Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietätte jouluaaton?

Vierailija
24.12.2020 |

Itse vielä rauhassa makoilen sängyssä. Kohts ylös, ulos ja lenkille. Tämän jälkeen joulusauna ja runsas aamupala riisipuuroineen. Tämän jälkeen kuorrutan yhden kakun. Loppupäivä rentoa oleilua perheen kanssa.

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tein luumusoppaa ja puoliso puuron. Syötiin sitä lounaaksi. Sitten rentoa kotoilua päivä ja jouluaterian viimeistelyä. Viiden-kuuden maissa alettiin kattaa pöytää ja syötiin kahdestaan jouluateria. Oli muuten herkkua ja kaikkea, tilattiin osa valmiina ja osa tehtiin itse. Ähkysyömisen jälkeen pidettiin breikki ennen kuin mahtui jälkkärit. Sen jälkeen jaettiin lahjat. Oli sovittu, että 3 lahjaa per nassu.

Ensimmäinen yhteinen joulu kahdestaan ja oli tosi leppoisaa ja mukavaa. Täydellistä pitkän työsyksyn jälkeen.

M36+M38

Vierailija
122/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän, koska haluan kysellä vähän muiden ihmisten mielipiteitä. Eli olemme "uusioperhe", minä olen lapseton mies ja asun avovaimon ja tämän alaikäisen lapsen kanssa yhdessä. Kotikaupunkini on alle puolen tunnin ajomatkan päässä nykyisestä asuinkaupungistamme. Meillä on joulunvietto-ongelma, tai oikeastaan minulle se ei ole ongelma, vaan olemme ennenkin tehneet niin, että minä menen aattoaamupäivällä kotikaupunkiini vanhempieni ja sisarusteni kanssa syömään, käymme sukumme haudoilla ja tulen sitten iltapäivällä kotiin. Avovaimoni lähipiirineen, eli hänen kotona asuvan lapsen lisäksi hänen äitinsä ja jo aikuinen lapsensa, viettävät aattopäivän keskenään kuten ovat aina viettäneet, eli käyvät oman sukunsa haudoilla ja syövät, jne. Mutta nyt avovaimo kuulosti siltä, että tämä olisi ongelma ja minun pitäisi hänen mielestään viettää koko jouluaatto hänen perheensä kanssa ja heidän tavallaan. Minä taas haluaisin viettää sen omien vanhempieni ja sisarusteni kanssa, kuten olen aina tehnyt. Itse en näe tässä tavassa ongelmaa, mutta haluaisin mielipiteitä: olenko kohtuuton, kun haluan ilahduttaa jo huonokuntoisia vanhempiani viettämällä aattopäivän heidän kanssaan? Mikä vain jouluaatto saattaa olla viimeinen heille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan tämän, koska haluan kysellä vähän muiden ihmisten mielipiteitä. Eli olemme "uusioperhe", minä olen lapseton mies ja asun avovaimon ja tämän alaikäisen lapsen kanssa yhdessä. Kotikaupunkini on alle puolen tunnin ajomatkan päässä nykyisestä asuinkaupungistamme. Meillä on joulunvietto-ongelma, tai oikeastaan minulle se ei ole ongelma, vaan olemme ennenkin tehneet niin, että minä menen aattoaamupäivällä kotikaupunkiini vanhempieni ja sisarusteni kanssa syömään, käymme sukumme haudoilla ja tulen sitten iltapäivällä kotiin. Avovaimoni lähipiirineen, eli hänen kotona asuvan lapsen lisäksi hänen äitinsä ja jo aikuinen lapsensa, viettävät aattopäivän keskenään kuten ovat aina viettäneet, eli käyvät oman sukunsa haudoilla ja syövät, jne. Mutta nyt avovaimo kuulosti siltä, että tämä olisi ongelma ja minun pitäisi hänen mielestään viettää koko jouluaatto hänen perheensä kanssa ja heidän tavallaan. Minä taas haluaisin viettää sen omien vanhempieni ja sisarusteni kanssa, kuten olen aina tehnyt. Itse en näe tässä tavassa ongelmaa, mutta haluaisin mielipiteitä: olenko kohtuuton, kun haluan ilahduttaa jo huonokuntoisia vanhempiani viettämällä aattopäivän heidän kanssaan? Mikä vain jouluaatto saattaa olla viimeinen heille. 

Vuorottelu on aika tavallista aviopuolisoiden kesken, eli tänä jouluna  sinun perheesi kanssa, ensi jouluna puolisosi perheen kanssa. Ja puhutaan nyt vain aatosta, eli joulupäivinä voi sitten käydä omia vanhempiaan katsomassa. Että alkuun tuossa pääsee, jomman kumman on annettava periksi eli muutettava aaton perinteitä.

Vierailija
124/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla syötiin joulupuuro ja kylmäsavulohileivät, sitten käytiin porukalla jouluseikkailulla lähimetsässä, jonka jälkeen pelattiin Kimbleä. Iltapäivästä mentiin valmiiseen joulupöytään Lapland Hotelsiin (oli muuten hyvä buffet).

Kun tultiin kotiin laulettiin joululauluja ja otettiin glögiä. Seuraavaksi tonttu jakoi lahjat ja käytiin joulusaunassa. Lahjojen jako kestää ja kestää kun yksitellen avataan lahjat (muut seuraa ja laulaa samalla) 😃

Nyt töllötetään telkkua ja vielä Iltapala ja suklaan syöntiä tiedossa. Joulunvietossa vanhempani, siskoni ja hänen miehensä, minun mieheni ja siskoni koira. Ihana oli seurata koiran iloa lahjoja avatessaan. Sai ison joululuun ja älypelin.

Tykkään myös että lahjojen jaossa kestää, avataan vuorotellen ja ollaan kiinnostuttu myös mitä muut saavat lahjaksi. :) Mieheni perheessä on puolestaan aina riivitty heti kaikki auki

Vierailija
125/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon olutta joka ilta.

Kiva olla pienessä hönössä.

Vierailija
126/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin saa tehdä omat aattokuviot omansa mukaan, jatkatte illan suussa yhteisten perinteitten rakentamista. Nenä saattaa mennä nirppaan, mutta ei voi mitään. Itse en jättäisi omien vanhempien luona käyntiä, enkä omia perinteitä, enkä siirtäisi vuorovuosille ihan vielä. Ja jos tuosta tulisi kynnyskysymys, menisin silti, koska parisuhdetta ei pelasteta sillä, että taipuu toisen tahtoon, jos sisimmässään ei ole valmis aidosti niin tekemään.

Vierailija
127/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin saa tehdä omat aattokuviot omansa mukaan, jatkatte illan suussa yhteisten perinteitten rakentamista. Nenä saattaa mennä nirppaan, mutta ei voi mitään. Itse en jättäisi omien vanhempien luona käyntiä, enkä omia perinteitä, enkä siirtäisi vuorovuosille ihan vielä. Ja jos tuosta tulisi kynnyskysymys, menisin silti, koska parisuhdetta ei pelasteta sillä, että taipuu toisen tahtoon, jos sisimmässään ei ole valmis aidosti niin tekemään.

Alkuperäinen kysyjä jatkaa: itse olen samalla kannalla, ei se sitä aattoa ainakaan auta että siellä on yksi järjestelyyn tyytymätön mukana. Minähän siinä olisin tavallaan ulkopuolinen muiden keskellä, kuten olen myös jollain tasolla arjessa. Näemme muutenkin minun vanhempiani ja perhettäni vain muutaman kerran vuodessa, kun taas anoppi on arjessamme mukana jatkuvasti. 

Vierailija
128/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kysyjä jatkaa: itse olen samalla kannalla, ei se sitä aattoa ainakaan auta että siellä on yksi järjestelyyn tyytymätön mukana. Minähän siinä olisin tavallaan ulkopuolinen muiden keskellä, kuten olen myös jollain tasolla arjessa. Näemme muutenkin minun vanhempiani ja perhettäni vain muutaman kerran vuodessa, kun taas anoppi on arjessamme mukana jatkuvasti. 

Ihan olen samalla kannalla. Saattaa olla paras, kun otat asian puheeksi nyt, on hieman aikaa  sulatella asiaa, ei mene shokissa ja riitelyssä koko jouluaatto.

Vierailija
129/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen ylös ja keitän kahvit. Luen aamun lehdet. Niitä tulee kaksi.

Hissukseen siinä himmailen, soitan ehkä jotain kappaletta kitaralla. Vaikkapa Gösta Sundgvistin jossain on kai vielä joulu.

Vien kynttilät vanhempieni ja sukulaisteni haudoille, siinä reissussa menee pari tuntia kun on vähän matkaa.

Sitten iltapäivällä taidan lämmittää saunan. Vaimo puuhastelee jotain omaa hommaansa ja lauleskelee joululauluja sen mukaan mitä radiosta tulee.

Anoppi tulee myöhemmin aterialle ja sen jälkeen onkin sitten löhöilyä ja glögin nauttimista. 

Vierailija
130/133 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään, kuunnellaan joulurauhan julistus, saunotaan, jaetaan lahjat. En tiedä sen tarkemmin. Varmaan erilainen kuin mikään aikaisempi. 

Vierailija
131/133 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://t.me/Nature/6825 Kissanpäiviä. Video. Tähän vuodenaikaan sopii ulkovalosarjat. Neutraalit ajattomat parhaat, jotka eivät ole pukkiaiheiset tms. monen kirjavat. Ihmisten pitäisi luopua kaupallisesta hömpästä joulun ympärillä. Jeesus ei syntynyt silloin vaan aiemmin syksyllä. Meille on valehdeltu. Lapsille ei pitäisi valehdella pukista koska sen alkuperä on paha.

Vierailija
132/133 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni luona telkkaria katsellen, jossakin vaiheessä syödään ja avataan lahjat.

Menen ns. valmiiseen pöytään koska joka joulu kun olen tarjoutunut auttamaan häätää äiti minut keittiöstä ja sanoo että haluaa itse laitata perheelle jouluaterian joten en enää edes tarjoudu avuksi. 

Vierailija
133/133 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman perheen kanssa, koronatilanteen takia anoppi ei tule tänä jouluna meille niin kuin aikaisempina vuosina.

Ihana joulu siis teillä tulossa 😍

Toivottavasti oma miniäsi saa pitää samanlaisen ihanan joulun sitten kun sinä itse olet anoppi😍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme