan niitä vanhempia jotka kokoajan haukkuvat päiväkodin henkilökuntaa ihan joka asiasta. kiitos ei mulla muuta.

[/quote]

Niinpä. Ja sitten vielä sekin, että kuinka moni ammattilainen joutuu jatkuvasti kuuntelemaan amatöörien neuvoja siitä kuinka heidän tulee työnsä tehdä. Nämä amatöörit kuitenkin ne lapsukaisensa sinne päiväkotiin vievät, vaikkei todellista tarvetta olisikaan - mutta onhan se äidin elämä niin raskasta kun lapsen vaatteekin pitää pestä, vaikka ihan hyvin voisivat ne siellä pk:ssa pestä.

Vierailija
17/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk:seen :D

ois varmaan sitä toista äitiä naurattanut yhtä lailla, jos sinä olisit kertonut olevasi pk:seen täysin tyytyväinen. Päiväkotiseen ollaan harvoin pettyneitä :DD

Vierailija
18/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mitä se nainen oikeasti huusi: "OON IHAN HEMMETIN VÄSYNYT KUN EN SAANUT NUKUTTUA KUNNOLLA VIIME YÖNÄ. ASIAKKAAT HAUKKU ILMAN SYYTÄ TÖISSÄ NIIN ET MEINASI ITKU TULLA JA TULIKIN PUKKARISSA. KOTONA ODOTTAA VAALTAVA PYYKKIVUORI JA TUNTUU ETTEN VAIN ENÄÄ JAKSA! TILILLÄ ON ENÄÄ KAKSKYMPPII, MITEN PÄRJÄÄN KUUN LOPPUUN?!! JA SE SAATANA NILKKI EI MAKSA ELAREITA! JA MÄ EN OLE SAANU MUNAA KUUKAUSIIN!!! PERKELE MÄ PURAN TÄN PAHAN OLON JOKAISEEN SEURAAVAAN IHMISEEN JOKA TIELLENI OSUU"

Siinä käännös olkaa hyvä :)

Vierailija
19/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "kilahtanut" päiväkodintädeille, mutta en ikinä vaatteista ;D.

Vierailija
20/83 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä laitan ne hienoimmat ja kalleimmatkin päiväkotiin koska siellähän mun lapsiriepu joutuu viettämään suurimman osan ajastaan kun yh-äiti ei ole miljonääri vaan vuorotyötä tekevä lähihoitaja.